
יריד ווירטואלי מאפשר למעסיק ולמועמד להתמקד. בזכות האופי הלינארי של מערכות התקשורת מרחוק (זום, טימס וכו') החברה מקבלת פרק זמן מדויק וידוע מראש להציג את עצמה ואת המשרות הפתוחות בצורה ממוקדת
פורסם: 4.10.20 צילום: יח"צ
החיים שלנו עברו לזירה הווירטואלית. אירועים גדולים כמו כנסים, תערוכות, ועידות או אפילו ירידי תעסוקה כבר לא יכולים להתקיים במתכונת הטובה והמוכרת. מפגשים מרובי משתתפים מסכנים את הבריאות שלנו ושל החברה כולה.
אבל עבודה עדין צריך למצוא. מה עושים למשל סטודנטים או בוגרים שמחפשים עבודה? מתלבשים יפה, אורזים גיליון קורות חיים והולכים ליריד תעסוקה וירטואלי? מה היתרונות שלו ומה החסרונות בהשוואה ליריד הפיזי וכיצד האילוץ יכול להפוך ליתרון?
- מיקוד
ביריד תעסוקה פיזי שמתקיים במוסד אקדמי יש היצע גדול מאד של חברות כאשר רק קומץ מתוכן רלוונטי למועמד הספציפי, בשעה שהוא מוצא את עצמו מדלג מדוכן לדוכן, מתבלבל ומתקשה להתמקד. יריד ווירטואלי מאפשר למעסיק ולמועמד להתמקד. בזכות האופי הלינארי של מערכות התקשורת מרחוק (זום, טימס וכו') החברה מקבלת פרק זמן מדויק וידוע מראש להציג את עצמה ואת המשרות הפתוחות בצורה ממוקדת. ובזכות האופי המודולארי של הרשת, המועמד מצטרף רק למפגשים של חברות שמעניינות אותו ואינו מבזבז את זמנו, ואת הזמן היקר של הצוות, על חברות שלא מעניינות אותו. כך החברה והמועמד נהנים מפגישה ממוקדת ועניינית, ללא הסחות דעת של חברות אחרות, חברים שפוגשים באקראי או הניחוח שעולה מדוכן הנקניקיות הקרוב.
- עומק
ביריד הקלאסי, אם כבר הגיע המועמד לדוכן של החברה שמעניינת אותו – לרוב יקבל מענה שטחי, שכן נציגי החברה אינם ערוכים להציג מצגת חברה לכל מתעניין שמגיע לדוכן, כל פעם מחדש. ברגע שחברה המשתתפת ביריד ווירטואלי ומקבלת סלוט של 30-45 דקות, היא נערכת לתת מענה מקיף, להציג את עצמה, את החזון שלה, את המשרות הפתוחות, מתארת את פרופיל המועמדים שהיא מחפשת וכמובן משיבה על שאלות. הפורמט של שיחת או הרצאת ועידה לוקח את יריד התעסוקה הכאוטי, מביית אותו, והופך אותו לאירוע מובנה ומסודר, בו מצד אחד, החברה יכולה להתבטא בצורה מאורגנת ויסודית ומצד שני, המועמד מקבל תמונת מבט מעמיקה.
- עניין ותשומת לב
ביריד תעסוקה פיזי החברות מחפשות דרכים להתבלט על פני האחרות ולמשוך את המועמדים הטובים ביותר, וכך הן עשויות למצוא את עצמן משקיעות משאבים ביצירת גימיקים באירוע עצמו. גם ביריד ווירטואלי מבקשות החברות להתבלט אולם אז הן יכולות להשקיע במצגת מעניינת ומושכת, בייעול תהליכי המיון וההשמה, בניית חווית מועמד וכן הלאה.
- היקף החשיפה
ביריד תעסוקה פיזי אין שליטה על היקף החשיפה, אנחנו לא יודעים כמה מועמדים יגיעו לדוכן, כמה מתוכם רלוונטיים וכמה יהיו מעוניינים להתחיל תהליך עם החברה. ביריד הווירטואלי קל יותר לנטר את התהליך ואת המועמדים. באמצעות היריד הווירטואלי ניתן לחשוף את החברה לכמות גדולה מאד של מועמדים, בנקודת זמן אחת, לדעת מה המספר המדויק של המועמדים שנחשפו לחברה, מי הם המועמדים הללו ועד כמה הם רלוונטיים.
מועמדים שמשתתפים במפגשים וירטואליים עם חברה לרוב יקבלו מענה לכל שאלותיהם ובסיום המפגש יוכלו לקבל החלטה ולשלוח קורות חיים, ולראייה, ארגונים רבים שהשתתפו בחודשים האחרונים בירידי תעסוקה אלה מדווחים על שטף של פניות של מועמדים באמצעות המייל או הלינקאדין. יחד עם זה אין להתעלם מהעובדה שהמפגש הבלתי אמצעי, שהיה לו כוח עצום בירידים הפיזיים, מתפוגג לחלוטין ביריד הווירטואלי. ארגונים שרוצים להישאר רלוונטיים חייבים לחשוב על פתרון היברידי או דרכים אחרות לשמר את חווית המועמד במימד הפיזי. ברגע שזה יתאפשר – היריד הווירטואלי' עם הטאץ' הבינאישי יהפוך לאידאלי.

*הכותבת היא מנהלת משאבי אנוש ב- KLA ישראל
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה גיוס עובדים משאבי אנוש ניהול זמן