
ע"פ סקר חדש שערכה Visa אירופה בישראל : 50% מהישראלים ירגישו בנח לשלם באמצעות שימוש בשיטת הזיהוי הביומטרית
פורסם: 23.3.16 צילום: shutterstock
סקר חדש שערכה Visa אירופה שבחן את עמדת הציבור בישראל לגבי תשלום באמצעי זיהוי ביומטרי קובע כי 50% מהישראלים ירגישו בנח לשלם באמצעות שימוש בשיטת הזיהוי הביומטרית. הסקר בחן פערי תפיסה, כוונות שימוש וחסמים בקרב קבוצות הגיל השונות והוא נערך בקרב 511 נסקרים מהאוכלוסייה(*) בשלוש קבוצות גיל:
- דור ה-Z : גילאי 15-20
- דור המילניום / דור ה- : Y גילאי 21-35
- דורות מבוגרים יותר : גילאי 36-65
הסקר (באמצעות נילסן ישראל), משלים תהליך מקביל של איסוף נתונים וסקרים שעורכת Visa אירופה ברחבי אירופה, בשילוב מספר רב של מקורות, ואשר יבחן מעת לעת את עמדות הצרכנים במגוון נושאים הקשורים לעולם התשלומים המשתנה ללא הרף.
ואלה הם הממצאים העיקריים:
- 33% מכלל הנשאלים אמרו כי תשלום באמצעות הזיהוי הביומטרי הוא מהיר ונוח וכי הוא יהפוך את חייהם לקלים יותר בעתיד. הדבר נכון לגבי כל קבוצות הגיל.
- יחד עם זאת 41% אמרו כי הם חשים ששיטה זו הינה בבחינת חדירה לפרטיות. התחושה חזקה יותר בקרב גילאי המילניום – 48%, ובקרב המבוגרים – 43%. היא נחלשת בקרב הגיל הצעיר (דור ה-Z), אשר פתוח יותר לטכנולגיות חדשות – כאן, רק 34% אמרו כי הם חשים שזוהי חדירה לפרטיות.
- עוד עולה כי גברים יותר פתוחים לשיטת תשלום זו עם 58% לעומת 42% בקרב נשים.
- 50% מהנשאלים אמרו כי ירגישו בנוח להשתמש בשיטה זו: 49% בקרב גילאי 15-20, 51% בקרב גילאי 21-35, ו-49% בקרב הדורות המבוגרים.
עודד סלומי, מנכ"ל Visa אירופה בישראל, אמר: "הישראלים נחשבים למאמצי טכנולוגיות חדשות ועל פי הממצאים אנו בטוחים שיקבלו בפתיחות שיטות ואמצעי תשלום חדשניים שיקלו על חייהם."
סלומי הוסיף: "Visa אירופה, באמצעות זרוע החדשנות שלה Visa Collab, עוסקת באיתור טכנולוגיות ביומטריות שמקור פיתוחן של חלקן בישראל. טכנולוגיות אלה מתבססות על זיהוי תווי פנים, זיהוי קולי, שימושים מתקדמים ומהפכניים של שימוש בטביעת וורידי אצבע, דפוסי התנהגות פיזיים בשימוש בטלפון הנייד ובטבלט, ושיטות נוספות לזיהוי לקוח באמצעות תכונותיו הפיזיות והביולוגיות הייחודיות, חלקן יוטמעו במערכות התשלום, שישנו את פני העתיד של תעשיית התשלומים בעולם".
אודות Visa אירופה
Visa אירופה עוסקת בטכנולוגיית תשלומים ונמצאת בבעלות בנקים-חברים וספקים אחרים של שירותי תשלומים מ-38 מדינות ברחבי אירופה.
Visa אירופה מוצבת בלב ה"אקוסיסטם" של עולם התשלומים ומספקת שירותים ותשתית המאפשרים למיליוני צרכנים, עסקים וממשלות באירופה לבצע תשלומים אלקטרוניים. חברי Visa אירופה אחראיים להנפקת כרטיסים, להרשמת בתי עסק ולקביעת העמלות עבור הלקוחות ובתי העסק. Visa מהווה את תשתית התשלומים הגדולה ביותר באירופה עם 18 מיליארד עסקאות בשנה.
ברחבי אירופה יש יותר מ-500 מיליון כרטיסי Visa, כאשר אירו 1 מכל הוצאה בסך 6 אירו באירופה מחויב בכרטיס Visa. ההוצאה הכוללת בכרטיסי Visa מסתכמת ב-2 טריליון אירו שנתי, כאשר ההוצאה בנקודת המכירה מגיעה ל-1.5 טריליון אירו.
Visa אירופה הינה חברה עצמאית, עם רישיון בלעדי לשימוש במותג Visa שאינו מוגבל בזמן ולא ניתן לביטול באירופה. Visa אירופה פועלת ביחד עם Visa אינקורפורייטד. לאפשר תשלומי Visa גלובליים בלמעלה מ-200 ארצות ואזורים.
ישראל מהווה חלק מפעילות Visa אירופה.
לקבלת מידע נוסף:
בקרו באתר www.visa.co.il, www.tasti.co.il, www.visaeurope.com,
ב- Visa Vision blog www.vision.visaeurope.com וב-@VisaEuropeNews
(*)באוכלוסיה היהודית. 93% מהנשאלים הינם בעלי טלפון סלולרי חכם (סמארטפון) עם חיבור לאינטרנט או ווי-פיי.
Tags: חדשנות טכנולוגיה כלכלה מכירות סטרטאפים פיננסים שיווק