
ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשותה של סיגלית בן חיון, ממשיך בסדרת מפגשי השראה והעשרה לבוגריו והפעם שם זרקור על עולמות הסטוריטלינג – כי איך לספר את הסיפור, זה כל הסיפור – סטוריטלינג מדויק הוא כמו מפתח. אם תסובבו את הסיפור נכון הדלתות יפתחו
פורסם: 18.7.21 צילום: סשה פרילוצקי
למעלה מ-800 בוגרות ובוגרים(מספר שיא) נרשמו להרצאתו של ד"ר נועם פיינהולץ, הנחשב לגורו של עולם
הסטוריטלינג, מרצה ומאמן בעולם הסיפורים התאגידיים ובעל ניסיון מצטבר ועתיר שנים של שידורי רדיו, פודקאסטים, סדנאות והרצאות, בוגר הפקולטה לאמנויות והפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב .
והנה כמה טיפים חשובים שנתן פיינהולץ למאזינים:
הכר את הקהל – מי הקהל? מה הם יודעים? מה חשוב להם? איך הם מתחברים לנושא? עניתם על השאלות האלו… עכשיו אפשר לצאת לדרך.
לחשוב כמו הקהל – הקהל תמיד שואל את עצמו "מה יוצא לי מזה". נסו לשכנע אותו בערך הדברים שלכם. ספרו את הסיפור מנקודת המבט שלו. אם יש פער בידע או בנקודת המבט גשרו עליו בפתיחה.
לחשוב על היום שאחרי– מה המטרה התקשורתית שלכם? מה אתם רוצים שהקהל ידע/ יחשוב/ ירגיש/ יעשה בסוף המפגש? על פי התשובות לשאלות הללו בנו את הפרזנטציה.
מה הקהל ידע– כלומר אילו נתונים (DATA) אני צריך להציג. אין צורך להעמיס בנתונים שלא ישרתו את המטרה התקשורתית שלכם.
מה הקהל יחשוב- כלומר במה אני רוצה לשכנע אותו. כאן לא מדובר על נתונים "קרים" אלא על עיצוב תודעה. מה תפיסת העולם אותה אני מנסה להעביר.
מה הקהל ירגיש– כלפי הבעיה שהצגתי, כלפי הפתרון, כלפי המציג או הגוף אותו הוא מייצג וכלפי עצמו בתוך ההקשר הנתון.
מה הקהל יעשה– יסגור עסקה? יתעניין וימשיך לפגישה נוספת? ישנה את ההתנהלות שלו? תחליטו מה אתם רוצים ובהתאם לזה תתחילו להגדיר מה הקהל צריך להרגיש, לדעת ולחשוב כדי להגיע לתוצאה הזו.
זיקוק עד 10 מילים – זקקו את הרעיון שלכם לכדי כותרת פשוטה של לא יותר מעשר מילים. אם הליבה של הרעיון ברורה לכם היא תהיה ברורה גם לקהל. אידיאלית, בחרו מסר אחד לכל אינטראקציה.
90 שניות פתיחה – חשבו היטב על הפתיחה. 90 השניות הראשונות הן קריטיות. תוך 90 שניות אתם צריכים להבהיר לקהל שכדאי לו להקשיב לכם, שמה שיש לכם לומר מספיק חשוב, חדש, מעניין ובעיקר רלוונטי אליו.
כיצד לתפוס תשומת לב? דרךשאלה/ נתון מפתיע/ דוגמא/ סיפור אקטואלי/ פן אישי/ מה יצא לך מזה כמאזין? הקהל ייתן לכם כמה שניות של חסד אבל עליכם להילחם על תשומת ליבו.
חוק טרנטינו – לכל סיפור יש התחלה, אמצע וסוף… אבל לא בהכרח בסדר הזה. מצאו את ה"תסריט" הנכון עבורכם, זה שמתחיל חזק, מגביר, ומשאיר את החלקים הקשים לרגע בו הקהל אתכם לגמרי.
אז מי הגיבור? אם אתם עסק שמוכר שירותים הגיבור הוא לא אתם… המשתמש הוא הגיבור. מכאן תמשיכו לבד.
היה היה פעם– אנשים זוכרים סיפורים ולא סיסמאות. מצאו סיפור או דוגמא מוחשיים שיעבירו את המסר. במקרה של מיזם טכנולוגי לדוגמא ניתן לתאר את העולם לפני ואחרי המיזם או את חייו של משתמש אחד. במקרה של הצגת נתונים ניתן לצלול לנתון אחד מרכזי שסיקרן אתכם ולספר את הסיפור המלא מאחוריו.
בין הבוגרות והבוגרים שהיו וצפו:
דורי מנור – יו"ר קבוצת לובינסקי בע"מ , לימור ויזל – בעלים במשרד ויזל רוקח עו"ד , רונית תירוש – יו"ר איגוד השופטים בהתאחדות לכדורגל , דורון שרם– עורך בידיעות אחרונות ,
רוני ליכטשטיין שני -סמנכ"לית, מנהלת אגף מטה, חדשנות ומשאבי אנוש בחברת איילון ביטוח , מאיה פידלמן– יועצת מדינית במשרד החוץ ,ניר אטרצ'י – משנה למנכ"ל אריקסון , אורית יפה -חמו יועצת משפטית בחברה המרכזית ליצור משאות קלים , אורן רייף שותף במשרד גולדפרב זליגמן, אירה שוחט– מנהלת שיווק בפרוקטר אנד גמבל, סיגל גפני – עיתונאית בקשת ,לילך סהר– יזמית ב- FlowPed ,
עודד נשר – יזם , ורדה קורן – סמנכ"ל משאבי אנוש ב- CPC
סתיו אשורי – ראש צוות פיתוח בפייסבוק , זיו גפני –
Executive Director, Global Head of Markets Innovation at J.P Morgan
בני טרושינסקי– מנכ"ל 2Team ועוד רבים .
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:
