אנשים לא תמיד יזכרו מה אמרת להם אבל הם בחיים לא ישכחו מה גרמת להם להרגיש…
צילום: shutterstock פורסם: 27.8.14
אחד הקשיים המרכזיים של חברה / עסק בשוק תחרותי הוא להישאר בתודעת הלקוח לאורך זמן רב יותר ובאופן חיובי יותר לעומת העסקים המתחרים. בעשורים האחרונים וככל שהשווקים נהיו יותר ויותר תחרותיים, התעצם הקושי לשמר ערך חיובי בלב הלקוחות עד שאפילו פרסומות במדיה שבעבר היו בסגנון של "ישר ולעניין" הפכו למיני סרטים שמעבירים מסר פרסומי מלווה ברגש רב.
לא לחינם מפרסמים שמים דגש כה משמעותי על החוויה הרגשית של הלקוח. בעולם כל כך עמוס בגירויים אנשים בדרך כלל לא זוכרים מה אומרים להם אבל הם תמיד זוכרים את הרגשה שהתלוותה וזו בדיוק הנקודה. קחו תרגיל קטן- תחשבו רגע על אדם אחד שעשה עבורכם מעשה בלתי צפוי. ממש הפתיע אתכם לטובה במחווה שעשה עבורכם. תשקיעו עוד שנייה של מחשבה, חייב להיות כזה ! נזכרתם ? איך ההרגשה ? מעולה נכון? אפילו אפשר לומר שיש רצון להחזיר טובה על המעשה הזה, למרות שזה היה מזמן. נכון ? אז זה בדיוק העניין; כשאנחנו עושים עבור מישהו מחווה לא צפויה הוא מפנה לנו מקום בלב שלו וכשזה קורה, מחשבות פרקטיות, שיקולים קרים ואפילו שיקולים כלכליים, הופכים כמעט ללא רלוונטיים.
בעוד חודש מהיום נחגוג כולנו את ראש השנה ולפניכם 3 כללים חשובים שיעזרו לכם לבחור מתנות שוות במיוחד ללקוחות / לעובדים שלכם שבתמורה יפנו לכם מקום קטן בלב.
1) ערך נתפס מעל מהציפיות- מתנות בעלות ערך נתפס גבוה הן מתנות שכשמקבל המתנה מקבל אותה החוויה הראשונה שעוברת לו בגוף היא חוויה של "וואו". זאת אומרת "קיבלתי מתנה שהיא בעלת ערך גבוה מהמתנה אותה ציפיתי לקבל". זה מה שאמור לעבור ללקוח שלכם בראש כשהוא מקבל את המתנה שקניתם עבורו לחג. בניגוד למה שרבים חושבים המתנה לא חייבת לעלות כמו שהיא נראית. להיפך, היא צריכה לעלות במחיר של מתנה סבירה אבל שהחוויה שהיא תשאיר תהיה של מתנה מושלמת. זה בדיוק המשמעות של המושג ערך נתפס. הוא לא מייצג בהכרח את הערך הכספי אבל זה נראה מיליון דולר !
2) אריזה בסגנון אישי- מתנה באריזה אישית היא מתנה שכשהלקוח שלכם יקבל אותה הוא ירגיש כאילו ארזו לו אותה הרגע בחנות יוקרה ליד ביתו. הבעיה היא שרוב ספקי המתנות בישראל משווקים מאות אלפי מתנות בכל חג. לרובם, אין זמן וחשק להשקיע באריזה אישית וכתוצאה מכך או שהם משאירים את המתנה באריזת הקרטון המקורית או במידה שהסברתם להם את החשיבות של זה עבורכם ונחה עליהם הרוח, שמים אותה בתוך ניילון כדי שתיראה יותר חגיגית. לרוב, מתנות באריזות כאלה לא יעשו 50% מאימפקט של מתנה באריזה אישית, אם בכלל תהיה להן השפעה. תדאגו שהמתנה שהלקוח שלכם מקבל תהיה ארוזה פרפקט כאילו ארזו אותה עכשיו ובמיוחד עבורו !
3) מתנה שימושית- מתנה שימושית זו מתנה שהלקוח שלכם ירצה אצלו בבית וממש אבל ממש לא יהיה מוכן לוותר עליה. לכולנו קרה לא פעם שקיבלנו מתנה כל כך מיותרת שהדבר הראשון שעלה לנו בראש הוא מתי ולמי אנחנו מעבירים את הדבר הזה כדי שלא יתפוס לנו מקום בבית. זה הדבר האחרון שאתם רוצים שהלקוחות או העובדים שלכם ירגישו. זה מבטא זלזול, חוסר מחשבה וחוסר השקעה. לא בשביל זה הוצאתם ממיטב כספכם כדי לקנות מתנה לחג ללקוחות שלכם.
* הכותבת דפנה יוזם היא בעלים ומנכ"ל של "אשכר – מתנות עם אופי", יבוא, ייצור ושיווק של מתנות לחברות ועסקים
אתר אינטרנט- www.ashkar.co.il פייסבוק- https://www.facebook.com/ashkargifts?ref=hl
0544-363751
Tags: אסטרטגיה מכירות ניהול משאבי אנוש שיווק שירות לקוחות