
תום ימי הלחימה הכאיב מאוד בכיסם של בעלי עסקים רבים, אשר נאלצו להתמודד עם צניחה של אפילו עד 100% בהכנסות. לצד הירידה כאמור בצד ההכנסות, לא נרשמה ירידה של ממש בהיקף ההוצאות, כך למשל, דמי שכירות, חשמל, תקשורת, מסי ועד ועוד נותרו כשהיו בלא שינוי…
צילום: ויקיפדיה, Ranbar פורסם: 11.8.14
להלן עשרת הדיברות לשיקום עסק לאחר הסיבוב הנוכחי של מבצע "צוק איתן", אשר עשויות לשפר משמעותית את היקף ההכנסות של בעלי עסקים מהדרום עם תום המבצע:
- פריסת אשראי– הקדם תרופה למכה ופנה בהקדם לסניף הבנק בו מנוהל חשבונך כדי לבקש הגדלה ופריסה מחודשת של האשראי הניתן לך. במקרים רבים תוכל למצוא אוזן קשבת ונכונות לסייע בפתרון הבעיה טרם היווצרותה ולא לאחר ששיקים חזרו.
- דחיית תשלומי ספקים– צור קשר עם ספקים ונותני שירותים ובקש לאור תקופת הלחימה הגדלת מספר ימי האשראי (דחיית מועד התשלום או פריסה מחדש של השיקים הדחויים). מוצע לא להשאיר בידי הספקים שיקים דחויים שידוע שאין כיסוי לפירעונם.
- תביעת נזקים עקיפים– ערוך בירור מעמיק של הזכויות המגיעות לך בעקבות הלחימה, רצוי בסיוע רואה חשבון למיצוי מירב הפיצוי המגיע בהתאם להנחיות רשות המיסים.
- שיווק פייסבוק– לכל אחד מבני משפחתנו חשבון בפייסבוק, שהפך כבר מזמן מכלי חברתי לכלי שיווקי. מוצע להעלות פוסט (הודעה) עם מרכולתכם ומיקום מדויק, שעות פתיחה ומספר טלפון. חשוב לבקש להפיץ (SHARE) בין חברים. כן מוצע לאפשר הזמנה טלפונית ולחלק בצורה מרוכזת באזור המרכז.
- שיווק באתר אינטרנט– אם לעסקכם אתר אינטרנט (או יותר מכך אתר מכירות אינטרנטי), דאגו לקידום זמני (חודשיים לכל היותר) באמצעות מילות קישור כגון "סיוע לעסקים בדרום" וכיו"ב. עצבו את דף הבית כדי ש"יזמין" את הקונים הפוטנציאליים והשאירו מספר טלפון להזמנות טלפוניות.
- השתתפות בירידי מכירות– השתתפו בירידי מכירות במרכז הארץ גם לאחר תום הלחימה תוך הבלטת משכנו של העסק. הישראלים פותחים את הכיס כדי לסייע, לא משנה מה מוכרים להם…
- רשתות שיווק– פנו לרשתות חנויות המוכרות מוצרים זהים או משלימים לאלה המיוצרים על ידכם ובקשו לפתוח את "פינת הדרום" ברשתות.
- הבליטו את היותכם נפגעי המבצע– נכון, זה אולי לא נעים אבל בתקופת הישרדות גם לא נורא. אף שכל העסקים בדרום נפגעו כתוצאה מהשפעת המבצע, עליכם "להזמין" את הקונים תושבי המרכז המסתובבים בישובכם. כך למשל, הציבו שלט בולט סמוך לכביש הראשי והפנו נהגים לעסקכם כדי שהמבקרים יוכלו למצוא בקלות את מבוקשם.
- הציעו אירוח ביתי לתושבי המרכז והצפון בתשלום– חשבתם לארח משפחה לסוף שבוע? פרסמו את ביתכם כ"צימר" זמני לאירוח בתמורה לתשלום ראוי של 500 ₪ לזוג ללילה (עם או בלי ארוחת בוקר משפחתית). הציבור רוצה להתגייס לעזרתכם ויגיע. יש לזכור כי מדובר בפעילות עסקית המחייבת הוצאת חשבונית מס בגין אירוח.
- שלבו זרועות עם שכניכם– חקלאים, בעלי צימרים, פינות ליטוף, מדריכים (ובעלי עסקים נוספים) מוזמנים להציע פעילות משותפת של לינה, סיור וקטיף באופן משותף למשפחות!
קבוצת אליוט ישראל, הינה פירמת רואי חשבון המהווה גג ל- 22משרדי רואי חשבון בפריסה ארצית. באליוט גרופ ישראל מועסקים כ- 200 עובדים. רשת אליוט גרופ ישראל מציבה סטנדרטים חדשים לשירותי ראיית החשבון והייעוץ בישראל. הסניף הישראלי מצטרף לקבוצת אליוט העולמית המונה מאות משרדי ראיית חשבון, יועצים ועורכי דין ברחבי העולם. קבוצת אליוט הבינלאומית נמנית על 20 רשתות ראיית החשבון הגדולות בעולם.
* אריאל פטל, רו"ח ומשפטן, יו"ר קבוצת אליוט רואי חשבון ישראל
Tags:
אחריות חברתית
אסטרטגיה
כלכלה
ניהול
פיננסים