
בין הטרנדים המובילים היום אפשר למצוא מכנה משותף – פחות זה יותר, קטן זה הגדול החדש ומעט ומדוייק עדיף על הרבה. מינימליזם, חללים פתוחים, בתים קטנים, מבנה "רזה" של חברות – כל אלה הם רק חלק הסיפור. אז מה זה בעצם אומר על מנהלי תקשורת ומשרדי יח"צ?
פורסם: 17.11.19 צילום: יח"צ
עם המהפכה התעשייתית, כלכלות חשבו שכמה שיותר גדול – יותר טוב. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא הכלכלה האמריקאית שהגדילה את החברות שלה למגה-תאגידים; כופפה יחידים תחת מטריה אחת גדולה, גם במחיר של רמיסת ערכו של היחיד; וממש הערצה של תאגידי ענק. לרמיסת ערכו של היחיד היתה חשיבות גדולה מאין כמותה בעידן התאגידים – כדי שהחברה תעבוד בצורה החלקה ביותר, צריך עובדים שהולכים בתלם ולא אנשים חושבים.
מה עשרות שנים קדימה, בעולם היום אנו מקשרים קטן, מינימליסטי ומדויק עם חדשנות, קדמה ומקוריות. ייתכן כי עידן הדה-הומניזציה היה הטריגר לטרנדים שאנו רואים היום; רשתות ענק פותחות חנויות בוטיק, משרדים גדולים מצטמצמים ויותר ויותר משרדי בוטיק קטנים וממוקדים צצים.
אז מהם היתרונות במשרד יחסי ציבור וניו מדיה קטן?
1 .יחסי אנוש: ככל שהחברה גדולה יותר – כך גדל מספר האנשים העומדים בין הלקוח למנכ"ל החברה. נניח שהלקוח עבר את כל חומות ההגנה והגיע למנכ"ל, רוב הסיכויים שלא יהיה לו מושג מיהו או על התיק שלו. ומה לגבי משרדים קטנים? הקשר בין הלקוח למנכ"ל או הסמנכ"ל ישיר יותר. זה לא מחליף את מנהל התיק הישיר של הלקוח, אבל בעת משבר, הלקוח ירצה הדרכה של ישות בכירה.
2 .עזרה הדדית: תופעה המאפיינת חברות גדולות הינה "התחרות על הקידום". כל מנהל תיקים רוצה להתקדם, גם על חשבון הלקוחות שלו, גם אם זה אומר שהוא לא יבקש עזרה עם תיק מחשש שזה יפגע לו בקידום. לעומת זאת, במשרדים קטנים יש עזרה הדדית בין העובדים. כולם מכירים את המומחיות של כולם ופונים במידת הצורך לעזרה בעבודה על לקוחות.
3 .רב תחומיות: בחברות גדולות יש לרוב אדם שמתמחה בעבודה אחת ועושה אותה ממש טוב. לעומת זאת, יצירתיות נובעת הרבה פעמים מידע נרחב בכמה שיותר תחומים – הן מעולם הדוברות והן בכלל. פתרון בעיות בצורה יצירתית ולא שגרתית תגיע רק ממי שיכול לחשוב בכמה אסכולות בו זמנית ואת זה – מוצאים במשרדים הקטנים.
4" .מה שהיה הוא שיהיה": בחברות גדולות, נוטים ללכת על בטוח. נשארים בעשייה של מנהגים ופרקטיקות שהצליחו בעבר, כי כך הסיכוי לכישלון קטן יותר. חברות קטנות ודינמיות, לעומתם, ממציאות עצמן מחדש עם כל לקוח. אל תטעו לחשוב שזה משהו רע – להיפך. רק כך פורצים גבולות, רק כך מגיעים לגבהים חדשים של הצלחה.
למשרדים קטנים יש מורשת ויש היסטוריה אבל אין פחד מחדשנות ומפריצת גבולות. רב התחומיות של אנשי המקצוע במשרדים הקטנים היא בגדר בונוס והיחס האישי שכל לקוח מקבל לא יסולא בפז.
*המאמר מבוסס על מאמר שפורסם ב- DAILY PR

מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה מכירות שיווק