
ע"פ סקר חדש שערכה Visa אירופה בישראל, יותר ממחצית מהישראלים (60%) מוכנים לאמץ שיטות תשלום חדשות, 87% ממחזיקי טלפון חכם קראו בעזרתו ביקורות והמלצות על מוצר לפני שקנו אותו בחנות, עד 2020 יוטמעו באירופה טכנולוגיות תשלום חדשניות, באמצעות הטלפון החכם
פורסם: 7.3.16 צילום: יח"צ
סקר חדש שערכה Visa אירופה בישראל, בקרב 511 איש מהאוכלוסייה בישראל[1] בגילאי 15-65, שופך אור על יחסו המשתנה, בתוך פחות משנות דור אחד, של הצרכן הישראלי לאופן שבו הוא עושה היום קניות.
הסקר (באמצעות נילסן ישראל), משלים תהליך מקביל של איסוף נתונים וסקר שערכה Visa אירופה ברחבי אירופה, בשילוב מספר רב של מקורות, ואשר בוחן מעת לעת את הרגלי הקניות של הצרכנים באמצעות הטלפון החכם.
מנכ"ל Visa אירופה בישראל, עודד סלומי, אמר: "הטלפון החכם משתלב במרבית תחומי חיינו, משמש ככלי לגישור בין הצרכנים לבתי עסק הן בחנות הפיזית והן ברשת, ומייצר מרחב הזדמנויות המאפשר לסוחרים לגדול. ב-Visa אנו ערוכים לשינוי מהותי זה במרחב הקמעונאי, גם מול קהילת המפתחים והסטארטאפים, שם אנו מתמקדים בחיפוש אחרי טכנולוגיות חדשות שישנו את פני תעשיית התשלומים בעתיד".
להלן המגמות העיקריות:
חדירתם של אמצעי תשלום חדשניים – ישראל מוכנה משמעותית יותר מהאירופאים: 60% מהישראלים יהיו מעוניינים להשתמש בשיטות חדשות של תשלום באמצעות הטלפון החכם, כגון כרטיס ללא מגע או ארנק דיגיטלי, לעומת היענות נמוכה הרבה יותר באירופה, עם 43% בלבד[2].
צרכני העתיד בישראל מאמצים כבר חוויה חברתית של קנייה, מהרגע שבו נחשפו למוצר ועד לרכישתו יותר מעמיתיהם באירופה. 74% מגילאי ה-21-35 בישראל מתייעצים עם חברים לפני קנייה (באירופה רק 66%[3]) ו-48% בודקים ברשתות החברתיות (באירופה 39%[4]).
האם אנחנו מכינים רשימת קניות ברשת? הישראלים זקוקים לעוד הטמעה של חינוך פיננסי. פער גדול נרשם באשר לשימוש בעגלת קניות או רשימת קניות וירטואלית לתכנון הקניות באינטרנט – רק 37% מהישראלים עושים זאת תמיד או כמעט תמיד, בעוד שבאירופה המשמעת התכנונית חזקה הרבה יותר עם 82%[5] .
"לקנות עכשיו" הפך ל"לעצור-לחשוב-להתייעץ". הישראלים אלופים בקריאת ביקורות והמלצות: 87% מהישראלים אמרו שיקראו ביקורות והמלצות אודות מוצר בטלפון החכם שלהם, לפני ההחלטה האם לקנות אותו (לעומת רק 59% באירופה[6]). הישראלים אלופים בקריאת מידע מחוץ לחנות לעומת האירופאיים.
זאת ועוד: 55% מהישראלים אמרו כי ראו מוצר בחנות ולאחר מכן רכשו אותו דרך הטלפון החכם (לעומת רק 33% באירופה[7])
לאחר שהגיעו לחנות, השימוש בטלפון החכם יורד משמעותית בהשוואה לאירופה: 61% מהנשאלים בישראל אמרו שהם משתמשים בזמן שהם כבר בחנות בטלפון החכם שלהם לצורכי קריאת ביקורת, המלצה או השוואת מחיר ולפני החלטת הקנייה (באירופה המספר גבוה יותר עם 82%[8]).
סמנכ"ל השיווק של Visa אירופה בישראל, יאיר סולו, אמר: "ככל שדפוסי הצריכה של הצרכנים יתפתחו, פני הצרכנות הקמעונאית ישתנו גם הם במהירות, תוך שהם נתמכים על ידי שיטות תשלום והזדמנויות קנייה חדשות. אנו ב-Visa אירופה נציע טכנולוגיות תשלום חדשות שיענו על הצרכים החדשים של הצרכן הרב-ערוצי".
על פי Visa אירופה, עד 2020 יוטמעו בכל רחבי אירופה טרמינלים שיכבדו תשלום בכרטיסים ללא מגע, טכנולוגיות לבישות ועוד, והיא תמשיך להשקיע בטכנולוגיות תשלום המעניקות ביטחון בצד קלות בעת השימוש.
אודות Visa אירופה
Visa אירופה עוסקת בטכנולוגיית תשלומים ונמצאת בבעלות בנקים-חברים וספקים אחרים של שירותי תשלומים מ-38 מדינות ברחבי אירופה.
Visa אירופה מוצבת בלב ה"אקוסיסטם" של עולם התשלומים ומספקת שירותים ותשתית המאפשרים למיליוני צרכנים, עסקים וממשלות באירופה לבצע תשלומים אלקטרוניים. חברי Visa אירופה אחראיים להנפקת כרטיסים, להרשמת בתי עסק ולקביעת העמלות עבור הלקוחות ובתי העסק. Visa מהווה את תשתית התשלומים הגדולה ביותר באירופה עם 18 מיליארד עסקאות בשנה.
ברחבי אירופה יש יותר מ-500 מיליון כרטיסי Visa, כאשר אירו 1 מכל הוצאה בסך 6 אירו באירופה מחויב בכרטיס Visa. ההוצאה הכוללת בכרטיסי Visa מסתכמת ב-2 טריליון אירו שנתי, כאשר ההוצאה בנקודת המכירה מגיעה ל-1.5 טריליון אירו.
Visa אירופה הינה חברה עצמאית, עם רישיון בלעדי לשימוש במותג Visa שאינו מוגבל בזמן ולא ניתן לביטול באירופה. Visa אירופה פועלת ביחד עם Visa אינקורפורייטד. לאפשר תשלומי Visa גלובליים בלמעלה מ-200 ארצות ואזורים.
ישראל מהווה חלק מפעילות Visa אירופה.
לקבלת מידע נוסף:
לקבלת מידע נוסף:
בקרו באתר www.visa.co.il, www.tasti.co.il , www.visaeurope.com , ב-Visa Vision blog www.vision.visaeurope.com וב-@ VisaEuropeNews
[1] בקרב האוכלוסייה היהודית. 93% מהנשאלים הינם בעלי טלפון סלולרי חכם (סמארטפון) עם חיבור לאינטרנט או ווי-פיי
[2] על פי מחקר של Visa אירופה
[3] על פי קיסמטריקס
[4] על פי פלנט ריטייל
[5] על פי מגנט ברונטו
[6] על פי סיילוס
[7] על פי סיילוס
[8] על פי סיילוס
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה כלכלה פיננסים תשואה