
מהנדסי פורד באירופה גילו דרך חדשנית לעצב חלק נגד גניבה בטכנולוגיית הדפסת תלת ממד. יחד עם EOS ספק מוביל לפתרונות מתקדמים, יצרה פורד גוז'ונים (wheel nuts) המבוססים על קול הנהג
פורסם: 17.5.20 צילום: יח"צ
כמו סריקת קשתית או טביעת אצבע, ניתן להשתמש בקולו של אדם כזיהוי ביומטרי ייחודי. מהנדסים מקליטים את קול הנהג למשך מינימום שנייה, אומרים משהו כמו "אני נוהג פורד מוסטנג" ומשתמשים בתוכנה כדי להמיר את גל הקול הייחודי לתבנית פיזית להדפסה.
לאחר מכן דפוס זה הופך למעגל ומשמש כעיצוב להטבעה ומפתח של הגוז'ון.
עם הגיאומטריה במקום, האום והמפתח מתוכננים כחתיכה אחת, ואז מודפסים בתלת מימד בעזרת חומצה ופלדת אל חלד עמידה בפני קורוזיה. בסיום, מופרדים האגוזים והמפתח, עם כמות קטנה של טחינה הנדרשת בכדי להפוך אותם מוכנים לשימוש.
העיצוב כולל גם מאפייני אבטחה ברמה השנייה המונעים שיבוט או העתקה של האום. הצלעות המרווחות באופן לא אחיד בתוך האום וההטבעות המתרחבות ככל שהן הולכות עמוק מונעות מגנב לעשות חותם שעווה של התבנית, שכן השעווה נשברת כשהוא מושך מהגוז'ון.
אם לא משתמשים בקול הנהג ליצירת קווי המתאר, הגוז'ונים עשויים לכלול עיצובים ספציפיים לרכב, כגון עם לוגו מוסטנג, או להשתמש בראשי התיבות של הנהג. העיצוב יכול גם לקבל השראה מהעניין של הנהג, למשל, על ידי שימוש במתווה של מסלול מרוצים מפורסם.
הרחבת השימוש בהדפסת תלת מימד
הדפסת תלת מימד, או ייצור תוספים, מציעה גמישות עיצובית כדי לעזור להפחית משקל, לשפר את הביצועים וליצור חלקים שלא היו מתאפשרים בשיטות קונבנציונאליות. במשך יותר מ 30 שנה, פורד השתמשה יותר ויותר בהדפסת תלת מימד לייצור חלקי אב-טיפוס המסייעים להפחית את זמן הפיתוח לרכבים חדשים.
החברה גם השתמשה בטכנולוגיה זו כדי ליצור חלקים המופיעים בפורד GT, פוקוס ומוסטנג GT500, וייצרו בעתיד חלקים נוספים המודפסים בתלת מימד. חלקי מכוניות מיוחדים ומותאמים מודפסים גם הם בתלת ממד, כולל סעפת הצריכה בהוניטרוק של קן בלוק וזוג התריסים שנמצאו במכונית אליפות העולם M-Sport Ford Fiesta .
בפס הייצור של פורד משתמשים בהדפסת תלת מימד ליצירת כלים לפס הייצור בהירים עד 50 אחוז, מה שהופך משימות שחוזרות על עצמן פחות מלחיצות פיזית ומסייעות בשיפור איכות הייצור. מכיוון שרבים מהכלים הללו עשויים ניילון, פורד הציגה תוכנית מחזור שהופכת חלקים ופלסטיק ישנים מודפסים בתלת מימד מאזורי ייצור ל 100% ניילון ממוחזר. פורד מייצרת גם ציוד בטיחות מודפס בתלת מימד, כמו שרוולי הגנה לכלי סיבוב המשמשים בפס הייצור, המונעים מפעילים להיפגע מפגיעות באצבעות ובזרוע.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:
