
מה המסר שתרצו להעביר ואיך בדיוק עושים זאת בעזרת סטיילינג נכון?
פורסם: 3.11.18 צילום: יח"צ
היה זה טום פורד שאמר את המשפט המפורסם שלו: "להתלבש היטב זה סוג של נימוסים טובים" ("dressing well is a form of good manners"). האמירה הזאת לעולם לא תהיה רלוונטית יותר מאשר ביומך הראשון בעבודה חדשה. דעות נוצרות ושיפוטים, בכל רובד אפשרי, נעשים באותם רגעים קריטיים בהם נכנסת לראשונה למשרדך החדש. כמו שחיוך, שפת גוף נינוחה, קשר עין ולחיצת יד חברית – חשובים, חשובים גם הבגדים שאתה בוחר ללבוש, הם משחקים פה תפקיד מפתח ושולחים מסר ברור לגביך.
כמנהלים אתם נמצאים בקדמת הבמה וכאשר מנהל של ארגון או יחידה בארגון מתחלף, המנהל החדש נמצא במרכז תשומת הלב, במצב בו הוא צריך להתחיל לנהל תהליכי עבודה ואנשים שאינו מכיר. הרושם הראשוני הוא זה שיכריע איך תראה התקופה שלו בתפקיד והטקטיקה החשובה ביותר בניהול הרושם הראשוני היא להתלבש בהתאם.
נצלו את העיתוי של כניסתכם לתפקיד כדי לפתוח דף חדש, מקצועי ונקי מטעויות עבר. מה המסר שתרצו להעביר ואיך בדיוק עושים זאת בעזרת סטיילינג נכון? כמה כללי מפתח שיעזרו לכם להפוך את היום הראשון כמנהלים לנקודת פתיחה מוצלחת במיוחד:
המסר: מנהל לפי הספר
איך תשדרו זאת:
- מחקר מקדים – למדו על סביבת העבודה החדשה שלכם והתלבשו בהתאם. לכל מגזר קוד לבוש המאפיין אותו. במגזר הפיננסי למשל, קוד הלבוש הינו לרוב עסקי הדורש שימוש בחולצות מכופתרות בהירות ומכנסי צ'ינו (מכנסי כותנה עם כיסים בצדדים) או מכנסי חליפה מחויטים.
- ניקיון ודיוק בהופעה – תדרשו מעצמכם שלמות ברמת ההופעה הכללית בדיוק כמו השלמות בביצועים שאתם דורשים מהעובדים שאתם מנהלים. בגדים נקיים, מגוהצים וריחניים הם בגדר חובה למנהלים מקצועיים שלא מתפשרים על בינוניות בביצועים.
- חולצות בצבעים בהירים – הצבעים השולטים במלתחה הגברית העסקית היו ותמיד יהיו לבן, תכלת וגווניהם. אלו צבעים שמשדרים הצלחה, ניקיון וסדר – וזה הרי בדיוק מה שאתם רוצים לשדר.
המסר: יזם, חושב מחוץ לקופסא, יצירתי
איך תשדרו זאת:
- בדים, גזרות, טקסטורות וצבעים הם מרכיבים שיש לתת עליהם את הדעת בבחירת הבגדים שאתם רוכשים למלתחה שלכם. היו מודעים לדברים שמחמיאים לכם ולאלה שפחות ובנו את המלתחה שלכם בהתאם.
- שלבו פריטי לבוש טרנדיים עם פריטים קלאסיים – שימו לב, הרעיון הוא לעשות זאת חכם באופן מעורר עניין וסקרנות, לא גיחוך. התרחקו מבגדים שהם יותר מדי טרנדיים – זה בהחלט לא הזמן להתחדש בחולצה מחוררת מהקולקציה האחרונה של דיזל.
שימוש בפרטי לבוש בצבעי סתיו טרנדיים (חום, קאמל וחרדל לגווניהם) בהחלט יכולים להכניס עניין להופעה שלכם. - אלוהים נמצא בפרטים הקטנים – שיער מסופר ומסודר, טיפוח זקן אופנתי, מכנסיים שמסתיימות קצת מעל לקו הנעליים, שימוש בהדפסים וטקסטורות מעניינות בפרטי הלבוש שלכם ישדרגו כל מראה עסקי פשוט לטרנדי.
המסר: נגיש, נינוח, מדבר בגובה העיניים
איך תשדרו זאת:
- שמרו על זה פשוט – פריטי לבוש בגווני כחול נייבי ומה שמתאים להם כמו חולצת פולו חלקה וג'ינס קלאסי כהה יהיו מושלמים להעברת המסר. בענפים מסוימים כמו בהייטק, לא קיים קוד לבוש מחייב ומנהלים רבים מגיעים בג'ינס וטי שירט. במקרים כאלה הקפידו לכבד את מעמדכם והחברה בה אתם מנהלים והימנעו בכל תוקף מלהגיע בכל מה שנראה כפיג'מה, גם אם ברור לכם שאתם הולכים להעביר את הלילה בכתיבת אינסוף שורות קוד.
- חולצות פולו – פריט לבוש קז'ואל אשר במגזרים רבים נכנס גם לקטגוריה העסקית. צבעים ניטרליים יעזרו לכם לשדר את אותה נגישות שמאפיינת אתכם. ותרו על חולצות עם שילובי צבעים וטקסטורות ושלבו במלתחה שלכם חולצות על סקלת כחול – אפור – חום.
- נעליים איכותיות – מראה הנעליים חשוב להשלמת המסר. נעליי עור איכותיות, קלאסיות, בצבעי שחור / חום הם חובה בכל מלתחה. חשוב שתרגיש בהן נוח, בכל זאת אתה הולך לבלות איתן את מרבית שעותיך.
עבורכם ועבור העובדים שלכם כניסה לתפקיד חדש היא הזדמנות לשינוי, נצלו את ההזדמנות לשיפור הרגלי הלבוש שלכם ושמרו על כמה כללים המהווים בסיס ליצירת רושם חיובי:
- לבשו בגדים שנותנים לכם את הביטחון שאתם צריכים להצלחתכם – ביטחון עצמי חיוני להצלחה בתפקידי ניהול.
- הקפידו על מידות נכונות של פריטי הלבוש במלתחה שלכם. מכנסיים ארוכים מדי או חולצה גדולה מהמידה שלכם מעידים על רישול וחוסר הקפדה על פרטים.
- דאגו למלאי של גרביים כהות – בעוד הגרביים שלכם מוסתרות ע"י המכנסיים ברוב היום, הן עשויות מדי פעם להציץ החוצה. גרביים אמורות להשתלב בתוך הנעליים. הימנעו מגרביים לבנות שנראות מרושלות ופשוטות מדי.
- הקפידו על בגדים נקיים ללא חורים ועל נעליים מצוחצחות. תשומת הלב צריכה להתמקד בנקודות חיוביות במראה שלכם, תשומת לב שלילית כוחה גדול יותר והרושם שהיא עלולה להשאיר מסוכנת לתדמית שלך.
בהצלחה.
*הכותבת אושרת אורן היא יועצת תדמית וסטייליסטית אישית המתמחה בסטיילינג לגברים. מנהלת בלוג האופנה המצליח Dress-Code.
Tags: אחריות חברתית אסטרטגיה מיתוג ניהול פיתוח אישי קריירה תרבות ארגונית