
הביקור נערך על רקע הגברת הפעילות הכלכלית שבין אתיופיה לאחוה, אשר הגדילה באופן משמעותי את רכש השומשום מאתיופיה לאור הגידול בביקוש למוצרי המפעל
פורסם: 18.12.15 צילום: יח"צ
ביקור חגיגי ויוצא דופן נערך אתמול, עת ביקר הנספח הכלכלי של אתיופיה בישראל, מר סלומון קידני, במפעל חברת "אחוה". הביקור נערך על רקע הגברת הפעילות הכלכלית שבין אתיופיה לאחוה, אשר הגדילה באופן משמעותי את רכש השומשום מאתיופיה, לאור הגידול בביקוש למוצרי המפעל. הנספח הכלכלי פגש את יעקב מלאך, הבעלים ומנכ"ל חברת "אחוה", וסייר עמו בקווי הייצור של הטחינה והחלוה ופגש את צוות העובדים המסור של המפעל.
חברת אחוה, היצרנית המובילה של מוצרי חלוה, טחינה ודברי מאפה, מחזקת את מעמדה בשוק הטחינה בישראל, עם גידול של למעלה מ- 50 אחוזים לעומת השנה שעברה. על פי דו"ח סטורנקסט לחודש דצמבר 2014, מחזיקה אחוה כיום בנתח שוק כמותי של כארבעים אחוזים ומקבעת את מעמדה כמותג הטחינה המוביל בישראל. במקביל השיגה אחוה מחזור מכירות שנתי הנאמד בכ-170 מיליון שקלים, זאת תוך דגש על מדיניות מחירים זולה עבור הצרכן, וכן על רקע התחזקות מגמת הבריאות וביקוש של מוצרי מזון טבעיים ללא מלח.
לדברי יובל מלאך, מנהל השיווק של חברת אחוה: "טחינה אחוה נחשבת כאחת הטחינות המומלצות ביותר משום שערכיה התזונתיים הם מהגבוהים שקיימים במוצרי טחינה בישראל. הגברנו את כמות הייצור בכדי לעמוד בדרישות רשתות המזון בארץ ובעולם. חנכנו את מפעל הטחינה החדש באריאל, במטרה לעמוד בדרישות השוק". לדבריו, אחוה רוכשת כיום מעל ל- 11 אלף טון שומשום מידי שנה מאתיופיה, תחום הנחשב שני בגודלו לאחר הקפה במדינה, כשישראל הנה היבואנית השנייה בגודלה אחרי סין.
Tags: אסטרטגיה מיתוג מכירות צרכנות רכש שיווק