
מהם הכללים לשיווק אפקטיבי, מהם הכללים לסיקור אוהד בתקשורת ולמה צריך ללמוד את שניהם ביחד?
פורסם: 11.2.15 צילום: נועה סלטי
בעידן של היום, ערוצי השיווק, בהם אנו מעבירים את המסרים שלנו, הם כמעט אין סופיים. בתי עסק מופיעים בטלויזיה, ברדיו, בעיתון, באינטרנט, בדוכן בתערוכה, בפייסבוק, דרך ערוצי השיווק לקהל הרחב, משתתפים במפגשי נטוורקינג, מקיימים פגישות אישיות…
איך יודעים במה לבחור? מה נכון לעסק שלי? מה האפקטיביות של ערוצי השיווק והחשיפה האלה אל מול קהל היעד הספציפי לעסק? ואיך לפעול נכון בעסק כדי שהשיווק יהיה מוכר ואפקטיבי?
שתי המומחיות בשיווק ובחשיפה תקשורתית מסבירות לנו:
שחף ויינר איתן, מנכ"לית "מצפנים- הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים" משתפת אותנו בעשרת הטיפים לשיווק מוכר לעסק:
- מטרה עסקית- דאגו שתהיה לכם מטרה עסקית מוגדרת וכזו שתוכלו למדוד אילו ערוצי שיווק מקרבים אתכם למטרה.
- מיקוד- התמקדו ב- 1-3 ערוצי שיווק משמעותיים ושם תעשו את המקסימום, כך בצעדים קטנים תוכלו להוסיף עוד במידת הצורך.
- נוחות – בחרו בערוצי השיווק שאתם מרגישים בהם הכי בנוח ושהיכולות שלכם באים לידי ביטוי ובקלות ולא לפי מה ש"כולם" אומרים\מנחים אתכם.
- דיוק קהל המטרה – הגדירו מיהו קהל המטרה העיקרי ובאילו ערוצי שיווק "קהל המטרה" שואב את המידע שלו – מדיה חברתית? עיתונות? קבוצות נטוורקינג?
- רשתות חברתיות- "ברומא התנהגו כרומאיים"- שפה קלילה, קצרה, אישית ומלאת תמונות וויזואליזציה.
- קבוצות נטוורקינג- זכרו כי אתכם אי אפשר להעתיק ועל כן תבליטו בספיצ' שלכם "למה אתם?" ולא למה התחום בו אתם עוסקים.
- שיתופי פעולה- בחנו שיתופי פעולה בהם יש Win-Win וכאלו שמשלימים את החוסרים\מחסומים שיש לכם.
- אל תמנעו אם זה לא מושלם- גם אם הסטטוס שכתבתם לפייסבוק, הפלייר שהכנתם לגננת, הספיצ' שלכם בטוורקיג לא מושלם בעינכם- אל תעצרו, תעשו ניסיון ודייקו את עצמכם "תוך כדי תנועה".
- תהיו אתם בכל ערוץ שיווק שתבחרו! רק כך המסר יעבור חזק יותר, טוב יותר ואפקטיבי יותר!
- לא בושה לקבל עזרה!– היצמדו לכוחות שמקדמים אתכם- משפחה, יועצים, קולגות והיעזרו כדי לא להימנע.
ענתי דגן, בעלת דגן תקשורת, משרד ליחסי ציבור, וחשיפה תקשורתית, מסבירה את עשרת הכללים לנראות מקצועית וסיקור אוהד בתקשורת:
- איך לקבל סיקור אוהד? כבר עכשיו התכוננו עם מלאי כתבות מפרגנות, שישמשו אתכם בימים קודרים של ביקורת (שעשויה להגיע מכיוון לא צפוי).
- איך לעבור ראיון תקשורתי בהצלחה? לשם כך חשוב שיהיו לכם מינימום הפתעות. נסו לתכנן מה עשויות להיות השאלות שתשאלו. הכינו תשובות קצרות שביכולתן להעביר את המסר החשוב שלכם.
- רוצים שידברו עליכם בארוחות שישי? חשיפה גבוהה מגיעה רק למתמידים להתראיין באמצעי התקשורת, לכן יש להופיע בתקשורת בהתמדה. הופעות בטלוויזיה של המדינה, בעיתון של המדינה, באינטרנט, ברדיו – ולהקפיד לקשר את כל האייטמים לאתר/ דף שלכם!
- רוצה להשתלב בסדר היום האקטואלי? בראיון יש להתאים את המסר השיווקי שלך לנושאים הנמצאים על סדר היום. טרם הראיון, יש לבצע את ההתאמה, בכדי להגיע מוכנים לראיון.
- איך עושים באזז חכם, אפקטיבי ונכון לעסק שלי? עליכם להתמיד וכל הזמן להיות בתקשורת! כשהקהל כל הזמן נפגש בעסק שלך, פעם בטלויזיה, פעם בעיתון, פעם באינטרנט, פעם במדורי עסקים, פעם במדורי פנאי, פעם בחדשות וכו וכו…– עם הזמן העסק יהפוך למוכר ובעל מוניטין בלתי ניתן לערעור.
- מה הייתם עושים כדי שקהלי יעד נוספים יכירו את העסק שלכם? בכדי להגיע לקהלים נוספים, עליכם להבין את התקשורת ולהגיע למדורים שהקהלים צורכים בה. יהיה עליכם להתאים את המסר השיווקי שלכם למדורים בהם נמצאים קהלים אלו.
- מה הייתם רוצים שימצאו עליכם באינטרנט? עליכם לדאוג שהדפים הראשונים עם שמכם יהיו מלאים בכתבות חיוביות ומפרגנות לכם ולעסק שלכם.
- איך הציבור יזכור את עמדתכם? עליכם להכין מסרים קצרים, חכמים, ברורים וקולעים לעניין. בעת ראיון יש לשלב אותם בחכמה, בגובה העיניים וקצר ולעניין. להמשיך ולומר אותם בכל ראיון. זו הדרך להגיע לתודעה.
- איך לבחור משרד יחסי ציבור? חשוב שתהיה בניכם לבין בעל המשרד כימיה. שתוכלו לסמוך על המשרד שיש לו את הכלים להוביל אותכם קדימה. על המשרד לדעת להפוך דברים "לא מעניינים" ל"ניוז", להציע לכם הצעות לא שגרתיות, להיות בעל ותק, בעל ניסיון בכמה תחומים ביחסי ציבור, עירני לפרטים החשובים והעסיסיים, שידע לחבר אתכם לנושאי אקטואליים.
- איך יוצרים קשרים טובים עם עיתונאים? עיתונאים ישמחו לקבל מידע, ללא תנאי של מתן קרדיט. הם נותנים קרדיט כשהם יכולים. עסקים שמבינים את אילוצי התקשורת ושהקשר עם התקשורת הוא תן וקח- יצליחו עם כתבים.
ויינר איתן ודגן, מרצות בנושאים אלו, ומעבירות סדנאות יישומיות לעסקים. בסדנאות הן מתאימות את ערוצי השיווק והחשיפה התקשורתית, כך שהלקוחות יגיעו לעסק הספציפי ולא אל המתחרים!
שחף ויינר איתן, מנכ"לית- "מצפנים הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים"
ביצעה תפקידי ניהול בכירים בשיווק, מכירות ופיתוח עסקי במשך 16 שנים בארגונים כמו: ניהול השיווק של חברת מטריקס(חברה המונה כ- 7000 עובדים), אגף השיווק של מגזר הלקוחות הבינונים והקטנים של מייקרוסופט ישראל ומרכז המכירות של הביטוח הישיר. היום כמאמנת ויועצת עצמאית, היא מסייעת, מלווה ועובדת עם מנכלים ומנהלים לבניית אסטרטגיה עסקית ושיווקית של ארגונים, חברות ועסקים.
הצטרפו לדף של שחף ויינר איתן https://www.facebook.com/shachafcoach?pnref=lhc
ענתי דגן, בעלת "דגן תקשורת"- משרד ליחסי ציבור ולייעוץ תקשורתי. אשת יחסי ציבור ותיקה, אחראית על חשיפה תקשורתית של החברות הגדולות במשק כגון: עמותת אור ירוק, מכון אדלר, נירלט, תאגיד המחזור א.ל.ה, נעלי פפאיה, פרימור, ארגון נכי צה"ל ועוד. www.daganpr.co.il
הצטרפו לדף של דגן תקשורת https://www.facebook.com/DaganPR
Tags: אסטרטגיה טיפים מיתוג מכירות מעבר לדיגיטל שיווק