
צוות המומחים של ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה באים לקראת היבואנים והיצואנים במציאת פתרון כאשר חברת הביטוח מפצה רק חלק מהנזק
פורסם: 12.8.15 צילום: shutterstock
היום אין סיבה יותר לקבל הערכת שמאות כעובדה מוגמרת מצד חברת הביטוח. ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בעזרת אנשי מקצוע מבצע במקביל הערכת שמאות נוספת הסותרת את דוח השמאות מטעם חברת הביטוח.
מה עושים?
במקרה בו חברת הביטוח אינה מוכנה לקבל את חוות דעת השמאות הנגדית של ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה, מופעלת המחלקה המשפטית של הארגון שדואגת ומפעילה לחץ על חברות הביטוח לקבלת מה שמגיע לניזוק.
הצעות לצמצם נזקים, במידה וקיבלתם משלוח עם נזק אל תמתינו :
1) הערכת דוח שמאות נוסף, התקבל משלוח עם נזק, צרו קשר מיד עם מזכירות ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה להערכת נזק מוסמכת נוספת .
2) "פוליסה המכסה כל נזק", למרות שהפוליסה בהובלה ימית סטנדרטית " מכסה כל נזק" הרבה מגורמי הנזק אינם מכוסים ויבואנים אינם יודעים זאת עד שנתקלים בבעיה, בנוסף מכיוון שהפוליסה של הביטוח כתובה באנגלית ומכילה טרמינולוגיה מסובכת וארוכה, לפעמים יבואנים אינם מודעים למורכבות של הפוליסה, ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה יבהיר בדיוק את התנאים והדרישות של הפוליסה.
3) איכות אריזת המטען, רוב טענות שבה משתמשות חברת הביטוח לדחות תביעות פיצויים היא איכות האריזה של המטען, עבודתנו היא לוודא אם אכן הערכתו של שמאי חברת הביטוח לגבי אריזת המטען אכן מדויקת.
4) היכן נגרם הנזק למטען ? חברת הביטוח שלך תטען שהשמאי שלהם בדק ומצא שהמטען ניזוק עוד לפני שהעמיסו אותו לאנייה, איך יודעים? בארגון מנהלי הרכש ייבדקו האם הם צודקים.
5) מכולה פגומה – במקרים רבים מכולה פגומה היא הגורם לנזק של המטען, חיוני לבדוק את המכולה לפני שהיא נשלחת חזרה, בדיקה שלנו תאמת מה היה מצבה של המכולה בזמן ההובלה.
6) הימנעות מהחמרה – כאשר מדובר במוצרים המתכלים כגון פירות וירקות, יש לפעול מידית כך שסיבת הנזק למטען תוכל להימצא לפני שיוחמר מצבו של המטען לנזק בלתי הפיך, אנו יכולים לבצע בדיקה בטווח המידי.
התקבל משלוח ניזוק, אל תהססו פנה מיד לארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה טל : 03-696-6944
* הכותב הוא סוכן ביטוח ים/אוויר ויו"ר ארגון מנהלי הרכש moshey@veritas.co.il
Tags:
אסטרטגיה
טיפים
לוגיסטיקה
מכירות
רכש
שיווק