
משקיעים למען יזמים: ראיון עם יובל סומך, מייסד ומנכ"ל smart-cv
צילום : יח"צ פורסם: 3.9.14
הדרך להצלחה עסקית במיזם עסקי, עוברת לרוב דרך שלב גיוס הכספים וזהו השלב בו נופלים מרבית המיזמים. פרויקט 'משקיעים למען יזמים', של קרן זיו, הפועל בשיתוף פעולה עם מגזין 'סטטוס', מהווה מרכז מידע ליזם בנושא גיוס כספים. זאת באמצעות ראיונות עם מיטב המנטורים העסקיים בישראל: יזמים, מומחים ומשקיעים.
גיוס הון וציידי ראשים
בתפקידו האחרון היה יובל דירקטור בכיר והאחראי על האסטרטגיה הפיננסית, של אחד מהמיזמים הגדולים והמדוברים ביותר בעשור האחרון: בטר-פלייס. למרות שבטר-פלייס נסגרה, הדרך שעשה יובל בחברה שגייסה למעלה מ 800 מיליון דולר, לצידו של שי אגסי, הקנתה לו זווית ראיה רחבה ומעניינת על תהליך של בניית מיזם ובמיוחד על צד גיוס הכספים.
במהלך חייו המקצועיים עבר יובל מספר תחנות בכמה מהחברות המובילות בישראל, כגון: דלוייט-טוש, סאנגארד ואודיוקודס, בין לבין השיג יובל גם תואר שני במנהל עסקים, מאוניברסיטת ארסמוס ברוטרדם. כשעזב את תפקידו האחרון בבטר פלייס פנו ליובל "ציידי ראשים" בתחום הגיוס וההשמה, כדי לאתר עבורו משרה מתאימה.
מהפכה בהצגת קורות החיים
לבקשת "ציידי הראשים", ישב יובל לעדכן את קורות החיים, שלו. קורות החיים נראו לו מאוד משעממים, על כן הוא מצא דרך אחרת להציג אותם. דרך מקורית, המציגה את ניסיונו וכישוריו העסקיים באופן אינטואיטיבי וברור. כשהציג יובל את התוצאה לפני "ציידי הראשים", התגובות שלהם היו נלהבות.
"הבנתי שלמרות שהטכנולוגיה מאפשרת מהפכה בדרך הצגת קורות החיים, לא חל כמעט שום שינוי בתחום במהלך השנים" אומר יובל. יובל החליט להפסיק לחפש אחר מעסיק חדש והקים את חברת הסטארט-אפ smart-cv. אשר מאפשר למחפשי עבודה להציג את קורות החיים שלהם בדרך שונה ואינטואיטיבית. "התועלת למעסיקים היא שהם יכולים להבין את תכונות המועמד וניסיונו התעסוקתי במהירות ובאפקטיביות רבה יותר. בעתיד ישולבו באתר גם כלי חיפוש ייחודיים" מסביר יובל.
מי מתאים להיות יזם?
יובל אומר שיזם צריך להבין במה הוא הכי טוב? וכן מה בוער בעצמותיו? ואז עליו לברר האם יש מאחורי הרעיון עליו חשב גם היגיון כלכלי: "אם מצאת משהו שאתה טוב בו, הוא בוער בעצמותיך ויש בו היגיון כלכלי, כנראה שתוכל להצליח בו". בנוסף צריך היזם אורך רוח וקור רוח, זאת על מנת לעבור את המשברים שבדרך.
יובל מתייחס לנקודה שחלק מהיזמים נוטים לשכוח והיא שכניסה למיזם מחייבת שיהיה ליזם גיבוי משפחתי וכספי, בעיקר לתקופה הראשונה בה יש הוצאות לבניית המיזם, אך אין עדין הכנסות.
עצה נוספת של יובל היא לקבל כמה שיותר מידע. יובל מציין כי הדרך הכי טובה לקבל מידע, היא לשתף אחרים בניסיון שלך וללמוד מניסיונם של אחרים.
חשיבות המידע המוקדם, עשויה להיות קריטית גם בתהליך גיוס כסף. חשיבות מיוחדת עשויה להיות לצפייה בווידאו עם משקיע, מה שמאפשר ליזם ללמוד את שפת הגוף של המשקיע ולהוריד את מפלס הפחד מהמפגש. הצד החזותי וההכנה הנפשית, לצד הבנת פילוסופיית ההשקעה של המשקיע והבנת הדברים שמעניינים אותו, יסיעו בהתאמת אופן הצגת המיזם והמצגת והם ישפרו בצורה ניכרת את הסיכויים שהפגישה תהיה חיובית ותוביל להשקעה.
ראיון הוידאו המלא עם יובל זמין במרכז המנטורים של קרן זיו, למיזמים שנתקבלו לקרן. . למידע על מרכז המנטורינג של קרן זיו והגשת טופס פניה לקרן
Tags: אסטרטגיה חדשנות טיפים מיתוג סטרטאפים פיננסים