
כיצד ServiceNow צמחה מחברה המציעה פתרון ITSM לחברה התורמת ישירות לעסקי הליבה של הארגון
פורסם : 1.10.17 צילום, אלון ישראל ;
"97.7% מלקוחות ServiceNow מחדשים רישיונות, מדי שנה, בעולם ובישראל" כך אומרת לימור אפיק, מנהלת אזורית, ServiceNow. 5 שנים נמצאת ServiceNow בישראל ומספר הלקוחות עולה היום על 50. "לא רק שלא עוזבים אותנו, אלא מספר ניכר של לקוחות מתחילים להשתמש במוצר שלנו, בקטן, לרוב ב- IT ואז בהדרגה, מרחיבים את השימוש ומיישמים את הפלטפורמה על עוד ועוד אזורים ותהליכים בארגון, והיום רבים כבר פיתחו פורטלים ומערכות לניהול תהליכים הנוגעות בעסקי הליבה שלהם. כך מוצאת את עצמה ServiceNow, כתוכנה מרכזית החיונית להצלחה העסקית של הארגון, והופכת מ- Nice to Have ל- Must."
להצלחת החברה יש גם הוכחות מספריות. ג'ון דונאהו, נשיא ומנכ"ל החברה, אשר הצטרף לחברה השנה לאחר ששימש כיו"ר PayPall ומנכ"ל ונשיא eBay, אומר כי ServiceNow מראה צמיחה רציפה בהכנסות הנובעת מאינטגרציה עמוקה יותר של המוצר בקרב ארגוני הלקוחות, תוך הרחבה מתמדת של יישומי המוצר בארגון. "היום אנחנו נמצאים במקום בו אנו מסייעים בפתרון אתגרים אמיתיים של לקוחותינו, ומעניקים להם את הפנאי ואת השקט הנפשי להתכונן לעתיד דיגיטלי ".
כיצד ServiceNow צמחה מחברה המציעה פתרון ITSM לחברה התורמת ישירות לעסקי הליבה של הארגון, ואגב, תוך שימוש באותו המוצר, מלבד שינויים שוטפים, פיצ'רים מעודכנים וכו'?
ראשית, עבדה החברה עם בסיס לקוחות נאמן ומסור במטרה להעצים את מנהלי ה- IT ולהקנות להם את היכולת לייעל ולשפר את שירותי ה- IT בתוך הארגון. ברגע שמנהלי ה- IT הבינו כי מתן שירות מהיר ויעיל בתוך הארגון משפר את המוניטין שלהם ומקנה להם כוח – השימוש במוצר גבר.
בשלב שני, חיפשה ServiceNow, יחד עם הלקוח, אחר פונקציות נוספות בארגון הנוגעות לכל עובד ועובד, ובאופן טבעי הגיעו אל מחלקת משאבי אנוש, האחראית על שורה ארוכה של תהליכים פנים ארגוניים, מול העובדים. ServiceNow הובילה להתייעלות עצומה בניהול וביצוע תהליכים אלה וליצירת תחושה טובה בקרב העובדים, שהפכו להיות מרוצים יותר.
מכאן הדרך לייעול תהליכי שירות לקוחות חיצוניים היתה קצרה, ואז נפרצו כל הגבולות. לקוחות שונים הגיעו ועדין מגיעים ל- ServiceNow עם שלל אתגרים, מודלים ותהליכים עסקיים ויחד הם מפתחים פתרון, המשרת את הביזנס שלהם והופך רצף של פעולות לתהליך אוטומטי, יעיל וזורם.
"התהליך הזה הוא תוצאה ישירה של אסטרטגיית המכירות שלנו" מסבירה אפיק, "אנחנו נוטעים יתד בארגון ואז, כאשר הלקוח שלנו רואה כי טוב, הוא כבר מבקש מאיתנו להגדיל נוכחות לרוחב הארגון."
עובדים לרוב מתקשים לאמץ טכנולוגיות חדשות, או להמיר מערכת אחת באחרת. במקרה של ServiceNow זה לא כך. בסימנס למשל, ארגון המונה 350,000 עובדים – למעלה מ- 80% מן העובדים משתמשים מדי יום בפורטל MyIT אשר פותח על גבי הפלטפורמה של ServiceNow. זו בהחלט אינדיקציה להצלחה.
*בצילום: לימוא אפיק, מנהלת אזורית של ServiceNow
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה ניהול משאבי אנוש תרבות ארגונית