
המחקר מבוסס על סקר שנערך באביב 2018 בקרב יותר מ- 3,000 מנהלים בתחם העסקי, ואנליסטים מרחבי העולם. הסקר אסף תובנות ממנהלים מ- 126 ארצות, שעובדים בארגונים בגדלים שונים מרחבי 29 תחומים
פורסם: 17.10.18 צילום: יח"צ
מחקר גלובלי חדש של חברת הייעוץ הניהולי והאסטרטגי המובילה בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) ו- MIT Sloan Management Review (MIT SMR), לקח על עצמו את המשימה להזים מספר מיתוסים בולטים על בינה מלאכותית (AI). לדוגמא, בעוד חסכון בעלויות – שקל לבדוק ולכמת אותו, נחשב לטיעון קלאסי כדי לזכות בתמיכה בהנהלות עבור המשך השקעות בתחום, הממצאים כאן מראים שלמעט הארגונים הפסיביים ביותר, כולם מצפים שתביא לגידול בהכנסות.
המחקר, שכותרתו "בינה מלאכותית בעסקים הופכת למציאות", מבוסס על סקר שנערך באביב 2018 בקרב יותר מ- 3,000 מנהלים בתחם העסקי, ואנליסטים מרחבי העולם. הסקר אסף תובנות ממנהלים מ- 126 ארצות, שעובדים בארגונים בגדלים שונים מרחבי 29 תחומים, הסקר מחלק משתמשי AI לארבע קבוצות: חלוצים (Pioneers) – ארגונים בעלי הבנה עמוקה של כלים ותפיסות בתחום הבינה המלאכותית, ורמות משמעותיות של אימוץ AI; חוקרים (Investigators) – מבינים AI אך רמת האימוץ מוגבלת; מתנסים (Experimenters) – אימצו AI, אבל בעלי הבנה מוגבלת של הנושא; פסיביים (Passives) – אימוץ והבנה מוגבלים של AI.
המיתוס הראשון: ככל שההבטחה של בינה מלאכותית גדולה, כך גם היכולת לקחת עבודת ידע שגרתית ולמכן אותה, מה שמניב חסכון ללא תקדים בעלויות תפעוליות.
עובדה: 72% מהחלוצים אומרים כי AI תספק גידול בהכנסות בחמש השנים הבאות, בעוד רק 28% מהחלוצים מצפים בעיקר לחסכון בעלויות.
המיתוסים האחרים אותם סתר המחקר:
מיתוס: היתרונות של AI תמיד יהיו בלתי ניתנים להשגה. המציאות: בינה מלאכותית מספקת כיום ערך אמיתי בארגונים אמיתיים, לא רק בהדגמות מעבדה בארגוני טכנולוגיה.
מיתוס: כלי AI מתוחכמים בזמינות גבוהה, יעלו את רמת הפעילות של כל סוגי הארגונים. המציאות: 88% מהחלוצים השקיעו יותר ב- AI בשנה האחרונה, בהשוואה ל- 62% מהקבוצות האחרות. חלוצים מרחיבים את הפער מול אחרים.
מיתוס: חברות שזוכות להצלחה עם AI, עושות זאת דרך התנסויות בהיקף קטן. המציאות: מובילי AI יוצרים אסטרטגיות כדי להעלות AI לרמה תעשייתית. 85% מהחלוצים מסכימים שיש אצלם צורך דחוף באסטרטגיית AI, ו- 90% אומרים כי כבר יש להם אסטרטגיה מגובשת.
מיתוס: מנהלים בכירים רואים AI ככלי שיעזור להם לצמצם מספרי עובדים. המציאות: 47% מהמשיבים אמרו כי הם מצפים לצמצומי כוח אדם הודות ל- AI, אך רק ל- 38% מהמנכ"לים שהשתתפו בסקר יש ציפיות כאלה.
"החברות שרואות את הפוטנציאל והזדמנויות עם בינה מלאכותית, מעמיקות את מחויבותן", אמר דויד קירון, עורך בכיר ב- MIT SMR ושותף לכתיבת המחקר. "הן משקיעות באסטרטגיה ומגדילות את צוותיהן כדי לחזק את ההובלה שלהן בתחום זה".
פיליפ גרברט, שותף בכיר ומוביל AI לעסקים ב- BCG, הוסיף: "חלוצים מתקדמים ב- AI מעבר לשימושים ספציפיים, לכיוון AI בהיקפים גדולים. כדי לקטוף את היתרונות של AI, הם החלו בטרנספורמציה של עסקיהם".
Tags: בינה מלאכותית חדשנות טכנולוגיה מעבר לדיגיטל סטרטאפים