
שיאני ההוצאות- נוסעים מערב הסעודית ניצבים בראש רשימת ההוצאות על הזמנות ותכנון ובהוצאות ביעד עצמו עם ממוצע של 5,333$ לטיול. הישראלים עומדים במקום השני עם 3,196$. 44% אחוז מהנוסעים הישראלים עורכים טיולים הכוללים ביקורים במספר מדינות אחוז גדול בהרבה מבשאר העולם העומד על 11%
פורסם: 2.7.18 צילום: יח"צ
חברת Visa פרסמה ממצאי מחקר ושמו Global Travel Intentions (GTI) אשר חקר בעולם ובישראל את ההיבטים השונים של תעשיית הנסיעות ומצא כי המוטיבציה העיקרית להחלטה לנסוע לטייל היא הפגת מתח.
המחקר של Visa נערך בקרב 15,000 נוסעים לחו״ל ב-28 מדינות ובכללן ישראל, בחן את הסיבות לנסיעה ואת שיטות תכנון הטיול וכן חשף כמה מגמות מאקרו, שסביר שנמשיך לראות גם השנה. המחקר מאפשר להשוות בין המטיילים הישראלים למטיילים ממדינות ברחבי העולם:
- הנסיעות מתקצרות: הממוצע העולמי עומד כעת על שמונה לילות, לעומת 10 לילות בממוצע בשנת 2013. הממוצע של הנוסע הישראלי דומה ועומד על 8.9 לילות.
- יותר נסיעות לחו״ל: הישראלים מתכננים נסיעות רבות יחסית לחו"ל בשנתיים הקרובות – 3.2 בממוצע, לעומת 7 נסיעות בעולם בממוצע )זהו גידול עולמי קל לעומת 2.5 נסיעות בממוצע בשנתיים החולפות. מדינות יבשת אמריקה הובילו את המגמה, עם ממוצע של 3.2 נסיעות בשנת 2017).
- הטכנולוגיה מסייעת לרבים מהנוסעים להתנייד בנוחות רבה יותר במהלך הנסיעה: ל-94% מהמטיילים הישראלים היתה גישה לאינטרנט במהלך שהותם בחו״ל לעומת 88% מהמטיילים בעולם, אבל כמעט מחצית (44%) מהנוסעים בעולם משתמשים באפליקציות שיתוף נסיעות כדי להתנייד ביעד לאחר הגעתם, אחוז גבוה בהרבה מהמקבילה הישראלית העומדת רק על 13%.
- יעדים מרובים: 44% אחוז מהנוסעים הישראלים עורכים טיולים הכוללים ביקורים במספר מדינות, אחוז גדול בהרבה מבשאר העולם העומד על 11%.
- יפן, ארה״ב ואוסטרליה הן המדינות הפופולריות ביותר: בשנתיים האחרונות עקפה יפן את ארה״ב כיעד הפופולרי ביותר בקרב מטיילים בעולם. נתוני המחקר מלמדים, כי יפן מהווה יעד תיירותי מרכזי בקרב נוסעים מאזור אסיה-פסיפיק ואילו נוסעים אמריקנים מעדיפים לנסוע למדינות אירופה, אם כי גם יעדים כמו מקסיקו, קנדה וגם יפן מבוקשים מאוד. בדומה לאמריקנים, הנוסעים הישראלים מעדיפים את מדינות אירופה.
- הקניינים המצטיינים: הסעודים מובילים בכל הנוגע להוצאות על נסיעות – נוסעים מערב הסעודית ניצבים בראש הרשימה הן בהוצאות על הזמנות ותכנון והן בהוצאות ביעד עצמו עם הוצאה ממוצעת של 5,333$ לטיול. הישראלים עומדים במקום השני עם 3,196$ בממוצע עבור הטיול כולו. אחריהם ברשימה ניצבים הכוויתים, הסינים, האוסטרלים ואיחוד האמירויות הערביות.
- תשלומים בחו"ל: יותר ויותר מטיילים משתמשים באמצעים טכנולוגיים גם כדי לתכנן את הנסיעה – בשנת 2017 השתמשו 83% מהנוסעים בכלי תכנון וניווט טכנולוגיים לעומת 78% בשנת 2015. בארץ, השתמשו 82% באמצעים טכנולוגיים כדי לתכנן את הנסיעה (33% השתמשו אך ורק באמצעים טכנולוגיים) עם זאת, בכל הנוגע לביצוע תשלומים בחו״ל, רובם עדיין אנלוגיים למהדרין.
- נוסעים רבים משתמשים בכרטיסי חיוב במהלך החופשה, אולם רובם (77%) עדיין מעדיפים לשלם במזומן, אחוז גבוה יחסית למקבילה הישראלית העומד על 57%. תשלום במטבע המקומי באמצעות כרטיס Visa יכול לספק לתיירים שער חליפין תחרותי יותר, ועשוי לעזור להם להימנע מתשלום עמלות המרה נסתרות בשובם הביתה. המחקר כולל כמה מסקנות נוספות הקשורות לשימוש בכסף מזומן בעת נסיעה לחו״ל:
- מזומן מגביר את החרדה: משתתפי המחקר ציינו, שהחשש העיקרי בנוגע לכסף שיש להם במהלך הטיול קשור לאובדן כסף מזומן או גניבה.
- הוצאות ביעד: הנוסע העולמי מוציא 1,631 דולר בממוצע ביעד עצמו, בעוד הישראלי מוציא $1,374. אולם הסכום החציוני שנוסעים בעולם מביאים איתם במזומן ליעדים עומד על 778 דולר, סכום דומה לסכום החציוני שמביא עמו הנוסע הישראלי, העומד על 800 דולר.
- החלפות: 90% מהישראלים המירו למטבע הזר המתאים ליעד לפני הנסיעה, לעומת 72% מהנוסעים בעולם.
- משיכה מכספומטים: רק קצת יותר מאחד מתוך עשרה אנשים מושכים כסף מזומן מכספומט ביעד (10%), לעומת 25% מהישראלים. כ-20% מהמטיילים, בארץ ובעולם, ציינו כי תחושת חוסר בטחון בעת שימוש בכספומט היא אחד החששות המרכזיים שאחראים לסטטיסטיקה הזו; לדבריהם, הדבר מונע מהם למשוך כסף מזומן. עם זאת, נוסעים מאירופה, המזה״ת ואפריקה נוטים יותר למשוך כסף מזומן במהלך החופשה לעומת נוסעים ממקומות אחרים.
- עודף במזומן: לשיעור עצום מהמשיבים – 87%, לעומת 79% מהישראלים – נשאר כסף מזומן אחרי הטיול, אבל רק 29% (18% בארץ) מהם ממירים אותו בחזרה למטבע המקומי בארץ המוצא שלהם. הסכום הנותר לאחר הנסיעה החציוני בעולם הוא 123 דולר, סכום די דומה לנתון המקביל בישראל העומד על 100 דולר.
״אנחנו עוקבים אחר העלייה במספר האנשים שרוצים לנסוע בעולם ונעזרים בטכנולוגיה כחלק אינטגרלי בכל שלב של הטיול״, אמר שחר פרידמן, ממלא מקום מנכ"ל Visa ומנהל מרכז החדשנות של Visa בישראל. ״השימוש בכרטיס Visa בחו״ל מעניק לתיירים חוויה בטוחה, מאובטחת, שקופה ונוחה ומונע את הסרבול שכרוך בכסף מזומן".
ממצאים נוספים מסקר GTI
הנוסע העולמי הממוצע מוציא 1,793 דולר בכל נסיעה. תיירים צפויים להוציא סכומים גבוהים יותר בנסיעות עתידיות, כאשר העליה הגבוהה ביותר תהיה כנראה בקרב מטיילים מאזור אסיה-פסיפיק.
שינוי באחוזים | הנסיעה האחרונה | הנסיעה הבאה | אזור |
עליה של 36.25% | $1,793 | $2,443 | עולמי |
אין שינוי | $2,666 | $2,666 | אפריקה והמזרה"ת |
עליה של 45.68% | $1,677 | $2,443 | אסיה-פסיפיק |
עליה של 20.02% | $1,174 | $1,409 | אירופה (ובכלל זה ישראל) |
עליה של 26.34% | $2,248 | $2,840 | צפון ודרום אמריקה |
בין אלה שמוציאים את הסכומים הגבוהים ביותר, תיירים מאוסטרליה, סין, כווית וארה״ב עדיין אופטימיים לגבי הסכום שהם מתכננים להוציא בנסיעה הבאה שלהם לחו״ל. משתתפים בסקר מערב הסעודית עדיין ניצבים בראש הרשימה, אבל צפויים להוציא סכומים נמוכים יותר בנסיעות העתידיות שלהם לחו״ל.
לקבלת מידע נוסף על אודות מחקר Global Travel Intentions של Visa, אנא בקרו בכתובת Visa.com/TravelStudy.
בישראל הסקר נערך על ידי מכון נילסן הגל החדש בקרב 500 משתתפים.
טיפים לתשלום בראש שקט במהלך הטיול
- השתמשו בכרטיס ה-Visa שלכם כדי לשלם ב״מטבע המקומי״
- השתמשו בכרטיס אשראי או כרטיס חיוב כדי לבצע רכישות. Visa מציעה תשלומים מאובטחים, נוחים ופשוטים בחו״ל. כרטיס נחשב בטוח יותר מאשר נשיאת כסף מזומן ומדיניות אפס אחריות של Visa, אשר קובעת כי בעלי החשבון לא יהיו אחראים לחיובים בלתי מורשים שנעשו בכרטיסם, מקנה לכם שקט נפשי.
- השתדלו לשלם בעמדות תשלום המופעלות באמצעות שבב ותיהנו מאבטחה מוגברת בעת השימוש בכרטיס האשראי או כרטיס החיוב.
- חפשו את הלוגו של Visa או PLUS בכל נקודת מכירה או כספומט, שמבטיחים שכרטיסי התשלום הבינלאומיים האלה מתקבלים במקום.
.Visa Inc היא מובילה עולמית בתשלומים ניידים. המשימה שלנו היא לחבר את העולם באמצעות רשת התשלומים החדשנית, האמינה והבטוחה ביותר – ובכך לאפשר לצרכנים, לעסקים ולכלכלות לשגשג. רשת סליקת התשלומים המתקדמת שלנו, VisaNet, מאפשרת תשלומים מאובטחים ואמינים ברחבי העולם, ומסוגלת לטפל ביותר מ-65,000 עסקאות בשניה. המיקוד חסר הפשרות של החברה בחדשנות מהווה זרז לצמיחה המהירה של קמעונאות מחוברת בכל מכשיר וכן כח המקדם את חלום העתיד ללא מזומן עבור כל אדם בכל מקום. בעוד העולם מתקדם מאנלוגי לדיגיטלי, Visa עושה שימוש במותג, במוצר, באנשים, ברשת ובמדדים שלה כדי לעצב את עתיד הקמעונאות. לקבלת מידע נוסף, בקרו באתר הבינלאומי שלנו (www.visaeurope.com), בבלוג Visa Vision www.vision.visaeurope.com, עקבו אחרינו בטוויטר ב-@VisaInEurope, בקרו באתר הישראלי שלנו www.visa.co.il או קבלו הטבות בנסיעות לחו"ל עם ה-Visa שלכם באתר www.tasti.co.il.
Tags: חדשנות טכנולוגיה מכירות פיננסים תרבות תשואה