
אמיר כהני, יועץ עסקי בינלאומי, מנהל ושותף בסניף הישראלי של פירמת הייעוץ הבינ"ל AUREN INTERNATIONAL, בראיון ל"סטטוס"
צילום: יח"צ
שנה חדשה בפתח ואיתה שלל שאלות – איך נעבור את גל האומיקרון? האם יהיה וריאנט חדש? האם נחזור לפעילות עסקית כמו לפני הקורונה? שלל שאלות ותשובות – אין.
אם לפני הקורונה, החודשים שלפני סוף השנה היו מיועדים לסיכומי שנה והיערכות לשנה החדשה, לתכנונים והצבת יעדים הרי שהיום יותר ויותר ארגונים מציבים לעצמם יעדים אך שמים לידם כוכבית. הכוכבית מסמלת שהכל בגדר פוטנציאל, תלוי בוריאנט ובמצב בעולם.
ולכן, בעיני, האתגר הראשון הגדול של הארגונים בשנה הזו הוא לתכנן לטווח זמן קצר. אפילו לא שנה קדימה אלאל- 8 דק'. היות וכל שבועיים המצב יכול להשתנות – סגירת שמיים, הגבלות בקניונים, מעבר לעבודה מהבית – כל עוד המצב שלנו הוא בסימן מגפה – עלינו לתכנן קדימה אך לטווח קצר. האתגר השני שעומד בפתחן של החברות הוא להיות אקורדיון. האקורדיון יכול להיפתח לרוחב ולהיראות עצום או להיסגר ולהיות קטן יותר. כך גם החברות צריכות להתאים עצמן למצבים המשתנים ולהגיב אליהן במהירות – לעיתים להצטמצם עד כדי השארת גרעין בסיסי של עובדים, סניפים וכד' ולעיתים להיפתח במלוא הכח והיכולת על מנת לתת מענה מקסימלי בתקופה זו.
יבואו ויאמרו המבקרים – קל לדבר, קשה לעשות. נכון, אך אם יש משהו שהשנתיים האחרונות לימדו אותנו הוא שאנחנו חייבים להתאים את עצמנו אחרת לא נהיה רלוונטיים. כל תקופה מביאה עימה טכנולוגיות ויכולות חדשות. את אפליקציית זום איש לא הכיר טרם הקורונה. הקורונה האיצה אותה ועוד שלל אפשרויות של שיחה מרחוק. כך גם אבטחת מחשבים מחוץ לארגון. יש פלטפורמות שצמחו ועלו – כי נתנו מענה לצרכים מדוייקים של הצרכנים.
כאן אנו מגיעים לנקודה השלישית והכי חשובה – מענה לצרכי הלקוחות. כשמקשיבים ללקוחות ומבינים מה הם מחפשים – קל יותר לייצר עבורם. אנחנו לא צריכים להמציא את הגלגל ואז לשכנע את הצרכן שהם צריכים אותו. לצרכנים יש בקשות – כשאנו עונים עליהן, אנחנו מרוויחים.
בסופו של דבר עלינו לתת ערך, אם בעבר התפיסה היתה לתת ערך רק לבעלי המניות (כולנו רוצים להרוויח) הרי שהיום ככל שניתן ערך רב יותר ללקוחות שיבוא לידי ביטוי לא רק במוצר אלא בכל תהליך הקנייה (פיזית או און-ליין) הרי שהרווחים יעלו ומשם גם הערך לבעלי המניות.
לכן, בעיני, בתקופה כזו של אי בהירות, מתן מענה מדוייק לצרכי הלקוחות, תכנון קצר מועד מדוייק ואפשרות התרחבות/הצטמצמות זריזה הן המפתחות להצלחה בשנת 2022.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה גיוס עובדים משאבי אנוש ניהול