
על פי מחקר של חברת "דן-אנד-ברדסטריט", מתקיימים בארץ כ-140,000 אירועים בשנה, עם ממוצע משתתפים של כ-300 איש לאירוע. במידה ורק 2 משתתפים בממוצע בכל אירוע (0.6%) ישכרו פריטי מעצבי על במחיר של 1,000 ₪ בלבד, הרי שניתן לאמוד את השוק הפוטנציאלי בכ-280 מיליון ₪
על השכרת מותגי אופנה :
בצילום – אניטה ברק, יח"צ,
אין אישה שאינה מכירה את הבעיה הקשורה בשימוש חוזר של לבוש או אביזר אופנה בקרב אותם המכרים והידידים. במרבית המקרים הרכישה היקרה מסתכמת בהופעה אחת או שתיים ואחסון המוצר עמוק בארון. היזמת ואשת העסקים אניטה ברק הקימה את אתר www.fanbrally.com המציע את הפתרון אשר מיושם בהצלחה רבה בצפון אמריקה.
באתר מוצעים להשכרה פריטים אופנתיים ובהם שמלות ושמלות ערב, אוברולים, תיקים, תכשיטי אופנה של מעצבי על יוקרתיים, כגון: Alexander McQueen, Yves Saint Laurent , Emilio Pucci, Fendi, Prada, Gucci, Louis Vuitton, ורבים אחרים, במחירי שכירות שווים לכל נפש.
1. מהיכן הגיע הרעיון למיזם השכרת מותגי האופנה?
"שנים רבות אני עוקבת אחרי מגמות בענף האופנה העולמי. לפני מספר שנים משכה את תשומת ליבי מגמה חדשה, והיא השכרת מותגים של מעצבי צמרת עולמיים. השכרת פריטים של מעצבי צמרת התפתחה מאוד בצפון אמריקה, ובשלב מאוחר יותר גם במערב אירופה. התנופה החזקה לענף זה באה בתקופת המשבר הכלכלי האחרון ואף ממשיכה גם כאשר המשק האמריקאי מתחיל לצאת מהמשבר. למעשה, השכרת פרטי מעצבים הפכה לחלק בלתי נפרד מרקע שוק אופנת העל של ארה"ב, קנדה וכעת גם בשוק האירופאי.
הרעיון לגבי השוק הישראלי נולד דווקא על ידי אחת מחברות הענק בתחום אופנת צמרת. חברה זו ביצעה סקרי שוק והגיעה למסקנה שהשוק הישראלי מודע מאוד לאפנת עילית, צורך כיכולתו והצריכה הינה בעליה מתמדת. המסקנה הייתה שצריכה זו הייתה מתגברת לו מותגים היו מוצעים במחירים נוחים ובזמינות מתאימה. מתוך שיחותיי עם נציגי חברה זו עלה הרעיון לפתח את נושא השכרת מותגים של מעצבי על גם בארץ.
2. מדוע את מאמינה שהוא יצליח?
המחקר של חברת האופנה שביצעה את הסקר בארץ חיזק את הרגשתי ואמונתי שהשוק הישראלי עם אוכלוסייה צעירה יחסית ומודעות גבוהה לאופנה ולהופעה חיצונית הינו שוק מתאים להשכרת כלל מותגי עילית. תחילה קשה היה לאמוד את נפח השוק הפוטנציאלי, אך במאי 2013 התפרסם מחקר של חברת "דן-אנד-ברדסטריט" וצותת ב-08/05/2013 על ידי הכתבת אירית אוליצקי ב"לייפ סטייל". על פי המחקר, מתקיימים בארץ כ-140,000 אירועים בשנה, עם ממוצע משתתפים של כ-300 איש לאירוע. במידה ורק 2 משתתפים בממוצע בכל אירוע (0.6%) ישכרו פריטי מעצבי על במחיר של 1,000 ₪ בלבד, הרי שניתן לאמוד את השוק הפוטנציאלי בכ-280 מיליון ₪.
3. מה הסטייל לקיץ הקרוב?
ה"טרנדים" לקיץ הקרוב; "לבן על לבן" – המראה הרענן והנקי. ה"וורוד הקריר" – מגוונים של וורוד חיוור עד לגוון העמוק של פוקסיה. ה"מראה הבוהמי" – אופנת שנות ה-70 (המראה המשוחרר) בשילוב של מראה יוקרתי עדכני. הכי חם, ה"מראה השקוף המפתה" – החושניות פוגשת את התחכום בגזרות של "לחשוף ולהסתיר".
4. מי קהל היעד שלך?
במותגי אופנת עילית, הניתנים להשכרה, כמעט ולא ניתן להגדיר בצורה חד משמעית את קהל היעד. לאחר תחילת הפעילות ניתן לראות נשים מכל רבדי האוכלוסייה מתעניינות בהשכרת המותגים. הסיבות להתעניינות הינן שונות וביניהן; זמינות, מחיר השכרה לעומת רכישה, חדשנות והופעה עדכנית, שירות נוח ואמין, ומגוון רחב של המותגים השונים.
ניתן היה לראות בין הפונות עד כה, נשים ונערות מאזורים הידועים כבעלי הכנסה גבוהה, מאזורים בהם האוכלוסייה הינה בעלת הכנסה נמוכה יותר (כמו פרפריה) ואף מישובים מעבר לקו הירוק. כמו כן, לחלוטין לא הורגשה חלוקה סקטוריאלית ובין המתעניינות היו עולות מצרפת ורוסיה, לצד ילידות הארץ, דתיות וחילוניות כאחת. לכן, קהל היעד הוא רחב ומגוון ומתפרס על כל שטחי המדינה וכלל קבוצות האוכלוסייה בארץ.
5. כיצד את בוחרת את הפריטים להשכרה בשואו רום?
על ידי מעקב מתמיד אחרי המגמות בשוק האופנה העולמי, תוך התחשבות בטעמים מיוחדים של הלקוחות הישראליות ובשיתוף פעולה עם חברות האופנה בעולם.
6. מה הופך את FNBRALLY למובילה בתחום השכרות באינטרנט?
- מגוון רחב של מותגים על סוגיהם השונים (שמלות, תיקים תכשיטי מעצבים ועוד), התחדשות מתמדת לפי השווקים העולמיים, ומגוון רחב של מעצבים עולמיים, כדי שכל אחת תוכל למצוא את המועדף עליה
- מוצרים ייחודיים ויוקרתיים אשר עומדים מעל לתחרות רגילה והמתחרים רק בינם לבין עצמם
- מחיר נוח ואטרקטיבי
- זמינות המוצרים הניתנת לצפייה באתר מודרני ורב גווני עם תיאור מפורט ונוח
- שירות אישי ואמין; הכולל בין היתר אספקה עד לבית הלקוח, הובלה והחזרה על חשבון החברה, כיסוי נזקים סבירים וניקוי המוצרים על ידי החברה.
7. איזה מותג הכי פופלארי אצלך?
לפי ההתעניינות עד כה, קשה לקבוע מה פופולרי יותר. תיקים של "פרדה" מבוקשים לאירועי ערב אך גם לפגישות עסקיות ולשעות הפנאי. די דומה המצב עם "לואי וויטון" ו-"גוצי". "קאוולי" מבוקש לאירועים מיוחדים ואוהבות הדיסקו צמודות ל-"אלכסנדר מקווין". כנ"ל גם לגבי השמלות.
8. מה המוטו העסקי שלך?
המוטו העסקי אשר מלווה אותי עוד טרם הקמת החברה והעלאת האתר לאוויר היה ונשאר – לספק ללקוחות הישראליות מוצרי אפנת עילית תוך התחשבות במגמות עולמיות אך גם בטעמים המיוחדים של הלקוחות בארץ. מאז תחילת הפעילות העסקית שמעתי יותר מפעם אחת את המושג של "סינדרלה לערב", אשר איני בהכרח מסכימה אתו. כל נערה ואישה היא נסיכה או מלכה בתוך תוכה. אני מקווה שאוכל לספק להן את האפשרות להראות זאת גם כלפי חוץ.
יודגש כי השכרת מותגי יוקרה לאירועים, אינו חדש בארץ, אך מעט מאוד, אם בכלל, מוצע תחת קורת גג אחת ובמגוון רחב של ביגוד, תיקים ואביזרים ממגוון רחב וייחודי של מעצבי צמרת עולמיים ובמחיר המתאים כמעט לכל כיס.