
מיומנות בין תרבותית קריטית להצלחה עסקית במאה ה-21
פורסם: 12.12.18 צילום: shutterstock
בעולם של היום, לכאורה, עולם ללא גבולות, שמתנהל גם במרחב הווירטואלי, אנו יודעים מעט מאוד על עמיתינו לעסקים. האם הם במרחק טיסה של 12 שעות מאתנו או במשרד לידינו. אנחנו גם לא יודעים מה סגנון העבודה שלהם, איך הם נוהגים לתקשר או איך הם מתמודדים עם בעיות. למה אנחנו לא יודעים? כי העמית שלנו לעיתים בא מתרבות אחרת בה כל מה שידוע ומוכר לנו מהתרבות שלנו, שונה.
קחו את כל השוני ותוסיפו למשואה טכנולוגיה, כלומר, אתם עובדים עם אותו עמית "בווירטואל", ולא תמיד רואים את האחר, כמו גם, קשה לתרגם את שפת הגוף והבעות הפנים שלו. אך אל דאגה, אתם לא לבד: 89% מהעובדים בארגונים בעולם עובדים בסביבת עבודה ווירטואלית כך שרכישת מיומנות בין תרבותית היא קריטית להצלחה עסקית.
מה זה תרבות?
תרבות היא אוסף של הנחות יסוד, אמונות, עמדות וערכים המאפיינים קבוצה ומועברים לעיתים באופן לא מודע מדור לדור ומגדירים איך קבוצה מסוימת תתנהג ותגיב.
מה כוונה לאינטליגנציה בין תרבותית (Culturally Intelligent, CQ)?
אינטליגנציה בין תרבותית, היא היכולת לעבוד באופן אפקטיבי עם אנשים מתרבויות אחרות.
יחד עם זה, אנשים הם לא רק מראה של הקבוצה התרבותית אליה הם משתייכים. וכשאתה עובד במרחב הווירטואלי עם או בלי מצלמה, אתה נחשף למספר אתגרים: התרבות הלאומית של הקולגה שלך שמאפיינת את ההתנהלות שלו אבל לא רק. התכונות הבין אישיות, ניסיון חיים כמו האופי שלו גם נוכחים באינטראקציה ביניכם.
מה הן התכונות הדרושות כדי לרכוש אינטליגנציה בין תרבותית?
- מוטיבציה: הרצון ותחושת הביטחון להתנהל עם אחרים מתרבויות שונות.
- סקרנות: הרצון להבין וללמוד מהם ההבדלים הבין תרבותיים.
- הסתגלות: היכולת לסגל את המחשבות ואת ההתנהגות שלנו, כדי להפיק את המיטב, מאינטראקציות בין תרבותיות.
- למידה: מחשבה על התנסויות בין תרבותיות מהעבר ולהמשיך בלמידה מתמדת כדי לשפר את ההתנהלות.
מה הן האסטרטגיות הנחוצות כדי לפתח אינטליגנציה בין תרבותית?
- תשקיע ברכישת ידע על התרבות שמולה אתה נדרש לעבוד
- התבונן איך אנשים מאותה תרבות מתנהלים אחד עם השני, הדרך בה הם מתקשרים, מבטאים חוסר הסכמות, ואיך הם משתמשים בשפת הגוף.
- התבונן בעצמך. בתחילה אולי לא תבין את ההתנהגות או סגנון פתרון הקונפליקטים של העמית. תקשיב יותר, תדבר פחות ותהיה פתוח ללמידה. יותר חשוב לתרגם נכון התנהגות מאשר לתרגם מהר "וליפול" בגלל התנהלות לא תקינה.
- תרגל אמפטיה והסתכלות מבעד המשקפיים של עמיתך. זכור שנקודת מבט שלך היא רק אחת מתוך רבות.
- עשה אדפטציות בסגנון התקשורת שלך. במקום להגיד תבקש ותבדוק האם סגנון התקשורת שלך ישיר מדי והאם, אולי, דרושה תקשורת יותר מעגלית ומכבדת. לעיתים שינוי קטן יכול להביא לתוצאות משמעותיות.
- הזכר לעצמך שאתה לא עובד, מוכר, מנהל משא ומתן עם "תרבות". אתה עובד, מוכר, מנהל מסע ומתן עם בני-אדם. אתגר את תפיסת הסטראוטיפ שלך לחיוב ולשלילה.
- תרגל את השקדנות וההתמדה הבין תרבותית שלך.
- חפש דמיון כמו שונות. אפילו נקודת דמיון קטנה תיתן לך נקודת חיבור ותשתית משותפת עם עמיתך לעסקים והכל כדי לפתח מערכת יחסים חיובית.
בעולם שמאופיין בדינמיות מהירה ועם הרבה שונות בין אנשים, ארגונים כבר לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מאתגרים, שעבודה במרחב הווירטואלי מול אנשים מתרבויות אחרות, מציבה בפניהם.
*הכותבת היא מומחית להדרכה בין תרבותית עם מיקוד בארגונים אשר עובדים או שואפים לעבוד בזירה הגלובלית
Tags: אסטרטגיה הכשרת עובדים מורשת מנהיגות ניהול משאבי אנוש