
ארבעה דורות של עסק משפחתי, שלושה מהם השתתפו באירוע שהתקיים באונ' ת"א שבו דיברו על 100 שנות בשר ועסקים בפקולטה לניהול
פורסם 28.6.16 צילום: יח"צ
משפחת דהבני חוגגת בימים אלה 100 שנה לעסק המשפחתי "בלדי". במסגרת מפגש סיום חגיגי של תכנית העסק המשפחתי בלהב (בראשות ד"ר נאוה מיכאל צברי) – הפקולטה לניהול אוניברסיטת תל-אביב. התקיימה שיחה בהשתתפות שלושה דורות של בלדי על המשכיות, מסורת וחדשנות 21 ביוני 2016.
באירוע החגיגי התקיימה הרצאה מרתקת של ירדן קינן מקבוצת היועצים ד"ר עדנה פשר ושות' המלווים את חברת בלדי למעלה מ-20 שנה, על סודות ההצלחה של המשפחה ושל העסק הותיק. ההרצאה היתבססה על עבודת מחקר במתכונת case study שנכתב עבור המרכז לחקר עסקים משפחתיים באונ' ת"א ע"י צוות שכלל את ד"ר עדנה פשר, ד"ר ורד הולצמן, ירדן קינן, מור עוזרי ורינת משה. בין היתר נערכה שיחה פתוחה של המשתתפים על המשכיות, מסורת וחדשנות בהנחיית ד"ר עדנה פשר עם בני המשפחה (שלושה דורות מתוך ארבעה מאז 1916).
מנכ"ל בלדי ארז דהבני הדגיש שבצד עבודה קשה, יושרה, חדשנות וכושר התאוששות ממשברים ערך המשפחתיות הוא נר לרגלי כל עובדי בלדי לדורותיהם מי במשפחה המורחבת ומי במשפחה הביולגית.

משמאל ארז דהבני, ד'ר נאוה מיכאל צברי וד'ר עדנה פשר, 100 שנה לבלדי, צילום: יח"צ
חברת בלדי החלה את דרכה ב1916 בקצביה אחת בשוק הכרמל וכיום מעסיקה כ-700 עובדים. סיפורו של השם בלדי מתחיל עוד בימי נערותו של סב המשפחה בירושלים. אז, יצא לקנות סחורות עבור אביו וחזר רק בשעות הלילה המאוחרות, כאשר נשאל לאן נעלם? הסביר כי הלך ל"בלד" (עיר בערבית).
הסיסמא "הקצב שלי" שאובה מסיפור ילדות שהתרחש בחנות המשפחה בשוק הכרמל. מסופר על לקוחה ותיקה, אשר לא הסכימה לקבל שירות מאף אחד מלבד אם המשפחה, נחמה דהבני. אפילו לא מאב המשפחה, שנחשב לקצב בכיר. כל פעם המתינה בסבלנות עד שהאם תתפנה אליה. אז הבינו כולם את משמעות הקשר המיוחד שנרקם בין לקוח לקצב האישי שלו.
חברת בלדי נוסדה בשנת 1916 כעסק משפחתי למכירת בשר, מאז ולאורך השנים התרחבה החברה לתחומי פעילות משיקים, כגון יבוא בשר גולמי, ייצור ועיבוד מוצרי בשר ותחומים נוספים. החברה נמצאת בבעלות פרטית של איש העסקים מר ארז דהבני. קצב הצמיחה בשלוש השנים האחרונות הואץ בצורה ניכרת ובלדי נחשבת לחברה הצומחת ביותר בתחומה בישראל.
חברת בלדי פועלת רק בישראל וכל מכירותיה הינן לשוק המקומי בלבד. לחברה שני מוקדי ניהול מרכזיים. הראשון, מפעל לייצור בשר ומוצריו ששוכן בעמק יזרעאל ונחשב למודרני ביותר מסוגו. המפעל מספק כיום את כל צורכי השיווק והמכירה של החברה, החל מעיבוד ויישון בשר וחלקיו השונים ועד לייצור מוצרי בשר מעובדים ומוגמרים לשוק הקמעונאי. המרכז השני, נמצא באזור התעשייה באר טוביה, ובו ממוקמים משרדי ההנהלה ומרכז הפעילות הלוגיסטית.
בלדי קשורה בעסקאות משותפות עם משחטות עגלי בקר בעולם, בארגנטינה, אורוגוואי, ברזיל, פולין וצרפת. בלדי קונה את עגלי הבקר בארץ גידולם ומייבאת אותם לאחר שחיטה בארץ הגידול ובצורת גלם קפוא. החברה קשורה באופן בלעדי עם ארגון מגדלי הכבשים האוסטרלי, ומייבאת בבלעדיות בשר כבשים שמגיע לארץ קפוא. בנוסף לתחום היבוא של בקר וכבשים, עוסקת בלדי מגוון תחומים נוספים כגוןיבוא ושיווק של דגים קפואים. בלדי מייבאת דגים מכל רחבי העולם, ממדינות כמו נורבגיה, צרפת, סין ועוד. שיווק הדגים בארץ נעשה תחת המותג "נייזר" שאת פעילותו רכשה החברה לפני מספר שנים. נייזר נחשב בישראל למותג דגים איכותי וותיק בשוק. בין היתר עוסקת בלדי גם בתחום העופות והיא נחשבת לקניין השני בגודלו בישראל של עופות טריים ממשחטות מקומיות.
הפעילות הקמעונאית של החברה היא ייחודית. מעבר ליצור ומכירה של מוצרי בשר ועוף בשוק המקומי, עוסקת בלדי בהפעלה ישירה ומלאה של קצביות בתוך רשתות השיווק. בלדי הינה החברה הגדולה בישראל שעוסקת בהפעלת קצביות כחנות בתוך חנות. החברה מפעילה כיום כ-50 קצביות ברחבי הארץ.
לבלדי שדרת ניהול איכותית ביותר, כאשר בכל תפקידי הניהול המרכזיים מכהנים אנשים עם רקע וניסיון עשיר בתחומם. כל אלה ביחד, הופכים את החברה לאחת החברות המעניינות והצומחות בשוק המזון הישראלי.
*בצילום למעלה מימין: ארז דהבני מנכ"ל חברת בלדי במרכז רעיה שטראוס לחקר עסקים משפחתיים, אוני' תל אביב
Tags: X אסטרטגיהX יזמותX כלכלהX לוגיסטיקהX מורשתX מנהיגותX ניהול עסקיX עסקים משפחתייםX תרבות ארגונית