
רונלד ראבל (Ronald Ravel) מנהל פעילות אירופה, דרום אפריקה, תורכיה וישראל, מסביר בראיון ראשון מדוע ולמה התעוררנו בוקר אחד וגילינו שמותג המחשבים הניידים לעסקים Toshiba הפך ל-Dynabook ואיך מתמודדים עם ניהול המותג החדש
פורסם: 14.7.19 צילום: יח"צ
Toshiba Client Solutions Europe, חטיבת המחשבים הניידים (לפטופים) – ואחד המותגים היותר מוכרים/מזוהים עם מחשוב נייד לאנשי עסקים – הודיעה לא מכבר על מיתוג מחדש: שם החברה הוחלף ושונה ל- Dynabook. המהלך התבצע בעקבות הצטרפות חטיבת המחשבים הניידים של טושיבה לתאגיד Sharp באוקטובר 2018. התוצאה: צריך להתרגל לשם החדש ישן. מותג ׳dynabook׳ הוא אחד המותגים היותר ידועים, מוכרים ומוערכים ביפן והוא מדגים את החיבור המוצלח וההיצע שיש לשתי חברות האם – טושיבה ושארפ. טושיבה, מובילת התעשייה, השיקה את ה- T1100 – הלפטופ הראשון בעולם כבר בשנת 1985 כשמייד אחריו, בשנת 1989 היא השיקה את ה- Dynabook J-3100 SS001 – מחשב הנוטבוק הראשון בעולם. החדשנות שהופגנה בשני הדגמים אפשרה לאנשים לעבוד בביטחון ובנוחות מכל מקום שרצו ולמעשה הגדירו את צורתו של שוק המחשבים הניידים כיום. מאז, טושיבה המשיכה להשיק מוצרים חדשניים (וזוכי פרסים) ושירותים ששילבו את מיטב הטכנולוגיה והעיצוב למחשבים שהדגימו איכות, אמינות וביצועים חסרי תחרות.
״מותג dynabook מנציח את העלינות שלנו ואת המסורת של 30 שנות חדשנות בתחום המחשוב הנייד, תוך ייצוג של ההשקעה החדשה בחברה״, אומר רונלד ראבל, מנהל פעילות אירופה, שתחת חסותו גם ישראל. ״המותג שלנו הוא הרבה מעבר ללוגו או לשם. יש בו שילוב של תרבות וערכים ואלה הולכים איתנו גם תחת השם החדש. המוצרים המצטיינים, העובדים המוכשרים, והאובססיה שלנו לאיכות, בטיחות וחדשנות ממשיכים כעת תחת מותג חדש ואנו צופים לעתיד בו הערכים הללו ימשיכו ויתחזקו, מול שותפים עסקיים ומול לקוחות״.
ראבל מסכים עם הקביעה כי המוג החדש פחות מוכר בישראל, אך הוא מעריך שהמצב הזה הולך להשתנות בשנה הקרובה. ״הלקוחות והשותפים העסקיים שלנו יסתגלו למהלך מהר מאוד. בשנה הקרובה נשיק עוד ועוד פתרונות ניידים חדשים תחת המותג החדש״. כך לדוגמה, בתחילת יולי 2019 הושקו לראשונה בהשקת בכורה עולמית שני לפטופים חדשים: Portégé X30-F ו- Tecra X40-F. המהלך התבצע לרגל חגיגות 30 שנות מסורת שעמדו מאחורי מותג dynabook.

מדוע בעצם בוצע השינוי לאחר שהשוק הכיר במשך שנים את מותג טושיבה?
״צריך לזכור שבמהלך שנת 2018 חברת שארפ היפנית רכשה למעלה מ-80 אחוז של פעילות טושיבה. שארפ היא שם מאוד מוכר – גם בישראל והיא חלק מתאגיד Foxconn. הגוף המאוד גדול הזה, שכולל כעת גם את טושיבה מעורב במגוון פרוייקטים מאוד גדולים בתחומי תשתיות וארגיה. בה בעת, צריך לזכור שמחשבי טושיבה נמכרים כבר שנים ביפן תחת מותג Dynabook. היה זה מהלך די לוגי עבורנו ללכת עוד צעד אחד ולאמץ אץ המותג החדש גם באירופה ובישראל. נכון, ייקח קצת זמן להתרגל לשם החדש, אבל, מהצד שלנו אנו רואים במהלך הזדמנות נפלאה להשיק בהצלחה מותג עם היסטוריה כה מרשימה״.
מה מאפיין את ההיסטוריה של Dynabook?
״הסיפור של המותג מתחיל ב-1968. בשנה זו מדען מחשב בשם אלן קיי החל למעשה ליצור את הקונספט הראשוני של ה- Dynabook. הכוונה היתה להשיק מחשב נייד שהיה אמור לההפגיש ילדים ובני נוער עם עולם המחשבים שהיה אז בחיתוליו. טושיבה לקחת את הכיוון הזה ביפן עוד כמה צעדים קדימה מבחינה עיצובית והפכה את המוצר והפכה אותו ללפטופ נגיש לכל כיס. כך בעצם נולד המחשב הנייד האמיתי הראשון והוא הושק לשוק בשנת 1985 תחת השם T1100״.
אם כך, אנו מדברים כאן בעצם על שם שמסמל מסורת רבת שנים…
״בהחלט כן. יש מסורת והיסטוריה מכובדת… המותג Dynabook מסמל הן את המסורת בת ה-30 של חדשנות בתחום המיחשוב הנייד כמו גם את ההשקעה המאוד גדולה בקווי המוצרים הצפויים לבוא. צריך תמיד לזכור שהמותג שלנו הוא הרבה מעבר לשם או לוגו. המותג הוא בעצם האנשה של מי אנחנו ומה זהותנו התרבותית-ארגונית. יש כאן מסורת, יש כאן חדשנות, אמינות ועוד שלל תכונות שהלקוחות שלנו מצפים לראות מאתנו״.
כמה מילים על שארפ וההשקעה המחודשת?
״שארפ, כאמור היא חלק מתאגיד מאוד גדול שנקרא Foxconn. אני מניח שבישראל מעטים מכירים את השם, שכן מוצרים רבים של התאגיד מגיעים לשוק תחת מדבקות של מותגים אחרים… מדובר בארגון במסגרתו 1.2 מיליון בני אדם מייצרים כיום למעלהמ-80 אחוזים מהאספקה היומית של מחשבים לעולם כולו… ממערכות הפלייסטיישן של סוני ועד למגוון של מוצרים שמיוצרים עבור Apple. הליכי ההפקה הם מגה-יעילים. זו מכונה משומנת היטב. בו בזמן, לקוחות הקצה יהנו ביור מיכולות המו״פ של שארפ, שמאוד מוכר כיום בעיקר בגלל טכנולוגיית המסכים של החברה. כשמדברים כיום על מעבר ממסכים ברזולוציה של 4K ל-8K אתה יכול להיות בטוח שלנו יהיה חלק נכבד במהלך ובכלל, אנו עוד נפתיע את הלקוחות שלנו בלא מעט טכנולוגיות חדשות בעתיד הקרוב״.

מה צפי לקרות השנה מבחינת השקת מחשבים ניידים חדשים לעסקים?
״המחשבים הניידים הראשונים שלנו כבר מתחילים להיכנס לשוק. באופק אני יכול להבטיח לך שקו המוצרים שלנו יתרחב במהלך השנה הקרובה. אני מאמין שנשיק מחשבים ניידים דקים יותר מאלה שיש בשוק כיום עם דגש על טכנולוגיה בת קיימא. כך לדוגמה, נספק מסכים שיצרכו פחות אנרגיה ויספקו, בו בזמן, צפייה ברורה ובהירה יותר. אני גם מעריך שנראה יותר פתרונות בדמות Desktop-as-a-Service כמו גם פתרונות משרד חכם״.
מה קורה בתחום בו יש לא מעט ציפיות בשוק מכם: תחום ה-DynaEdge מיני-פיסי?
״צודק. זהו אחד התחומים היותר חמים אצלנו. אנו כיום הספק/יצרן היחידי של מחשב מיני נייד שיכול להיצמד לחגורה שלך, מצויד בחלונות 10 (גרסת Pro) ומורשה על ידי פלטפורמת Azure של מייקרוסופט. אנו נותנים ללקוחות שלנו הזדמנות לשחרר את ידיהם למשימות חשובות דוגמת תחזוקה שוטפת ובאותו זמן אף לקבל הנחיות של מומחים מרחוק באמצעות המשקפיים החכמים שמגיעים בערכה. עם ההגעה לשוק של התקשורת רחבת הפס 5G שבה מרבית הנתונים יעובדו בכלל בקצה ה׳שני׳ של הרשת וללא כל שיהוי, אני מאמין שאנו נראה עוד אינספור שימושים ויישומים בשטח לפתרונות שלנו״.
אלה פתרונות שיהיו בשימוש יומיומי?
״בוודאי. תחשוב על רופאים מומחים בבית החולים שיכולים לייעץ – בזמן אמת – לפרמדיקים שנמצאים כרגע באמבולנס, מפנים פצועים שזקוקים לטיפול מיידי… תחשוב על כך שהחובש בשטח שמצוייד במשקפי המציאות הרבודה שלנו משדר את המצב לאשורו לצוות המומחים שבבי תהחולים ומקבל מהם הנחיות מצילות חיים… תחילת השימוש מתבצע כבר כיום ביחידות כוויות בכמה בתי חולים. ותוך כדי שאנו משוחחים, אנו בוחנים בתנאי אמת, בשטח, פרוייקט רפואה דחופה בעיר גרונינגן, כמו בעוד כמה ערים באירופה״.
אתה מזכיר שוב ושוב את דור 5, מדוע?
הרשת הסופר מהירה תביא עימה שינוי דרמטי. הפלטפורמה של ה-DynaEdge מיני-פיסי נבנית כשהיא מוכנה למהפיכה. קח בחשבון כי כיום למעלה מ-70 אחוז מכח העבודה שלנו ברחבי העולם כלל לא מצוייד במחשב בזמן שהוא עובד מסיבה פשוטה: האנשים העובדים צריכים את ידיהם עסוקות עם מכונות וכלים, קופות וכד׳. כאשר כולם יעבר ולשימוש במשקפיים חכמים, ידיהם ישתחררו והשמיים הם הגבול למה ניתן לעשות מכאן. יש אינספור הזדמנויות להתפתחות מכאן״.
ומה עם סוגיית האבטחה שכולם מדברים עליה בהקשר הזה?
״זהו ללא ספק תחום שנשים עליו משקל כבד. אנו משקיעים כיום לא מעט בשמירה על סביבת עבודה מאובטחת ובוודאי נמשיך גם הלאה. קח לדוגמה את פתרון Mobile Zero Client שלנו: אבטחת המידע הארגוני, תוך עידוד היעילות בעבודה במערכות ניידות, חשובה להצלחה בעסקים, ובמיוחד אם מדובר בחברות ביטחוניות, בנקים, קופות חולים, גופי ממשל שונים, צבא או כל גורם אחר הנזקק לאבטחה מלאה של החומרים הדיגיטליים שלו, ה׳מסתובבים בשטח׳, כשהם מאוחסנים על מחשבים ניידים מסוגים שונים. מדובר בפתרון חדשני שמאפשר לארגונים לבצע את כל המשימות מבוססות ה-IT דרך מערכת V.D.I ארגונית ברמת אבטחה חסרת תקדים ברמתה. הפתרון ייושם בארגונים בהם מצד אחד רגישות המידע גבוהה מאוד ומצד שני, עליהם לתת לעובדים את היכולת לעבוד גם במשרד וגם מחוצה לו בקלות תוך רמת אבטחה גבוהה.
טכנולוגיית הדור החדש – Zero Client מסלקת מהמשוואה איומי טרור סייבר שנועדו להזיק למידע שנמצא על מערכות המחשב הניידות ואף מונעת את האפשרות לנזק במקרה של אובדן או גניבה מכוונת. הפתרון מאפשר לספק למשתמשי הקצה מערכת ניידת (שנראית מבחוץ לחלוטין כלפטופ ׳רגיל׳) אך למעשה אין עליה כל מערכת הפעלה, כונן HDD או SSD, ולמעשה היא אינה מאפשרת אחסון כל מידע שהוא על המכשיר עצמו, אלא משתמשת במכשיר רק כנקודת גישה ניידת ומאוד משוכללת. עם ׳הדלקתו׳ של המחשב הנייד הוא מתחבר לרשת האלחוטית או קווית זמינה דרך רכיב ה-BIOS שלו בלבד, ומאפשר למשתמשים לגשת לכל המידע האישי והארגוני שלהם. כל נתוני המשתמש, כל הפונקציונליות של המערכת נגישה למשתמש הקצה באמצעות פתרון VDI קיים, כשבכך, למעשה, מוסר איום הנוזקות ובקשות הכופר. במקרה של גניבה, או חבלה במכשיר, המידע עצמו לא נפגע או ניזוק. העובד עצמו יכול לגלוש באינטרנט, לשלוח ולקבל מילים, להיכנס למערכות הארגון השונות בהתאם להרשאות שניתנות לו ולראות מידע הקשור לעיסוקו מכל מקום בעולם מבלי להשאיר כל טביעת אצבע שכן אין כל מקום אחסון שהוא.
למחלקות ה-IT בארגונים מדובר ביתרון משמעותי שכן יחידת הקצה איננה מנוהלת ואין צורך לבצע התקנות כלל. הכול מתבצע דרך מערכת ה- VDI כשהמשמעות חסכון משמעותי במשאבי ניהול ואנוש בארגון. מדובר בהתייעלות משמעותית וחסכון כספי מחד ורמת אבטחת מידע גבוהה ביותר מאידך״.
בשורה התחתונה, איך אתם מתכוונים לבנות את ההכרה במוג החדש בשנה הקרובה?
״שנת 2019 תהיה שנת המעבר עבורנו אנו מתכוונים להתחיל בקמפיין אירופאי – כולל בישראל – במסגרתו ננסה להסביר לקהל את מהות השינוי שביצענו. יש לנו שאיפות עם רף מאוד גבוה…נשקיע לא מעט במהלך כאשר כל הזמן הזה, נמשיך להזכיר לשוק את המיצוב המאוד חזק שבנינו לאורך שנים ועם הרבה מאוד לקוחות נאמנים. אין לי ספק שהלקוחות שלנו שהלכו עם מותג טושיבה כל כך הרבה שנים ימשיכו גם הלאה עם המותג החדש של Dynabook שבמהותו נשאר בעצם אותו הדבר. אותה אמינות חסרת פשרות, אותן טכנולוגיות מתקדמות, מאובטחות וחסכוניות. ה-DNA שלנו הרי לא השתנה. האנשים אותם אנשים. נציגת טושיבה בישראל, חברת ׳מפעיל׳, על המומחיות רבת השנים, השירות המסור והתמיכה שהיא מספקת ללקוחות, הרי יישארו אותו הדבר. הבסיס הטכנולוגי שלנו שרק הולך וצומח גם הוא יישאר אותו הדבר. מה שכן, נראה עוד ועוד מאותם מוצרים מלהיבים ומהטכנולוגיות החדשניות שאנשים ציפו ומצפים לקבל מאיתנו. אלה בוודאי לא ישתנו…״.

מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: חדשנות ניהול