
אחד מן הדברים שעד עכשיו היינו עושים במקום מאורגן עכשיו אפשר לעשות אותו דרך הרשת. מה היתרונות וחסרונות של אימון כושר באינטרנט?
בעבר, כשהיינו שומעים את המושג "אימון" האסוציאציה הראשונה שעלתה במוחנו היתה של ספורט ושל חדר כושר, אשר לרבים מאיתנו יש מערכת יחסים כזו או אחרת איתו. חלקנו מבקרים בו באופן קבוע, חלקנו ביקר בעבר, אך רובנו רוצים לבקר בו אבל "אין זמן", "אין כסף", "אין כוח" וכו'. תארו לעצמכם כמה נפלא היה אם היינו יכולים להיכנס לאתר אינטרנט ולעשות כושר, לשבת בבית ליד המחשב ולקדם את גופנו לקראת היעד הנכסף של גוף מוצק ובריא.
העניין הוא שאימון אינו תענוג זול כלל וכלל: מחיר שעת אימון עסקי נע בין מאה למאתיים דולר, מה שהופך אותו לפריבילגיה השמורה להנהלות בכירות ולאנשים עתירי ממון.
אך בעידן האינטרנט, בו הכל אפשרי, גם לבעיה זו נמצא פיתרון. בניגוד לאימון פיזי, אותו קצת קשה לבצע באינטרנט, בכל מה שקשור לאימון מנטאלי מתברר שהרשת בהחלט יכולה לעבוד.
חברת קואוצ'ינג אינטראקטיב זיהתה את הצורך והפוטנציאל, ובעזרת מוצר אינטרנטי אותו פיתחה היא מאפשרת לכל אדם בכל מקום לעבור אימון ולהפיק תוצאות.
בראש חברת קואוצ'ינג אינטראקטיב עומד דורון ליבשטיין, אחד מבכירי מיקרוסופט אירופה עד לפני כשנתיים. ליבשטיין גילה את האימון ונשבה. אחרי מספר שנים בהן התאמן בעצמו, הוא החליט להביא את הבשורה להמונים.
כמי שעבד בחברה שהנגישה את נושא המחשוב האישי להמונים, לא היה לו כל ספק ביכולת הצלחת הרעיון. ליבשטיין: "התשוקה לבניית מוצרים שיגיעו להמונים קיימת בי מקטנות. בעבודתי במיקרוסופט קיבלתי הוכחות, כלים ובטחון שאני אכן יכול לעשות זאת במציאות. בין אם כשיצרתי מוצר לעסקים קטנים שנמכר להמונים, כשעמדתי בראש MSN – פורטל שהגיע להמונים, ובין אם כשניהלתי את השיווק של מיקרוסופט אירופה. חלק גדול מהמודלים של פיתוח מוצרים ושירותים באינטרנט קיבלתי במשך השנים במיקרוסופט, ועל כך אני מודה בכל יום."
אימון לכל פועל
"הרעיון הוא לאפשר לכל אחד להתאמן מכל מקום, בכל שעה, בעלות סבירה, ולקבל מענה מהיר על-ידי מאמן מוסמך", אומר ליבשטיין. "זה יכול להיות פשוט, הרי היום אנחנו מחפשים ומקבלים כל-כך הרבה תשובות באינטרנט; אנחנו מתחברים לפורום כזה או אחר, אנחנו קוראים בלוגים. הדור של היום לומד לחפש ולקבל הרבה מאוד שירותים באינטרנט. מעבר לזה, יש אנשים שאוהבים אנונימיות כשהם עוסקים בנושאים אישיים, וגם את זה האינטרנט מאפשרת".
אז איך זה עובד בפועל?
"לכל מתאמן באתר שלנו יש מערכת אימונים מובנית. פעם או יותר בשבוע הוא נכנס, עונה על שאלות האימון ושולח אותן למאמן. בטווח זמן קצר ועל-פי מועד שנקבע מראש המאמן מחזיר לו תשובה. לפעמים הוא ישאל אותו שאלות הרחבה נוספות, לפעמים הוא יבקש ממנו לנסות ולעשות דבר-מה בנושא עד לשבוע הבא, ולפעמים הוא רק יגיב ויפנה אותו לאימון הבא שלו".
במפגשי אימון יושבים מול המאמן, הוא שואל שאלות והלקוח עונה. האם אימון דרך המערכת באמת יכול להוביל לתוצאות משמעותיות בחיי המתאמן?
"המערכת משלבת אלמנט של כתיבה. בכתיבה יש כוח אדיר, והיא עוזרת לעשות את הצעד הראשון בהפיכת הרעיונות למציאות. מחקרים מראים כי כאשר אדם כותב תוכנית, שם אותה במגירה ולא מסתכל עליה יותר אף-פעם, חלק גדול ממנה מתממש בסופו של דבר, רק בזכות העובדה שהוא כתב אותה".
"זה לא מתאים לכל אדם, יש אנשים שישתמשו בזה ברמות גבוהות מאוד, יש כאלה שייכנסו כל בוקר וכל ערב וייצרו יומן חיים, ויהיו כאלה שמדי פעם ייכנסו ויכניסו לחייהם מיומנויות שלא היו להם לפני-כן, בהתאם לתחומים לגביהם יבחרו להתאמן".
"זה נכון שהתרבות הישראלית היא תרבות של מגע אישי, ולכן המוצר שלנו משלב אינטרנט, שיחות טלפון ומגע. אנחנו יוצרים שוק לאנשים שנמצאים בצומת שבו האימון יכול להוות פיתרון. הם לא מכירים משהו אחר, וכנראה שגם לא היו מסוגלים לשלם עבור משהו אחר. השוק בישראל הוא רק חלק קטן מהפוטנציאל; בעולם קיימת פתיחות גבוהה מאוד לאימון באמצעות האינטרנט, אימון ששומר על פרטיות המתאמן. הצורך האנושי בהתפתחות אישית ובצמיחה יצר קרקע פורייה לשירות שאנחנו נותנים".
תארו לעצמכם כמה נפלא היה אם היינו יכולים להיכנס לאתר אינטרנט ולעשות כושר
ולמי מיועד האימון באינטרנט?
"החזון שלנו הוא לאפשר לכל אדם באשר הוא להתאמן. אימון אינטראקטיבי מתאים גם לאנשים פרטיים וגם לארגונים. אני באופן אישי חייב רבות לאימון; במשך עשר שנים התאמנתי והגעתי להישגים משמעותיים בחיי המקצועיים והאישיים. כשנוכחתי לדעת עד כמה האימון עושה לי טוב רציתי להביא אותו לכל הארגון, ובמקרים מסוימים הצלחתי לדאוג שהמדווחים לי בארגון יעברו גם הם אימון; אבל אף פעם זה לא היה לכל האנשים בארגון .אני לא מכיר ארגון שהחליט להשקיע בכל עובד כ-500 דולר בחודש כדי שיוכל להתאמן. באמצעות השירות שלנו ארגונים יכולים לאפשר את הפריבילגיה הזו לכל העובדים שלהם, או לפחות ליותר עובדים".
"המדיה אדישה למיקום הפיזי"
"אחד האתגרים בארגונים הוא למצוא השקעות שיחזירו את עצמן ואף יותר. ארגונים משקיעים הון עתק בהדרכות, אבל לא תמיד הם מבינים מה הן מפיקות. באמצעות המערכת שלנו קיימת אפשרות לאמן בכל פעם את כל העובדים בחטיבה מסוימת, ולראות את התוצאות, את ההתקדמות – מה עובד, מה לא, להפיק לקחים, להתאים את האימון לצרכים של הארגון. ביחד עם המובילים בארגון אנחנו מגדירים את התחומים בהם רוצים להתמקד ומכינים תוכניות המבוססות על אימון מקצועי לצד אימון אישי. האימון מאפשר להם לקבל אינדיקציות למה הוטמע, מה יושם ומה הערך שקיבלו כתוצאה מההדרכה, או השינוי הארגוני".
שירי ליבשטיין, מנהלת תחום מאמנים ותוכן ואשתו של, מספרת שאת המאמנים בחברה הם בוחרים בקפידה: "דווקא בגלל שמדובר באימון דרך האינטרנט, חשוב שהמאמנים יהיו בעלי יכולות אימוניות טכנולוגיות, כמו גם יכולות כתיבה. הכשרת המאמנים היא תהליך שאורך כחודשיים והוא כולל התנסות של המאמן כמתאמן במערכת, למידת מיומנויות קריאה וניתוח האימונים, ניהול זמן ושליטה בתכני האימון הייחודיים שפותחו על-ידינו. לאחר תקופת ההכשרה עוברים המאמנים סופרוויז'ן אחת לשבוע ואף נפגשים בקבוצות כדי להמשיך ללמוד ולהתפתח".
שחר פרלמן, אחד המאמנים בקואצ'ינג אינטראקטיב ובעבר מנכ"ל חברת היי-טק, מכנה את עצמו "מנכ"ל שהוריד את העניבה". "התחושה והיכולת לגעת בכל-כך הרבה אנשים היא נפלאה ותואמת אחד לאחד את החזון שלי", אומר פרלמן, שאימן עשרות אנשים באמצעות האינטרנט. "גם אני, בחזון האישי שלי, שואף לאמן כמה שיותר אנשים. אני מאמין כי בסופו של יום, ככל שמספר המתאמנים יגדל איכות החברה שלנו תהיה טובה יותר. אנשים שמתאמנים הופכים למאושרים יותר ולשלמים יותר עם עצמם, ובכך הם הופכים את החברה לטובה יותר."
כמי שמאמן גם דרך האינטרנט וגם בדרך הרגילה של אימון אחד על אחד, מה בעיניך עובד טוב יותר?
"באופן אישי אני מאוד מתלהב מהאימון האינטראקטיבי. בעיני קל יותר להעמיק בתוך נושא. באימון רגיל הכל קורה בשיחה של 45 -60 דקות. מה שנאמר לא יכול לחזור אחורה. בפועל, כשנגמרת שעת אימון, המתאמן יוצא עם חלק מהדברים שנאמרו".
"באינטרנט אדם נכנס וממלא אימון מוכן מראש. הוא כותב מה שמתחשק לו, יכול להיכנס כמה פעמים שהוא רוצה עד שהוא שולח אותו, יש לו אפשרות לבחון עם עצמו את הדברים לעומק, לקרוא שוב ולהגיד 'לא בא לי, לא מתחשק לי', עד שהוא באמת מתחבר עם מה שהוא כותב".
"מאמן אמור לדבר 20% מהזמן והמתאמן 80%. באינטרנט הפרופורציות לא חייבות להישמר. הדרך שבה אתה כותב צריכה להיות אוהבת, עם המון רגישות. בכל פעם שאני עונה אני קורא את התשובות שלי לפחות פעמיים. אי אפשר לעשות את זה בדיבור".
מתוך: מגזין סטטוס
לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה
Tags: אימון אינטרנט קואוצ'רים קואצ'ינג