
הערך האמיתי בתחום הטכנולוגיה הדיגיטלית טמון באפשרויות לאופטימיזצית ייצור ובהיקף החדשנות בתחומים עסקיים, ומשנה את הדרך בה אנו חיים. היצרנים שיצליחו יהיו אלה אשר יציבו את הדמיון במרכזו של כל פיתוח
פורסם: 24.4.16 צילום: יח"צ
אנו נוטים לשגות לגבי הישגיה האמתיים של טכנולוגיה דיגיטלית. היתרון המשמעותי ביותר הינו הפוטנציאל לשיפור תפוקה ותחרותיות. עם זאת, עוצמתה הגדולה ביותר טמונה ביכולת פיתוח הדמיון, זאת על מנת לאפשר למפתחים לדמיין בדרך שונה. 'דיגיטלי' היא מילה נרדפת ל'וירטואלי' – ובמילים אחרות: אפשרויות, חדשנות ודמיון.
אנו חיים בעידן בו הקידמה הגדולה ביותר מוצגת דרך מציאות וירטואלית, בה דמיון הוא המרכיב הגדול מכולם. זהו עידן בו החלוצים – טויוטה, איירבוס ואחרים – שמעלים בדמיונם עולם שלא היה קיים לפני כן, מצליחים בתעשייה.
משמעות אמנות הייצור כיום, היא להמציא ולחדש פעם אחר פעם. היצרנים שמצליחים יהיו אלה אשר יוצרים עולם עם טרמינולוגיה חדשנית. הצלחה תנבע לא משיפור הטכנולוגיה הנוכחית, אלא מהמצאת טריטוריות עסקיות ודרכי פעולה חדשות. צמיחה עסקית תלויה במתן חופש רב יותר לדמיון וליצירתיות. המשמעות היא לאפשר לאנשים לרדוף אחר תשוקתם כדי לשפר את העולם, ליצור ארגונים גדולים אשר מאמצים טכנולוגיה דיגיטלית. בדמיון טמון המפתח לחברה חדשנית ולומדת.
שתי נקודות מבט מרכזיות יגדירו את העתיד. הראשונה טמונה בעובדה שאנו עוברים מכלכלת "מוצרים" לכלכלת "חוויות", בה ערכו האמתי של מוצר מגיע מאופן השימוש בו. כלכלת החוויות נראית על ידי הופעתם של שווקים חדשים, בהם ביקוש והיצע, הגלובלי והמקומי, מתלכדים. הדוגמאות לכך רבות, מפלטפורמות להזרמת מוזיקה ומפעלי שבבים, עד ל- Uber שסוחרת בתחבורה, וגוגל שסוחרת במילים.
במקום לייצר מוצרים, התעשייה העתידית תהיה שרשרת ערכים של יצירה, ייצור וחוויות משותפות. בהיבט זה, אמזון יכולה להיראות כשחקנית בוגרת בתעשייה, מאחר שהיא מייצרת חווית לקוח ייחודית.
בדומה לכך, תעשיית הרכב לא תייצר רק מכוניות, אלא תדמיין דרכים חדשות של שימוש בתחבורה, תוך עבודה צמודה עם ערים, קמעונאים ותושבים. בתחום זה כבר רואים את הופעתם של שחקנים חדשים, כמו Tesla ו- Faraday Future.
דאסו סיסטמס, אשר מספקת פתרונות תלת-ממד, ו-Akka Technologies, חברת הנדסה וייעוץ טכנולוגי, חברו יחד כדי לדמיין רכב חשמלי אוטונומי ומרושת, ה- Link & Go. תעשיית הרכב עוברת מהעולם החומרי אל העולם הווירטואלי, כאשר "וירטואלי" הוא רכיב כמו חלקי הרכב הממשיים. כתוצאה, ערך התעשייה הופך למודל הווירטואלי, הנתונים המעורבים בחוויה הופכים למשאב המרכזי ליצירת ערך – במידה וניתן ליצור חוויות משתמש חדשות.
נקודת המבט השנייה, היא שאנו חייבים להמציא עולם מבוסס על הרמוניה בין מוצרים, טבע והחיים, לא רק עבור האנושות והסביבה, אלא גם למען הקידמה התעשייתית.
התעשייה יכולה ללמוד רבות מהטבע והחיים על יצירת חומרים חדשים וחשיבה על שימושים חדשים. חיקוי יכולות ביולוגיות – biomimicry – הוא מקור לחדשנות שטרם נחקר. הודות לייצור מתווסף (הדפסה בתלת-ממד), בשילוב עם מדעי החומרים, אנו כבר מסוגלים לעבוד בסדר גודל של האטום, ולשחרר את הדמיון שלנו מהמגבלות של חומרים.
כיצד התעשייה יכולה להמציא את עצמה בכלכלה חדשה זו? הכוחות המרכזיים של העולם התעשייתי השיקו יוזמות כדי להשיג זאת; בסין, בארה"ב, ובצרפת. דאסו סיסטמס מעורבת ביוזמות אלה, ושותפה בהובלת פרויקט "ברית תעשיית העתיד" בצרפת. היום ברור כי ייצור אוטומטי, שהיה "הגביע הקדוש" בתחילת המילניום, הוא רק חלק אחד בפתרון, כשהאתגר המרכזי הוא להמציא מודלים כלכליים חדשים.
תוכנה תופסת נתח גדול בעלויות של מערכות תעשייתיות, בעוד עלויות חומרים יורדות. המשמעות היא שהערך יתרכז בשירותים מבוססי ענן. אך זה לא הכל. חברות תעשייתיות חייבות גם להתחקות אחר פלטפורמות ההתלכדות בין טכנולוגיות ועולמות. כך, הרשות הצרפתית לרכש בטחוני וטכנולוגיה כבר מספקת שירות זה, ומחברת את הצבא עם הטכנולוגיות העדכניות ביותר שזמינות בשוק.
פלטפורמות מתקדמות לחדשנות ושיתוף פעולה, מפגישות יחד מוחות גדולים, רעיונות, פתרונות ומידע. כל זאת תוך שחרור עוצמתי של יכולות המאפשרות לתורמים לבחון את הפתרונות בצורה הטובה ביותר,. פלטפורמות אלה יכולות לשמש לתכנון של כל מוצר, החל ממוצרי צריכה עד לתחנות כוח גרעיניות. הן מקלות על ההטמעה של אסטרטגיות חדשניות עבור אספקה (מערכות מודולריות מקושרות, הידועות כ"ייצור כשירות") וביקוש (מוצרים ושירותים מודולריים, מותאמים אישית ומקושרים).
בתעשיית הדמיון, מורשת דיגיטלית והמודל הכלכלי הופכים ליתרונות אסטרטגיים תחרותיים.
*בצילום ברנרד שארלס – נשיא ומנכ"ל, דאסו סיסטמס
דאסו סיסטמס ישראל הוא הסניף הישראלי של חברת התלת ממד Dassault Systèmes, המספקת לעסקים ולאנשים כלים ליצירת עולמות וירטואליים לדמיין חידושים ברי קיימא. פתרונות ה-3DEXPERIENCE של החברה משנים את הדרך בה מתכננים, מייצרים ומסופקים מוצרים. הפתרונות המשולבים של דאסו סיסטמס מקדמים אימוץ של חדשנות חברתית, ומרחיבים את האפשרויות לשפר את העולם האמתי באמצעות העולם הווירטואלי. הקבוצה מייצרת ערך ליותר מ-190,000 לקוחות מכל הגדלים, בכל התעשיות, ביותר מ-140 מדינות.
3DEXPERIENCE, CATIA, DELMIA, ENOVIA, SIMULIA, SOLIDWORKS, 3DVIA, GEOVIA , EXALEAD, 3DSWYM,BIOVIA, 3DEXCITE ו-NETVIBES הם סימנים מסחריים רשומים של דאסו סיסטמס או של חברות הבנות שלה בארה"ב ובמדינות נוספות. למידע נוסף על דאסו סיסטמס ישראל בקרו באתר: www.3ds.com\Israel.
Tags: IoT אינטרנט של הדברים חדשנות טכנולוגיה מעבר לדיגיטל סטרטאפים