
במפגש שהתקיים ב10.2.15 בבית היינריך היינה מל"ל קרית חיים עסקו ב"דמות הבוגר". ד"ר עדנה פשר, אשר הנחתה את הפאנל, של מובילים בחברה הישראלית שכל אחד מהם רואה את הבוגר מנקודות ראיה מגוונות, ציינה שהדרך להצלחה טמונה בשיתוף הפעולה בין הגורמים השונים הפועלים בקהילה ונמצאים בקשרי- גומלין עם בוגרי העתיד. בהתאם לתפיסה זו, יצרה עיריית חיפה את חזון המל"ל (מלידה לבגרות) אשר פועל בקריית חיים מזה כארבע שנים
פורסם: 26.2.15 צילום: יח"צ
במרכז המפגש התקיים פאנל שנועד לאפשר דיון מעמיק בין אנשי מקצוע בכירים סביב עיצוב דמות הבוגר אותו מבקשת מערכת החינוך ליצור. עשרות המשתתפים במפגש, ובהם מנהלות בתי ספר יסודיים, מנהלות חטיבות ביניים והחטיבה העליונה, מנהלי מוסדות רווחה וקהילה, צוותי מורים מובילים בבתי הספר, תלמידים, נציגי הרווחה, הורים, נציגי תנועות הנוער, מתנדבים וגמלאים, השתתפו בדיון והעלו תובנות מניסיונם ותחומי התמחותם. מרבית המשתתפים הדגישו את חשיבות חיזוק הקשרים הקהילתיים במתן מענה לצרכים ולציפיות מבוגרי מערכת החינוך.
פיני ווגמן, ראש מערכת החינוך, שירותים חברתיים וקהילה בעיריית חיפה: "דמות הבוגר מעסיקה את כולנו. אנו מלווים את הילדים מהגן ועד סיום י"ב, וברור כי האמירה של מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי-פורמאלית משמעותית ביצירת העתיד. אנחנו חיים בחברה תחרותית, בה שוררת אי-ודאות, ונדרשת יכולת התמודדות גבוהה הן ברמה האישית והן ברמה המשפחתית. לפיכך, יש לצייד את הבוגר במיומנויות להתמודדות עם המציאות המשתנה, ולפתח מיומנויות של אינטליגנציה רגשית, מעבר ליכולות הלמידה והדרישה להישגים".
אלוף במיל' אבי מזרחי, ששירת כראש אגף הלוגיסטיקה, מפקד זרוע היבשה ואלוף פיקוד המרכז בצה"ל, וכיום מכהן כסמנכ"ל בחברת אלביט מערכות, ציין את ההכרח ליצור דמות בוגר מיטבי אוטופי, אליה יש לשאוף. בוגר מערכת החינוך צריך להיות משכיל, רחב אופקים והשואף גבוה ככל הניתן המביט קדימה מתוך הכרות מעמיקה עם העבר של עמנו. חשוב סיים מזרחי את דבריו שהבוגר יהיה ציוני ויקבע את מרכז חייו בארץ.
ד"ר דודי גושן, מנכ"ל תיכון קריית חיים, ציין שהוא רוצה לראות בוגר הומאני, חזק ולא כוחני. לתפיסתו, יש ליצור בקרב ילדים כבר בגיל הגן סקרנות, לרכוש כלים ללמידה ולזהות את נטיותיהם וחזקותיהם האישיות – תוך מודעות לעובדה שבמציאות המשתנה של ימינו סביר להניח שכל תלמיד יחליף מספר קריירות במהלך חייו.