
המדיה הדיגטלית שולטת. צעירים נמצאים בתוך הסצינה וחידושים רבים בתחום מגיעים מאנגליה
צילום: shutterstock פורסם: 27.6.14
איך תדמיות משתנות? המבוגרים שבינינו זוכרים את לונדון כעיר סוערת מבחינה תרבותית, אופנה משתוללת, חנויות מעוצבות, שלטי רחוב גדולים, מוסיקה מתקדמת, כדורגל, פאבים ויחד עם זאת, את הסולידיות האנגלית, הכנסת האורחים המסורתית וכד'.
הצעירים שבינינו, לא יאמינו שלונדון, פעם, הייתה כזאת. כי, היום, להוציא את ענין התיאטרון (בערבון מוגבל) לונדון היא עיר רווית היי טק וטכנולוגיה המוציאה מסרים לעולם . ולא רק לונדון. אנגליה כולה.
המדיה הדיגטלית שולטת. צעירים נמצאים בתוך הסצינה וחידושים רבים בתחום מגיעים מאנגליה.
הדבר בא לביטוי פומבי בהפקות הטלביזיוניות נוסח "מראה שחורה" ו"עבריני על" וכמובן בתערוכות ההי טק המתקיימות במרכזי התערוכות של המדינה. מרכז אקסל בלונדון הפך להיות מרכז ההיי טק של בריטניה, בזכות התערוכות והאירועים המתקיימים בו.
ראש העיר יוצא הדופן (ולא רק במראהו) של לונדון בוריס ג'ונסון, היה זה שהחליט שאם זה המצב, הרי שיש מקום "לספר זאת לעולם". הוא דאג אישית לדחוף את נושא התדמית החדשה ואף הקים לצורך כך חברה שתייעץ לו בפרויקטים. לא במקרה שם החברה הוא London & Partners
השם, כמו גם ראש העיר, משקפים את הרוח החדשה, לפיה העיר והתושבים שותפים למשימה.
אחד הפרויקטים המעניינים שיזם ראש העיר הוא "שבוע הטכנולוגיה של לונדון" שניפתח ב – 16 ביוני עם שורה ארוכה של תערוכות ואירועים המפוזרים בכל רחבי העיר ובסה"כ כ – 200 אירועים בתוך חברות היי טק, בתערוכות מקצועיות, בדיונים באוניברסיטאות, ויכוחים בפאבים ועוד ועוד.
הדבר המשותף לכולם היה הקונצפט, דהיינו: לונדון היא עיר ההיי טק והחידושים הטכנולוגים.
אפשר ללמוד מה היה שם, באתר הרשמי של האירוע http://londontechnologyweek.co.uk
אבל לא רק זה.
אנגליה ממתגת עצמה כמרכז עולמי ליצירתיות וחדשנות וככזו, החלה לייצא אירועים שמחזקים זאת, תחת השם Festivals Creativity .
הקמפיין יתחיל בהונג קונג בין התאריכים 18 – 20 בנובמבר 2014 ויעבור אח"כ לשנחאי בין התאריכים 3 – 5 במרץ 2015 ובמסגרתו תיחשף היצירתיות של התעשייה הבריטית בכל התחומים. פרטים על החברה המארגנת www.jackmorton.com
עוד ראויה לציון יוזמתו של אותו ראש עירית לונדון, לארח את האקספו העולמי של שנת 2025, לאחר ההצלחה הגדולה של אירוח המשחקים האולימפיים בשנת 2012 .
אבל לא רק זה. יש גם גאווה לאומית
" אם לומר זאת בפשטות: יש לנו את זה! אנחנו טובים בארגון אירועים והוכחנו זאת לעולם. אנחנו גאים בכך ושמחים לצעוק את זה לעולם: בריטניה טובה בארגון אירועים". הציטוט הזה מיוחס ללא אחר מראש ממשלת בריטניה בנאום שלו בפרלמנט כאשר פתח את הפרויקט "בריטניה של אירועים".
הוא לא רק הסתפק בהצהרה בפרלמנט, אלא הקציב לפרויקט תקציב מתאים להרצתו במהלך 2014. כאמור, זהו פרויקט לאומי שנועד ליצור גאווה לאומית.
לא נוכל להתעלם גם מההיבטים הכלכליים של תעשיית האירועים בבריטניה, שמן הסתם מהווה גם שיקול במערכת השיקולים שממשלה שוקלת כאשר היא נדרשת לחלק את תקציב המדינה.
תעשיית האירועים בבריטניה יוצרת מחזור של 39 מיליארד ליש"ט ומועסקים בה מאות אלפי איש.
אז מה היה לנו? ראש עיר "אחר" (שאולי יהיה ראש ממשלה בעתיד) ראש ממשלה מכהן, עיר צמאה, תושבים משתפי פעולה, עסקים פורחים והרבה גאווה לאומית.
ואם יש כאלה שחושבים שתפקידו של ראש עיר הוא לאסוף את האשפה העירונית ותפקידו של ראש ממשלה לאסוף את האשפה הלאומית. הרי לכם עוד מטלות רלבנטיות לשני בעלי התפקידים הללו.
כי בין אם מדובר על מיתוג של עיר או מדינה, הרי אין לעשות זאת באמצעות הטלביזיה, כנהוג במקומותינו.
* יצחק שלו הוא מומחה לתערוכות בינלאומיות ומחבר הספר "תערוכות – 1440 דקות של הצלחה או כישלון"
Tags: אסטרטגיה כלכלה מיתוג מנהיגות תרבות ארגונית