
מנהלי העושר מתמקדים לעתים קרובות בנושאים הרלוונטים לימינו ובתוצאות וציפיות לטווח הקצר. על מנת שיוכלו לחזק את העסק שלהם לטווח הרחוק, רצוי שגם יכללו את הדור הבא מוקדם ככל האפשר
פורסם: 8.9.20 צילום: סוויס
כשבוחנים 1,000 עסקים משפחתיים, הלקחים מצביעים על כך שעסקים משפחתיים מצליחים יותר מעסקים לא-משפחתיים, בין היתר משום שהם מתמקדים יותר ביעדים ארוכי הטווח שלהם. דינמיקה משפחתית מוצלחת, ומיזוג בין הצרכים והתקוות השונות של צעירים ומבוגרים עם התמקדות גם בעתיד, מציעים תובנות ורעיונות חזקים הן לממשלות והן לעסקים, כולל למנהלי עושר.
אני רואה שלושה תחומים ספציפיים שבהם מנהלי עושר יכולים ללמוד ספציפית ממשפחות מצליחות:
1. שילוב העתיד בשלב מוקדם
בדו"ח Global Next Generation Report – שהתפרסם בשנה שעברה על ידי קרדיט סוויס וארגון המשקיעים הצעירים (YIO – Young Investors Organization) נכתב שאחד מגורמי ההצלחה הוא יצירת מעורבות הדור הצעיר בעסק בשלב המוקדם. בדו"ח הסבירו שהדור הצעיר הוא המפתח להצלחה בעסקים המשפחתיים. זאת הודות לכך שהם הספיקו ללמוד ולהבין את העסק ואת האחריות שלהם על העתיד כבר בגיל צעיר. בזכות המעורבות המוקדמת, הדור הבא הצליח לא רק לוודא שהשקפתם ודעותיהם נשמעות, אלא גם לצבור את הניסיון כדי שדעותיהם יכובדו. מנהלי העושר מתמקדים לעתים קרובות בנושאים הרלוונטים לימינו ובתוצאות וציפיות לטווח הקצר. על מנת שיוכלו לחזק את העסק שלהם לטווח הרחוק, רצוי שגם יכללו את הדור הבא מוקדם ככל האפשר – שיוכל לעזור בבניית מודל עסקי המשרת את צרכי לקוחותיהם העתידיים. הדו"ח המשותף העלה כי הדור הבא ירצה יותר מיועץ השקעות מסורתי, אלא שותף לחיים לטווח הארוך שיוכל ליצור יחד איתו פתרונות.
2. ביחד: העצמת הפרט והמשפחה כיחידה
עסקים משפחתיים מצליחים למדו להתפתח לצוות משגשג, תוך הקפדה על יכולות וכישרונות של דורות ויחידים שונים, והתמקדות ביתרונות המשפחה כיחידה. על מנהלי עושר ליישם את אותה גישה. לבנקים יש לרוב גישה – פנימית או חיצונית – למאגר ידע ומיומנויות עמוק ומגוון. כדי לתמוך בלקוחות בעתיד, הבנקים יצטרכו להשתמש באופן שיטתי במקור ידע רחב יותר "ולצאת מארבע הקירות" של הבנק. מנהלי העושר יצטרכו להפגיש את הדור הבא ומשפחותיהם עם לקוחות אחרים שיוכלו לעזור להם למצוא פתרונות חדשים, ללמוד מניסיונם של אחרים או פשוט לנהל שיח ולהחליף רעיונות.
3. האומץ להתחדש
עסקי משפחות מצליחים למדו להקשיב ולהיפתח לקול הדור הצעיר ולא לראות בזה מטרד, אלא מקור אנרגיה וגישה חדשה שמפעילה דרכי חשיבה ופעולה חדשים. תהליך זה דורש תקשורת והבנה ניכרת מכל הצדדים. בנקים ומנהלי עושר, כמו משפחות, צריכים להיות מוכנים להיכנס לדיאלוג ולהתמודד עם סכסוכים. עליהם להיות פתוחים לדיון מצד שותפיהם העתידיים על מנת לפתח את בנק של העתיד.
האינטרס שלנו הוא להכיר ולשקף את הצרכים והרצונות של הדור הבא, וליצור יחד עתיד שמועיל לכולם, בהשראת המשפחות איתן אנו עובדים יחד. עלינו לפתח תרבות של "אנחנו" ולא רק "אני". עכשיו יותר מתמיד.

*בצילום: ויולה שטיינהוף ורנר, מייסדת ומנכ"לית YIO, וראש מחלקת המשפחות והדור הבא העולמי בקרדיט סוויס.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה משפחות ניהול