
דפנה נעים שאול מסבירה איך במפעל הפיס, הגוף היחיד במדינה עם זיכיון לעריכת הגרלות ומשחקי מזל בישראל, מקפידים על איזון בין חשיבה מסחרית וחדשנית לקידום איכות חיים לכלל
פורסם: 13.4.15 צילום, שי וידר:
מפעל הפיס הוא גוף הפועל במורכבות מאתגרת. מצד אחד הוא גוף מסחרי עם יעדים ומצד שני גוף ציבורי שמחלק את הכספים לציבור המחויב לכל חוקי הרגולציה ומגבלות רבות. כיצד מתמודדים?
בהחלט אנו מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים. הרעיון הוא איזון בין חשיבה מסחרית, חדשנית, מובילה שאכן מאפשרת להגיע לתוצאות עסקיות טובות לצד יצירת נהלים, בקרה ומנגנוני פיקוח פנימיים שיאפשרו לנו להמשיך ולפעול בשקיפות ואמינות. עובדי החברה ומנהלי מפעל הפיס קשובים לכל הצדדים כגוף ציבורי ופועלים בשקיפות מרבית תוך חובה ואחריות. בסופו של דבר המטרה של מפעל הפיס הוא להעביר כספים לקידום איכות החיים של כולנו.
מפעל הפיס יצירתי מאד בכל הקשור לתחום הפרסום והמדיה, אין אדם שלא זכה לשמוע על 'אראלה' גם אם הוא לא מנוי לפיס. כיצד הוגים ומפתחים רעיונות חדשים לפרסום?
לפעמים הרעיונות הגדולים מגיעים מהעובדים. החכמה היא להיות קשובים להזדמנויות בדרך. למשל, קמפיין 'אראלה' נולד במחלקת קשרי לקוחות ומשם עבר לבחינה ויישום. ברוב המקרים להצלחה שיווקית ופרסומית יש תהליך. מזהים תובנה או רעיון ובעזרת צוות חשיבה, משרדי הפרסום ושותפים אסטרטגיים ממשיכים לפתח ולייצר. כך למשל הצטרפו לחיינו הלוטוגוצ'ים.
מה המוטו העסקי של מפעל הפיס?
מפעל הפיס פועל ללא מטרות רווח. כל ההכנסות מעולם ההגרלות חוזרות לקידום של חינוך, תרבות ואמנות , ספורט, ומגוון רחב של פעילויות לקידום איכות החיים שלנו בעיקר ילדים ובני נוער.
מפעל הפיס תורם רבות לחברה הישראלית, איך ההרגשה להיות חלק ממערכת שמשנה לאנשים את החיים?
גאווה גדולה. אחת הסיבות המרכזיות לרצון שלי להשתייך למפעל הפיס היא היכולת להשפיע על העשייה החברתית והתרומה לקהילה. העובדה שהמאמצים השיווקיים והמכירתיים חוזרים לקהילה מעניקה לתפקיד הזה עוצמה מאוד גדולה וערך מוסף אמיתי.
מפעל הפיס עוסק במגוון רחב של תחומים תרומה לקהילה בתחום החינוך , התרבות, לוטו, מנוי פיס ועוד מגוון מותגים, כיצד מפרידים בין התחומים מבחינה שיווקית?
יש טיפול נפרד בין עולם ההגרלות ומגוון המוצרים כי הם העולם המסחרי שמייצר את ההכנסות וטיפול נפרד בנושאים אותם מקדם הפיס בתחומי חינוך, תרבות ואמנות ועוד. כל תחום פועל בהתאם לקהלים, לצרכים ולערכים שרוצים לייצר. האתגר של מפעל הפיס הוא לחיות באיזון בין שתי העולמות.
מה הוא הקו האסטרטגי שיווקי אותו את מקדמת בימים אלה ?
להמשיך לייצר שיווק משמעותי וחדשני לצד חיבור לעולם של עשייה חברתית ותרומה לקהילה. חשוב לי שכל מי שמשתתף בהגרלות הפיס יידע לקשר בין העולמות ויבין שהכסף הזה חוזר אלינו לקידום איכות החיים במגוון תחומים. היום החיבור בין העולמות. היום זה עוד לא מספיק בא לידי ביטוי.
מה האני מאמין שלך בתפקידך הנוכחי?
תמיד לשאוף קדימה, לראות את החזון הגדול והמשמעותי ומצד שני לא לחכות שהדברים יקרו מעצמם. לשאוף לעבר המטרות אבל ליהנות גם מהדרך. המפתח להצלחה מבחינתי הוא נחישות ותשוקה לעשייה. אני מאמינה שהכוח האמיתי של ארגון הוא ההון האנושי. במפעל הפיס יש עשייה מדהימה וצוות שעושה עבודה יוצאת מהכלל והעובדות מדברות בעד עצמן. המטרה היא להמשיך ולייצר את התשוקה בעשייה ולהגיע לשיאים חדשים.
* דפנה נעים שאול היא סמנכ"לית חטיבת שיווק, מכירות ופרסום של מפעל הפיס. דפנה בעלת ניסיון עשיר ומצטבר של למעלה מ- 15 שנה בתחום המכירות, השיווק והפרסום בסקטור הפרטי, העסקי והמוסדי. בעלת תואר BA בניהול וכלכלה וMBA- במנהל עסקים התמחות בשיווק ומימון. בעבר כיהנה בתפקידי ניהול בכירים בארגונים גדולים, ביניהם, אלקטרה מוצרי צריכה, ויזה כאל, נביעות ובתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית שיווק ומכירות ומנהלת הפעילות של חטיבת המים באלקטרה מוצרי צריכה .
מפעל הפיס – מפעל הפיס נוסד בשנת 1951 והינו גוף ציבורי בעל זיכיון בלעדי מהמדינה לעריכת הגרלות ומשחקי מזל בישראל. כמו כן, מפעל הפיס שותף מרכזי בקידום החברה והקהילה הישראלית בנושאי חינוך, איכות חיים, בריאות, ספורט, תרבות ואמנות. פעילות זו נעשית ברובה עם הרשויות המקומיות תוך מתן עדיפות לפחות חזקים ולפריפריה. מפעל הפיס מניף בראש ובראשונה את דגל החינוך ורואה בו את הדרך הבסיסית לצמצום פערים בחברה ומתן הזדמנות שווה בחיים לכל נער ונערה. בנוסף, השקיע מפעל הפיס בפרויקטים לרווחת הקהילה- הקמת מרכזי פיס קהילתיים, מועדוני נוער, מועדונים לגיל הרך, מעונות יום, מרכזים סיעודיים ועוד. מפעל הפיס הינו מפעל חברתי התורם באופן שיטתי ומושכל תרומה משמעותית לחברה הישראלית.
Tags:
אחריות חברתית
אסטרטגיה
חדשנות
פיננסים
שיווק