
תמריצים ישירים כגון הנחה בשיעור 50% על עלויות המסוף, דחיית תשלום מע"מ או הפחתה במס חברות, יעודדו עסקים זעירים לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי ובכך לצמצם את השימוש במזומן או בצ'קים
פורסם: 17.2.15 צילום: רמי זרנגר
תל אביב, 16 בפברואר 2015 : Visa אירופה פירסמה אתמול בישראל, את תוצאותיו של מחקר כמותי אודות עמדתם של העסקים הזעירים בישראל, לגבי אימוץ טכנולוגיות תשלום חדשות. במחקר, שנערך באמצעות חברת המחקר נילסן, השתתפו 220 עסקים זעירים ממגזרים המשתמשים בתשלומים באמצעות כרטיסי חיוב לעתים נדירות או אף פעם, ובהם:
- 80 סלוני טיפוח (מעצבי שיער/סלוני יופי/דוכני לק)
- 80 אנשי תיקונים (שרברבים/דקורטורים/חשמלאים/טכנאים/גננים)
- 60 גני ילדים (גנים/חוגים) בכל רחבי הארץ
מנכ"ל Visa אירופה בישראל עודד סלומי, אמר: מטרת המחקר היתה לסקור את מצב פעילות השימוש בכרטיסי חיוב במבחר מגזרים שלא נוהגים לכבד כרטיסי חיוב, לבדוק את עמדותיהם בנושא, ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לעודד עסקים מסוג זה לאמץ אמצעי תשלום טכנולוגיים חדשים ולצמצם את השימוש במזומן או בהמחאות".
סלומי: "מהמחקר עולה כי קיימים כמה תמריצים בולטים שעשויים לשכנע את העסקים הזעירים לאמץ את טכנולוגיות התשלומים":
- סלוני טיפוח הינם בעלי תודעת שירות גבוהה יותר ללקוח, ומבינים בצורה טובה יותר את היתרונות הפיננסיים והפרקטיים של עסקאות בכרטיסי חיוב, אך יחד עם זאת הם נוהגים לבקש תשלום במזומן או בצ'קים. מהמחקר עולה כי התמריץ הטוב ביותר לסלוני טיפוח הוא הנחה של 50% על עלויות המסוף.
- אנשי תיקונים וגני ילדים פחות מודעים ליתרונות מהם יוכלו להנות, אם יכבדו כרטיסי חיוב, ולכן חשוב להגביר את מודעותם לכך. מהמחקר עולה כי גם אצלם הענקת תמריץ ישיר כמו הנחה של 50% על עלויות המסוף הינו תמריץ יותר אפקטיבי מאשר דחיית תשלום המע"מ או קבלת הנחה במסי העסק.
- אצל סלוני טיפוח וגני ילדים התמריץ השני האטרקטיבי הוא הפחתה של 2% במסי העסק כאשר 50% מהמכירות שלהם משולמות בכרטיסי חיוב.
- אצל אנשי התיקונים התמריץ השני האטרקטיבי הוא דחיית תשלום המע"מ בארבעה שבועות כאשר 50% מהמכירות שלהם משולמות בכרטיסי חיוב.
80% מבין אנשי תיקונים, מבינים שקבלת כרטיסי חיוב תסייע להם להפחית את הצורך לרדוף אחר תשלומים, אך הדבר העיקרי הוא שעליהם להאמין בכך שתשלומים בכרטיס חיוב הם שיטת תשלום פרקטית, גם אם הם נותני שרות המגיעים לבית הלקוח.
"אני מאמין כי טכנולוגיות תשלום חדשות ביחד עם תמריצים רגולטורים נכונים, יקרבו את העסקים הקטנים והזעירים אל עולם תשלומים מתקדם, נוח וקל יותר שבסופו גם תורם ל"אקוסיסטם" של המשק והכלכלה. Visa אירופה ניצבת במרכז הלב הפועם של עולם התשלומים, והיא משקיעה בשנה הקרובה למעלה מ-200 מיליון אירו בפיתוח טכנולוגיות תשלום דיגיטליות חדשות".
יודגש, כי רוב העסקים שהשתתפו במחקר, אינם מחזיקים מסוף, אך הם מבינים את היתרונות הפיננסיים והסיבות שבעבורן כדאי להם לכבד כרטיסי חיוב. ישנן לכך מספר סיבות:
- פיננסיות (השימוש בכרטיסי חיוב ישפר את תזרים המזומנים שלהם, שקט נפשי)
- פרקטיות (הצגת סיכום העיסקאות בצורה טובה יותר, הפחתת כמות המזומן שצריך להחזיק, בטוח יותר)
- סיבות הקשורות לשביעות רצון הלקוח (שירות טוב יותר, הפחתת הצורך לרדוף אחרי גביית הכסף ואפשרות להציע ללקוח תשלומים)
חשוב להדגיש, כי מחצית מהעסקים שהשתתפו במחקר, מאמינים שסיכון של מירמה אפשרית אינו סיבה שלא לכבד כרטיסי חיוב.
נתונים נוספים מתוך הסקר:
-סלוני טיפוח מקבלים תשלומים במזומן (51%) או צ'קים (47%). תשלומים בכרטיסי חיוב כמעט לא קיימים.
-אנשי תיקונים מקבלים תשלומים בעיקר בצ'קים (68%) ובמזומן (17%). סוגים אחרים של תשלומים הם זניחים.
-גני ילדים מקבלים תשלומים בעיקר בצ'קים (80%) ובמזומן (10%). תשלומים באמצעות כרטיס חיוב אינם קיימים (אפילו בקרב מיעוט גני הילדים שמחזיקים מסוף).
אומדני השווקים לעיל (מתבסס על מספר עסקים הרשומים בדפי זהב בשנת 2014)
ומה באירופה?
מחקר חדש שערכה Visa אירופה בחמש מדינות באירופה, ושתוצאותיו התפרסמו לפני שבועיים, עולה כי עסקים קטנים מאבדים לפחות לקוח אחד מכל ארבעה כאשר הם אינם מקבלים תשלומים באמצעות כרטיסים, ומחצית ממחזיקי הכרטיסים הללו היו מעדיפים לבצע רכישות מבתי עסק שמקבלים תשלומים באמצעות כרטיסים, מאשר מכאלו שאינם.
מדובר בהשפעה מהותית על היקף ההכנסות והמכירות של עסקים בגודל קטן עד בינוני. מחקר קודם קבע כי כרבע מכלל העסקים הקטנים שכיום אינם מאפשרים תשלום באמצעות כרטיס מביעים מוכנות להשתמש במסופונים ניידים מהדור החדש, ו Visa – מצפה לראות גידול בהיקף הביקוש לכך.
אודות Visa אירופה
Visa אירופה עוסקת בטכנולוגיית תשלומים ונמצאת בבעלות בנקים-חברים וספקים אחרים של שירותי תשלומים מ-37 מדינות ברחבי אירופה. Visa אירופה מוצבת בלב ה"אקוסיסטם" של עולם התשלומים ומספקת שירותים ותשתית המאפשרים למיליוני צרכנים, עסקים וממשלות באירופה לבצע תשלומים אלקטרוניים. חברי Visa אירופה אחראיים להנפקת כרטיסים, להרשמת בתי עסק ולקביעת העמלות עבור הלקוחות ובתי העסק. Visa היא הסולקת הגדולה ביותר באירופה עם 16 מיליארד טרנסאקציות בשנה, ועם 1,627 עסקאות לשנייה בזמן שיא. ברחבי אירופה ישנם 500 מיליון כרטיסי Visa, כאשר אירו 1 מכל הוצאה בסך 6.00 אירו באירופה מחויב בכרטיס Visa. ההוצאה הכוללת בכרטיסי Visa מסתכמת ב-2 טריליון אירו שנתי, כאשר ההוצאה בנקודת המכירה מגיעה ל- 1.5 טריליון אירו .
מאז שנת 2004, שימשה Visa אירופה כחברה נפרדת מחברת Visa Inc.. Visa אירופה היא חברה שהתאגדה בבריטניה, עם רישיון בלעדי שאינו מוגבל בזמן ולא ניתן לביטול באירופה. שתי החברות פועלות בשיתוף פעולה כדי לאפשר תשלומי Visa גלובליים בלמעלה מ-200 ארצות ואזורים. ישראל מהווה חלק מפעילות Visa אירופה.
לקבלת מידע נוסף, בקרו באתר www.visaeurope.com
Tags:
טכנולוגיה
כלכלה
מכירות
פיננסים
שיווק
שירות
תשואה