
אוניברסיטת בר אילן תשיק בסמסטר הקרוב, תחת היחידה להכשרה לעתיד, קורס ייעודי עם תעודה בנושא: "המכירות של מחר". הקורס בשיתוף השורה התחתונהTM – פיתוח עסקי ואנלוגי – הדרכה, ייעוץ, אימון
פורסם: 30.10.18 צילום: יח"צ
איך זה שאין עדיין דבר כזה "מקצוע מכירות" (אלא רק משרה, תפקיד או הגדרה)? מקצוע עם תעודה רשמית, חוץ אקדמית או אקדמית, מקצועית. עם קריטריונים, סטנדרטים, מתודולוגיה? למה מכירות הן תמיד נגזרת של לימודי שיווק ופרסום, של לימודי ניהול, או של סדנאות קצרות והכשרות מקצועיות לא פורמליות?
המכון לאינטגרציה שבבית הספר לחינוך והיחידה להכשרה לעתיד באוניברסיטת בר אילן יחד עם "השורה התחתונה – פיתוח עסקי" בשיתוף אנלוגי הדרכה ייחלו להציע כבר בסמסטר חורף הקרוב, במהלך דצמבר, לימודי הכשרה בסיסיים ומתקדמים במכירות, עם תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן. בנוסף, קיימת כוונה להכווין את הקורס לגמול השתלמות ולהכרה אקדמית בעתיד. קורס בסיסי בתחום יתפרש על פני 85 שעות אקדמיות והקורס המתקדם 60 שעות נוספות
הקורס ינסה, לראשונה, להגדיר קריטריונים וסטנדרטים לתחום ולתפקיד, ולייצר בידול מוגדר בין "איש מכירות" ל"מנהל מכירות", ובין "בוגר קורס מכירות" ל"איש מכירות מדופלם ומומחה".
אחת ממטרות הקורס היא לתת ידע מולטי-דיספלינארי, בניגוד למה שקורה היום במשק. כך, אנשי המכירות של היום מקבלים בעיקר הכשרה והדרכה נקודתית ופנימית (ארגונית) ולא רוכשים ידע רחב ומגוון. לכן, מי שמגיע ממכירות קמעונאות ממשיך בקמעונאות, מי שמגיע ממכירת שירותים ממשיך בשירותים, מי שמגיע ממכירות טלפוניות ממשיך בטלפוני, וכו'. כך שיכולת צמיחת הקריירה לרוב מוגבלת לצמיחה אנכית ולמעבר בין מתחרים בתחום, וכמעט אף פעם לא לגיוון רוחבי.
אחד הדברים שעליהם ישים הקורס דגש הוא העתיד. הקורס יעניק כלים להבנה והתמודדות עם האי-קומרס, ביג דאטה (BI), ניהול חוויית לקוח, שירות, פיתוח עסקי, נראות נקודת מכירה, אסטרטגיה ומיתוג ועוד.
הקורס מיועד לעוסקים במכירות מרמת המוכר בחנות ועד מנהלי שיווק, בעלי תואר וללא תואר המבקשים להרחיב ידיעותיהם בנושא ולתכנן מגמות סביב נושא המכירה, טכניקות עתידיות ועוד. הקורס יקיף מגוון נושאים וביניהם:
- לימוד יסודות המכירה בשיטת הגישור– איתור צרכים, טיפול בהתנגדויות וסגירה
- הקניית כלים לניהול תהליכי וצוותי מכירה אפקטיביים ורווחיים
- הצגת כלים לניהול מקצועי של לקוחות וספקים ולהגדלת הפעילות העסקית
- הקניית מיומנויות שירות מוכר – טרום מכירה, לאחר המכירה, והשירות כמוצר
- היכרות עם שיטות מכירה שונות ועם תחומי ועולמות מכירה חדשים ומשלימים
- לימוד שיטות ודרכים לאבחון ולמיפוי הזירה התחרותית ולאיתור וזיהוי מנועי צמיחה
- מהם בסיסי החשיבה האסטרטגית, המותגית והשיווקית והשפעתם על הלקוח
- הקניית ידע בסיסי חיוני בעולמות התמחור וההמחרה, המו"מ וניהול המלאי והרכש
הקורס בנוי מסדרת הרצאות וסדנאות פעילות ואקטיביות, המאפשרות למשתתפים להתנסות ולחוות את החומר התיאורטי. הפעילות תכלול עבודה פרטנית, לצד עבודה בצוותים. במסגרת הקורס ייערכו סימולציות, ניתוח מקרי אמת, פתרון מטלות, מצגות, סרטונים, משחקי חשיבה יצירתית, סיורי שטח, הרצאות אורח של סמנכ"לי ומנהלי מכירות ופיתוח עסקי בחברות מובילות. לבוגרים תוענק בסיום הקורס תעודת סיום מטעם אוניברסיטת בר אילן וכן תעודה מקצועית מטעם "השורה התחתונה" ואנלוגי.
רקע על השותפים לפרוייקט:
היחידה להכשרה לעתיד – המכון לאינטגרציה, אוניברסיטת בר אילן:
המכון לקידום האינטגרציה של ביה"ס לחינוך באוני' בר-אילן הוקם בשנת 1982 ע"י פרופ' יהודה אמיר ז"ל, ומשמש מכון למחקר יישומי בשדה החינוך וההכשרה. במכון יחידות מקצועיות בתחומים שונים, ובהם היחידה להכשרה לעתיד, המציעה לימודי תעודה ייחודיים המעניקים למשתתפים ידע חיוני ויישומי בתחומים שונים מוטי עתיד. בראש המכון ובראש היחידה להכשרה לעתיד, עומד פרופ' דוד פסיג, בעל תואר ראשון ושני בחינוך ותואר שלישי Ph.D בעתידנות מאוניברסיטת מיניסוטה מיניאפוליס, ארה"ב, ומלמד קורסים מתקדמים בחינוך עתידי, טכנולוגיות עתידיות ומתודולוגיות עתידניות. את המכון מנהל מר חיימי אייזנברג, ואת הקורס מרכז העוזר האקדמי מר משה שטמפר.
חברת השורה התחתונה:
השורה התחתונה™ פיתוח עסקי ואסטרטגיות צמיחה מקבוצת ע. פוקוס ניהולי בע"מ הינה חברת בוטיק לייעוץ וליווי שיווקי יישומי ומיתוגי, לאבחון עסקי, ארגוני וניהולי, ולאפיון ותכנון פתרונות מעשיים ופרטניים, להנהלות-חברות הרוצות לעמוד ביעדים ולהציג צמיחה עסקית משמעותית, ולאנשי ומנהלי מכירות המעוניינים בהכוונה והדרכה מקצועית מתודית. את החברה הקימו ומנהלים עמיר קרן וערן רותם, בעלי כ-50 שנות ניסיון מצטבר בשיווק, מכירות ופיתוח עסקי.
אנלוגי:
אנלוגי הינה חברת הדרכה, יעוץ ואימון, המתמחה בפיתוח ארגוני ובהכשרת מנהלים. החברה מקדמת את לקוחותיה ומתמחה בהקניית ידע וכלים חדשניים מתחום מדעי ההתנהגות ובבניית תכניות עסקיות להצלחה מקצועית ולמצוינות אישית. אנלוגי הוקמה בשנת 2007 ומנוהלת מאז ע"י מר אסף נגל MBA – יועץ ארגוני, מנחה קבוצות בכיר, מאמן עסקי לחיזוק מיומנויות אישיות במרחב התעסוקתי. לחברה ניסיון רב בפיתוח מערכי למידה ובניית תכניות עומק להכשרה, חניכה והדרכה של אנשי מכירות ושירות בחברות ישראליות ורב לאומיות.
Tags: אקדמיה חדשנות מכירות ניהול פרויקטים שיווק תרבות ארגונית