
אני אזכור את 2018 כשנה בה ארגונים ברחבי העולם נוכחו לדעת שאימוץ התרבות הפתוחה הינו צו עסקי קריטי. במבט לאחור אני מבינה שהייתי צריכה לצפות זאת
פורסם: 11.4.19 צילום: יח"צ
בנובמבר 2017 חוויתי אירוע ראשון מסוגו בקריירה שלי – התבקשתי להשתתף בסדרה של שיחות מכירה כמנהלת האנשים הראשית (Chief People Officer) של רד האט.
לא לעתים קרובות אני מתבקשת להיפגש עם לקוחות – במיוחד אלה בצד השני של העולם – בסקנדינביה, אבל בדיוק שם מצאתי את עצמי. במשך מספר ימים הייתי מעורבת בשיחות מאירות עיניים עם לקוחות רד האט ממגוון תחומים; מממשלה דרך פיננסים, עד לתעשיית הרכב ולטלקום.
כל אחד מהם היה שונה מהאחרים, אך בעיותיהם היו זהות. הם ביקשו במיוחד לפגוש אותי, מפני שאתגריהם לא היו טכנולוגיים בלבד. למעשה, טכנולוגיה הייתה דאגתם הקטנה ביותר. הם שמחו להשתמש במספר פתרונות חדשים של רד האט עבור טרנספורמציה של עסקיהם, אבל הם נתקלו בבעיות של "אנשים".
התרבויות הארגוניות שלהם, כמו גם מבנה הצוותים שלהם, לא אפשרו להם להפיק את המרב מהכלים. הם נוכחו לדעת כי כלים פתוחים עובדים באופן מיטבי כשהם במסגרת צוותים שיתופיים, שקופים ומכלילים. הם רצו שאסביר כיצד עליהם לבנות צוותים הפועלים בהתאם לעקרונות פתוחים. הם אמרו כי טרנספורמציה – לא רק דיגיטלית אלא גם תרבותית, תהיה מהותית עבור המשך קיומם בשנים הבאות. ללא קשר לתחומים השונים בהם הם עוסקים. הלקוחות אמרו לי כי הם חוששים משינוי התעשיה על ידי מתחרים זריזים וגמישים יותר שנולדו לעידן הדיגיטלי. הם ראו באימוץ התהליכים והנהלים הפתוחים את האפשרות הטובה ביותר שלהם כנגד שיבוש מסוג זה מצד המתחרים. ללמוד להיות פתוחים היה צו עסקי עבורם, לא רק טכנולוגי.
לקרוא לחוויה זו "פותחת עיניים", ימעיט בערכה. התבוננתי ממקור ראשון בתפנית מרתקת. לקוחות רד האט ביקשו יותר ויותר לשמוע על נקודת המבט הפתוחה שלנו; לא רק איך אנו מפתחים טכנולוגיה, אלא גם כיצד התרבות שלנו פועלת עבורנו כגורם בידול אסטרטגי. שינויים גדולים היו בפתח.
לפנות פנימה
חוויה זו השפיעה עלי במהלך 2018, שהייתה גם שנה חשובה עבור פרויקטים ממוקדי-תרבות בתוך רד האט. בולטת במיוחד הייתה הצהרת המטרות החדשה שלנו, אותה חשפנו בתחילת השנה – כלומר, הסבר במשפט אחד על הכיוון שלנו, מה משמעותי עבורנו, והסיבה לכך שאנחנו כאן. פיתחנו את ההצהרה "פתוח משחרר את פוטנציאל העולם", דרך תהליך שיתופי שכלל איסוף משוב מ– 10,000 מעובדי רד האט ברחבי העולם. זו הייתה דוגמה מצוינת לתרבות שלנו בפעולה. התנסותי בסקנדינביה כבר הראתה לי שרד האט יכולה לסייע לאחרים לרתום את עוצמת הפתיחות כדי לשחרר פוטנציאל חדש. הגיע גם הזמן להעביר את המיקוד שלנו פנימה, ולהזכיר לעצמנו מה הופך את רד האט למקום כה מדהים לעבוד, ללמוד ולצמוח בו.
אנו גאים על היותנו מבוססי מריטוקרטיה (מינוי לתפקידים על סמך יכולות) מגוונת ומכילה, מקום בו הרעיונות הטובים ביותר יכולים לנצח ללא חשיבות למקור שלהם, וב- 2018 רצינו להבטיח כי כל עובדת ועובד ברד האט נהנים מתרבות זו. אחרי הכל, כדי לשמר מריטוקרטיה אמיתית של רעיונות, צריך להמשיך ולאתגר את עצמך להיות יותר מריטוקרטי.
יצאנו למסע של שנה במטרה להבין טוב יותר את הדרך בה עובדי רד האט שונים – בשלבים שונים של הקריירות שלהם, בעלי משרות ותפקידים שונים, באזורים גאוגרפיים שונים, ממוצא ומגדרים שונים – חווים את המריטוקרטיה המכילה של רד האט.
ניהלנו "סבב הקשבה" שסייע לנו לשמוע אנשי רד האט נלהבים המשתוקקים להסביר את תחושתם ביחס לחיים ברד האט. מטרתנו היא לשמוע אנשים רבים ככל האפשר, כדי להבין באופן מלא יותר את החוויה היומיומית של אנשינו. השיחות היו מאתגרות, מרוממות, מעוררות תובנות וכנות, והן יצרו מרחבים בהם אנשים יכלו לשתף את סיפוריהם הלא-מסוננים והמלצות ליצירת מאמצי גיוון והכלה גדולים יותר, הניתנים ליישום ברחבי העולם.
כמובן, גישה זו הייתה כרוכה ביותר עבודה מכפי שקיימת בשיטה קונבנציונליות של בניית תכניות עובדים. הצוות שלי ביצע סיעורי מוחות סביב רעיונות שלנו, אסף משוב מבעלי תפקידים גלובליים בחברה, התווה מערך של יוזמות, הציג את יעדינו להנהלת רד האט, ואז פעל לקידום יוזמות אלה ברחבי הארגון. לא השקענו את עצמנו בהכתבת שינוי מידי, אלא ביצירת מאגר של שיתוף, כדי שנוכל להבין ולתאר טוב יותר תמונה מלאה יותר של התרבות הארגונית של רד האט.
החשיבות של מנהלים
נושא משותף שעלה משיחות אלה: התפקיד החשוב אותו ממלאים מנהלים בעיצוב והפצת התרבות הפתוחה של רד האט לכל מחלקה, צוות ולעובדי רד האט. ב- 2019 אנו ניקח על עצמנו אתגר חשוב נוסף חקירת והגדרת "ניהול פתוח".
ברד האט, אנו יודעים כי המנהלים הטובים ביותר הם אלה שעובדים לפי עקרונות פתוחים, אך איך באמת נראה "מנהל פתוח"? איך מזהים מנהל כזה כאשר אנו פוגשים אותו? וחשוב ביותר, האם אנו יכולים לזקק לקחים והמלצות מצפייה במנהיגים הטובים ביותר ברד האט ומחוצה לה?
אנו נפעל לגיבוש אסטרטגיה כדי לאפשר למנהלים חדשים ברד האט (או אפילו חדשים בניהול בכלל) להפוך מהר יותר ובבטחה לאנשים שעוזרים לאחרים להבין כיצד 'פתוח' יכול לשחרר פוטנציאל אישי ומקצועי. ואז נשתף את מה שלמדנו עם לקוחותינו ושותפינו, כדי לסייע להם במסעות הטרנספורמציה שלהם. אני משתוקקת לראות להיכן תוביל אותנו שנה מלהיבה יותר של שיחות תרבות פתוחה.
*דליסה אלכסנדר, סגנית נשיא בכירה ומנהלת אנשים בכירה ברד האט
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה סטארטאפ