
הרגולציה מאד מורכבת ונבדלת בין מדינה למדינה, אך מעבר לכך, היא הולכת, משתנה ומתהדקת עם השנים דבר שדורש מהמפרסמים להישאר מעודכנים
פורסם: 9.3.20 צילום: shuttersotck
עולם השיווק והפרסום הולך ומשתכלל לרמת דיוק גבוהה מאי פעם. כיום ניתן להתאים את פרסום המוצרים והשירותים על פי הפרופיל, ההרגלים וההעדפות האישיות של כל צרכן. קמפיין פרסום דיגיטלי מותאם אישית ומטורגט בקפידה מציע את המוצר הנכון, במקום ובזמן הנכון ללקוח הנכון וממקסם את התוצאות שלו. אולם, בד בבד עם ההתקדמות הטכנולוגית, שמאפשרת פרסונליזציה בפרסום, יש לשים לב לרגולציות והגבלות בנוגע לפרסום מידע באזורים שונים בעולם, שיוצרות מורכבות ואפילו סיכון למפרסמים במדיה הדיגיטלית.
רגולציות מוצרים
בכל מדינה ואזור בעולם קיימות (בצדק) הגבלות לגבי פרסום ומכירת מוצרים, בין היתר לגבי מוצרי טבק, נשק, קנאביס, תרופות ואלכוהול וכן הגבלות בנוגע לפרסום מוצרים ושירותים פיננסיים. הרגולציות קובעות מה ניתן למכור, כיצד יש לפרסם, מהן האזהרות שיש לפרסם לצד המוצר ובאיזה אופן מותר לפרסם את המוצר, קרי מה מותר שיופיע במודעה ובאיזה מדיה מותר לפרסם אותה.
הרגולציה מאד מורכבת ונבדלת בין מדינה למדינה, אך מעבר לכך, היא הולכת, משתנה ומתהדקת עם השנים דבר שדורש מהמפרסמים להישאר מעודכנים. בשוק הטבק לבדו, קיימים חוקים שונים ואכיפה ברמה אחרת בין ישראל, אירופה, ארצות הברית ומדינות המזרח, דוגמת יפן. על המורכבות הזאת נוספים ניואנסים המתייחסים לסוגי מוצרי הטבק (לדוגמה, סיגריות לעומת סיגריות אלקטרוניות).
בענף השירותים הפיננסיים לדוגמה, הרגולציה באיחוד האירופי הרגולציה קובעת כי כאשר מקדמים שירותים בנקאיים און-ליין חובה לתאר גם את הסיכון הכרוך בשימוש בהם. יתרה מכך, ישנם חוקים ברורים כיצד יש לתאר את הסיכון – באיזה גודל פונט, באיזה צבע צריך להיות הרקע וכדומה. במדינות רבות, בהן גם ישראל, קיימת חובה לתאר את הסיכונים הכרוכים בשירותים בנקאיים ופיננסיים בצורה ברורה, אך הכללים בנוגע לאופן ומראה הפרסום שונים.
רגולציות הגנה על פרטיות
הרגולציות להגנה על פרטיות, דוגמת GDPR באירופה או CCPA בקליפורניה, מגבילה את היכולת של המפרסמים להשיג או לסחור במידע אישי ללא הסכמה מפורשת של המשתמשים. הרגולציות הללו הולכות יד ביד עם רצונם של הצרכנים בפרטיות. צרכנים כיום כבר לא מוכנים לספק מידע אישי כברירת מחדל והם לא סומכים על המותגים שינהגו במידע האישי שלהם באופן הולם. עם המודעות למודעות לפרטיות, עולה הצורך במציאת פתרונות שמאפשרים טרגוט מדויק תוך עמידה ברגולציות וכיבוד פרטיותו של הצרכן.
רגולציות על פרסום דיגיטלי דורשות התאמה טכנולוגית
כפי שציינתי, לכל מדינה ולכל אזור יש גישה וחוקיות שונה בנוגע למה מותר ומה אסור לפרסום. השוני נובע פעמים רבות גם מהבדל תרבותי או מאווירה פוליטית כללית ששוררת באותו אזור. מפרסמים במדיה הדיגיטלית יכולים לעמוד בפני מצבים מסוכנים אם לא יעמדו ברגולציות המקומיות. לפרסום דיגיטלי ללא גבולות וללא הבחנה יש פוטנציאל לגרום ליותר נזק מתועלת ולהעמיד את המותגים בפני נזק תדמיתי, תביעות ועבירות על החוק.
אבל, לפני שמוותרים לחלוטין על פרסום דיגיטלי ועוברים לפרסום בעיתון או בשלטי חוצות, חשוב לדעת שקיימות כיום טכנולוגיות שמאפשרות לפרסם תוכן בהתאם לנורמות, החוקים והרגולציות בכל מקום ובכל אזור, ואף לעמוד ברגולציות על הגנת הפרטיות – IP Data and Intelligence, כלומר מידע ומודיעין מבוסס כתובותIP מסייע לארגונים לטרגט לקוחות ולהתאים להם תכנים פרסומיים ושיווקיים שהם רלוונטיים להם, בהתאם לחוקים הקיימים בכל מקום. רמת הדיוק של הטכנולוגיה הזאת מאד גבוהה, והיא מאפשרת לאתר משתמשים אפילו ברמה של שכונה בתוך עיר. יתרה מכך, היא מאפשרת לשמור על הפרטיות של המשתמשים, עומדת ברגולציות ההגנה על הפרטיות, ואינה כוללת כל שימוש או חשיפה של מידע אישי.

*אילן סגלמן, מנהל פיתוח עסקי ב- Digital Element ישראל
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה מכירות פרסום שיווק