
מנכ"ל Sabre גיא כהן: הטכנולוגיה הלבישה מציעה לספקי שירותי תיירות דרך חדשה ורבת עוצמה לתקשר עם הלקוחות
פורסם: 25.10.16 צילום: יח"צ
טכנולוגיה לבישה – סדרת מוצרים הכוללת שעונים חכמים, מדי כושר, חיישנים ביומטריים ואפילו ביגוד מחובר – כבר החלה לחולל שינוי באופן שבו אנחנו מטיילים. השעון החכם מציג מידע עדכני על טיסות, שערי עליה למטוס, מד הכושר מעדכן על כמות הצעדים, והחיישן המובנה בשעון החכם מודד את הדופק. השעון מעדכן על מספר מסוע המזוודות, היכן ממוקמת התחבורה לעיר ואיפה נמצא המלון. הוא אפילו יכול להיכנס אל חדר המלון שלו בעזרת השעון החכם, בלי להזדקק למפתח או כרטיס.
גיא כהן, מנכ"ל Sabre הסביר כי מכשירים לבישים מעניקים לנוסעים מידע במבט מהיר, בלי שיידרשו לדוג את הטלפון הסלולרי שלהם ממעמקי התיק. הם מחליפים ניירת מסורבלת, כמו כרטיסי טיסה, כרטיסי עליה למטוס, שוברי מזוודות ואפילו מפתחות לחדרי מלון, ומציעים במקומם ממשק אלקטרוני קל ונגיש. התקנים לבישים מאפשרים למטיילים להמשיך וליהנות ממוזיקה, תכני בידור, יישומי כושר וטכנולוגיות אחרות, שבהן הם משתמשים בחיי היומיום שלהם, בעודם נמצאים בדרכים. בנוסף, הם מעניקים לארגונים המסתמכים על מנהלים שנמצאים בנסיעות עסקים דרכים חדשות לנהל את היבטי הבטיחות והרווחה של העובדים שלהם.
כל הסימנים מצביעים אף הם על המשך הצמיחה המהירה של מגמת אימוץ המכשירים הללו. על פי נתוני CCS Insights, בשנת 2016 צפוי שוק הטכנולוגיה הלבישה לגלגל 14 מיליארד דולר והוא צפוי לגדול עד שנת 2020 ולגלגל 34 מיליארד דולר. בשנת 2014, חברת נילסן העריכה, כי אחד מכל שישה צרכנים השתמש בהתקן מיחשוב לביש אחד לפחות – וכי מרבית המשתמשים הללו היו צעירים ואמידים למדי. הסקר של נילסן מצא, כי כמעט מחצית (48%) ממשתמשי הטכנולוגיה הלבישה היו בגילאי 18 עד 34, וכי 29% הרוויחו יותר מ-100,000 דולר בשנה.
טכנולוגיות לבישות מציעות לאנשים שעורכים נסיעות עסקים מספר יתרונות: הן מאפשרות מידע בהצצה מהירה, לחיצה אחת וללא סרבול מיותר, מאפשרות להתחבר בקלות למשרד, בעוד מד כושר מאפשר להם להמשיך לוודא שהם נמצאים בתנועה, הולכים ומתעמלים במידה מספקת, ממש כמו בבית, ומספקות זרם יציב של נתונים על אודות משתנים פיזיקליים, דוגמת דופק, לחץ דם וכיוצא באלה.
גיא כהן הוסיף והדגיש כי סוכנויות נסיעות לארגונים יכולות לנתח את המידע הזה, לאחר שקיבלו רשות כמובן – על-מנת לוודא שבריאותם של אנשי מפתח בארגון לא נפגעת עקב נסיעות מרובות מדי. "למרות שעדיין יש למחשוב הלביש חסרונות ארגונומיים ואחרים, ככל שהתקני מיחשוב לביש יהפכו נפוצים יותר, כך סביר שיותר ספקי שירותי תיירות יתאימו עצמם לטכנולוגיה החדשה".
הטכנולוגיה הלבישה מציעה לספקי שירותי תיירות דרך חדשה ורבת עוצמה לתקשר עם הלקוחות. נראה שזהו אמצעי תקשורת שהנוסעים לא מוטרדים ממנו, כל עוד ההודעות ממוקדות ורלוונטיות. גם למלונאים יש שפע של אפשרויות חדשות לתקשר ישירות עם המטיילים. יש רק להקפיד שהמסרים למכשיר הלביש יהיה רלוונטיים בדיוק לחלק במסע שבו נמצא הנוסע.
גיא כהן סיכם ואמר כי "ספקי מוצרי תיירות שישכילו להיות מעורבים בפלטפורמה הזו באופן אסטרטגי יוכלו להרוויח וליהנות מהיתרון שמעניקה חוויה חלקה – ואישית – יותר עבור הנוסע".
לסרטון המדגים את הטכנולוגיה, לחץ כאן.
*בצילום: גיא כהן מנכל sabre
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה מחשוב לביש