
תעשיות הייצור, האנרגיה ושירותי הבריאות צריכות לעשות את מה שעשו תעשיות הטכנולוגיה, המדיה והקמעונאות: להיות תמיד מוכנות – 'Always on' – לבצע מהפך מהיר, יעיל וכלכלי. כך על פי ספר דיגיטלי חדש מ- The Boston Consulting Group
פורסם: 1.2.17 צילום: וידיפדיה
השיבוש הדיגיטלי (digital disruption) מתרחב מעבר לתעשיות הטכנולוגיה, וחודר למגוון תעשיות, כולל ייצור, תחבורה, אנרגיה, שירותי בריאות ובינוי, אשר מהוות חלק משמעותי מהכלכלה הגלובלית. על פי הבנק העולמי, 12% מהתוצר הלאומי בארה"ב נשען על הייצור לבדו.
השיבוש הדיגיטלי מהווה הזדמנות אך גם איום. אבל כדי לנצל את ההזדמנות, חברות בתעשיות אלה תהיינה חייבות לפעול כפי שתעשיות הטכנולוגיה, הקמעונאות והמדיה כבר עשו: אימוץ שינויים מהירים, יצירת מספר יוזמות טכנולוגיות בעלות נמוכה, חיסול פרויקטים בפיגור, והתחייבות אירגונית להיות תמיד נכונות לשינוי ('Always On') – כל אלה מייצרים שינוי יסודי באסטרטגיה, במודלים עסקיים ובמודלים של תפעול, וזאת על בסיס קבוע על מנת להישאר צעד אחד קדימה. .
אלה הן חלק מהאבחנות המתפרסמות בספר אלקטרוני חדש מבית היוצר של – The Boston Consulting Group (BCG):
,– Transformation: Delivering and Sustaining Breakthrough Performance,
'טרנספורמציה: כיצד לחולל ולשמר ביצועים מהפכניים'. זהו ספר דיגיטלי אשר מתבסס על עבודה עם יותר מ- 400 ארגונים שעברו מהפכים, כאלה שייצרו השפעה שנתית חציונית של כ- 340 מיליון דולר, תוך יישום מנופי יעילות בניהול הון, קיצוץ עלויות, הגדלת הכנסות, ושיפור ביצועים ארגוניים.
המכשולים כוללים מערכות מסורתיות ותרבות נוקשה ומתודולוגית הממוקדת בתהליכים
"טכנולוגיות וגישות דיגיטליות אינן רק נחלת ההיי-טק, המדיה והקמעונאות – הן משפיעות על כל הצדדים של העולם העסקי", אמר לארס פאסט (Lars Faeste), שותף בכיר ב- BCG ואחד ממחברי הספר הדיגיטלי. "באמצעות בינה מלאכותית, אנליטיקה מתקדמת ודפוס תלת-מימד, שהן רק חלק מהמגמות הדיגיטליות החדשניות, חברות בתעשיות רבות יכולות לעשות דברים גדולים עבור הלקוחות שלהן ולייצר עבורם ערך ברמות חדשות".
אולם חברות רבות בתעשיות כגון אנרגיה, תחבורה ושירותי בריאות, רגילות לגישה מתודולוגית לטכנולוגיה – כזו שעלולה לגרום להן עמדת נחיתות בתחרות.
"זה מובן. תעשיות אלה הן וממוקדות נוקשות בגישתן לתהליכים, ופעמים רבות התייחסותן לשינוי כלשהו היא כאל שינוי רחב טווח, חוצה-ארגון, ורב-משאבים, שאורך חמש שנים מהתחלה לסיום", אומר ג'ים המרלינג (Jim Hemerling), שותף בכיר ב- BCG ושותף לכתיבת הספר הדיגיטלי, "אבל כל חברה שהמהפך הדיגיטלי שלה נמשך כל כך הרבה זמן, מסתכנת בבזבוז עצום של זמן וכסף".
החברות המצליחות ביותר נוקטות ארבעה צעדים קריטיים במהפך לדיגיטל
למובילי תעשייה מומלץ לפעול מידית להשקת מוצרים ושירותים דיגיטליים ומיחשוב תהליכים פנימיים – גם אם אינם מרגישים מוכנים.
"חברות מנוסות מרגישות בנוח לקבל החלטות גם בחוסר וודאות. הן משיקות פרויקטים אפילו כאשר אינן יודעות מה תהיה התוצאה", אומר פאסט. "הן מאמצות את התפיסה של 'כישלון מהיר וזול' , המתמקדת במבחני פיילוט מהירים ודגמי אב-טיפוס שניתן לגלגל החוצה ולהעריך במהירות אם לקדם או לבטל אותם".
על פי פאסט והמרלינג, חברות אשר מצליחות במהפך דיגיטלי בגישת ניסוי וטעייה, נוקטות בארבעה צעדים, ואלו הם:
- למידה אירגונית וביסוס נקודת הפתיחה שלהן לשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות.
- יצירת פרויקטים טכנולוגיים מהירים ולא מוקפדים. זה לא אמור להיות מאמץ ארוך וממושך. חברות מצליחות נעות במהירות כדי ליצור "תיקי" פרויקטים ממוקדים בתחומים בהם הטכנולוגיה יכולה לעשות שינוי: חווית לקוח; חשיבה מחדש על מוצרים, שירותים ומודלים עסקיים; ותהליכים עסקיים מתוכננים מחדש.
- אג'יליות להאצת המהפך. מהפכנים דיגיטליים מצליחים משיקים בפיילוט אחד מספר פרויקטים במקביל. המטרה אינה שלמות אלא מוצר "טוב מספיק", עם די והותר מאפיינים כדי להפוך אותו ליעיל. אפליקציות רבות מושקות כשהן בסיסיות, ובמהלך הזמן מוסיפים להן מאפיינים חדשים לפי מה שהלקוחות רוצים.
- שינוי אירגוני. הוספת מנגנונים פיתוח כמו שותפויות אקוסיסטם, או יצירת חממות חיצוניות באמצעות מיזמים משותפים או רכישות.
לשינוי האירגוני יש לרוב תפקיד מרכזי בהצלחה דיגיטלית. הספר הדיגיטלי מדווח על בנק גלובלי אשר ביצע ארגון מחדש למיני סטארט-אפים כדי להשיק מערך של שירותי דיגיטל ממוקדי-לקוח, ויצרן רכב אשר פיצל את ה- IT שלו לשניים: יחידת תמיכה במחשוב קיים, ופלטפורמת פיתוח דיגיטלי מהיר לקידום יוזמות חדשות עבור הלקוחות.
מהפך עסקי – כמו כל השינויים – צריך להיות "תמיד פעיל"
כמו בכל שינוי אירגוני, גם בשינוי דיגיטלי, צריך הארגון לשמור על נכונות מתמדת לשינוי –'Always on'
על פי העורכים, כל השינויים, לא רק המהפך הדיגיטלי, צריכים להיות "תמיד בהיכון". וכל התעשיות – כולל הטכנולוגיה, הקמעונאות והמדיה, שלהן לכאורה בעלות יתרון דיגיטלי – גם הן צריכות להמשיך לדחוף קדימה את המהפך הדיגיטלי.
"עברו הימים בהם היה ניתן להתייחס למהפך כאל פרויקט חד פעמי לקיצוץ בעלויות", אומר האמרלינג. "כיום, עם קצב השינויים, רמת השיבוש הדיגיטלי בשוק, וכדי להישאר תחרותיות, חברות צריכות להטמיע את השינוי כחלק מהתרבות שלהן. הן תמיד צריכות לשים דגש על האנשים באירגון כמו על הטכנולוגיה, ולהבטיח שהאנשים שלהן תמיד ממשיכים ללמוד ולפתח את היכולות והנדרשות הדפוסים הנדרשים כדי להיות אפקטיביים בסביבה דיגיטלית. חברות מצליחות מחוללות מספר שינויים במקביל, וכל שינוי נבנה על האחרים. מהפך דיגיטלי הוא היבט חשוב אך נמנה עם שינויים רבים אחרים בהם עוסקים מנהלים ומובילים באופן תמידי".
ניתן להוריד כאן את הספר הדיגיטלי Transformation: Delivering and Sustaining Breakthrough Performance
https://www.bcgperspectives.com/transformation-breakthrough-performance.
בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) היא חברה גלובלית לייעוץ ניהולי, והמובילה העולמית בייעוץ אסטרטגי לעסקים. BCG משתפים פעולה עם לקוחות מהמגזר הפרטי, הציבורי, ועם עמותות בכל העולם, כדי לזהות את ההזדמנויות הטובות ביותר שלהם, להתמודד עם האתגרים המשמעותיים ביותר עבורם, ולבצע תמורות במיזמים שלהם. הגישה המותאמת של הקבוצה משלבת בין תובנה מעמיקה של הדינמיקה המניעה את החברה ואת השוק, תוך שיתוף פעולה צמוד בכל רמות הארגון של הלקוח. כך אנו מוודאים שהלקוחות שלנו משיגים יתרון תחרותי בר-קיימא, בונים ארגונים בעלי יכולות גבוהות, ומבטיחים תוצאות מתמשכות. BCG היא חברה פרטית שנוסדה בשנת 1963 ולה 85 סניפים ב-48 מדינות ברחבי העולם. לקבלת מידע נוסף, בקרו באתר www.bcg.com.
אתר bcgperspectives.com מציע את התובנות העדכניות ביותר של מומחי BCG, כמו גם של מנכ"לים, אקדמאים, ומנהיגים אחרים. האתר סוקר נושאים שנמצאים בראש סדר העדיפויות של הנהלות בכירות, יחד עם גישה חסרת תקדים לארכיון המקיף של BCG על מנהיגות עסקית, המכיל חומרים שהצטברו זה 50 שנה, מימיו של ברוס הנדרסון, מייסד החברה ואחד החוזים של ייעוץ ניהולי מודרני. כל התוכן שלנו – כולל סרטונים, פודקאסטים, ניתוחים ודוחות – זמין באמצעות גישה דרך מחשב אישי, נייד, iPad, Facebook, Twitter, ו-LinkedIn.
*בצילום: מפעל לייצור מלט בקונדה אסטוניה
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה מעבר לדיגיטל ניהול פרויקטים