
ג'אן פאולו באסי, מנכ"ל SOLIDWORKS: "זמן יציאה לשוק הוא חסר ערך כיום – התחרות היא על 'המוצר הנכון לשוק'. השאלה היא איך אני מייצר אושר במוצר שלי? איך אני מייצר חיבור רגשי?"
פורסם: 1.11.17 צילום: יח"צ
"חסמים יורדים – צוות של 15 אנשים יכול לפתח כיום מטוס חשמלי"
כנס SOLIDWORKS>ENOVIA>CATIA של חברת סיסטמטיקס בשיתוף דאסו סיסטמס, הציג אמש את הטכנולוגיה העילית לתכנון, סימולציה וייצור, שמאפשרת את מוצרי הדור הבא בכל התחומים – רפואה, היי טק, תחבורה, תעופה ועוד.
עודד לבנטר, מנכ"ל סיסטמטיקס אמר בהתייחס לשינוי הדיגיטלי בתחומי התכנון והייצור:" אנו עומדים בפני צונאמי של שינויים. ומי שיתפוס את הגל בזמן יוכל לרכב עליו, ומי שיחמיץ יישאר מאחור".
ג'אן פאולו באסי, מנכ"ל SOLIDWORKS שהשתתף באירוע לרגל השקת SOLIDWORKS 2018, התייחס להזדמנות בישראל להשתלב בגל המשבש: "בישראל אנו רואים את השינוי. אנחנו רואים חברה של 15 אנשים מרימה מטוס לאוויר באמצעות הכלים שלנו".
ג'אן פאולו באסי התייחס לחברת EViation הישראלית שהציגה בכנס סיסטמטיקס את המטוס החשמלי שהיא מפתחת באמצעות כלי CATIA של דאסו סיסטמס, על בסיס צוות מזערי ביחס לכל חברות התעופה המסורתיות בעולם.
"תראו את המכונית החשמלית, טסלה התחילה מכלום, ויש הרבה חברות רכב נוספות שבונות עסקים מכלום. ובתחום התעופה, חשבו שיש להם הגנה חזקה מתחרות בגלל החסמים. אבל הם נעלמים", הוסיף באסי. "אנשים יכולים להדפיס מטוס שלם. יש לנו לקוח בשם Boom, הם חוזים תעופה מסחרית על קולית, עם מטוס שמודפס במלואו בתלת מימד. הם מייצרים אב טיפוס עם צוות של 20 ילדים. כן ילדים, כמובן שהם חכמים מאוד. אבל בזכות כל האוטומציה שאנו מספקים אפשר לעשות דברים שבעבר היו קשים מאוד. לדוגמא, סימולציה או ייצור".
מרקו גזטו, מנהל מכירות SOLIDWORKS לבלקן, ישראל ואיטליה, ציין כי50% מהמכירות החדשות של SOLIDWORKS בישראל הן לסטרטאפים.
באסי גם התייחס לשינוי שהדיגיטציה מייצרת באסטרטגיה הארגונית בעידן החוויות: "המונח 'זמן לשוק' כבר לא מכיל ערך רב. אנשים רוצים להיות עם המוצר הנכון לשוק – right to market ולא time to market. להיות המהיר ביותר זה לא מספיק. אתה צריך להיות המהיר ביותר עם המוצר הנכון.
הייצור הומצא ממזמן ואנשים יעילים מאוד כיום. הבעיה היא לא חוסר יעילות. מה שאנשים לא מסוגלים לעשות הוא להבין מה החוויה שתהיה עם המוצר. האם תאהב את המוצר? יש לנו לקוח שמייצר מגלשות מים, הם שואלים איך אני מתכנן אושר במוצר שלי, שמשפחות ילכו ויהנו. איך אני מייצר מוצר שמייצר אושר, איך אני עושה לו סימולציה".
את המיקוד בחיבור הרגשי המחישה על הבמה ההצגה של הרובוט TEMI שזכה למחיאות כפיים. סייען אישי לבית, שמגיב לקול ולתמונה, יוסי וולף, מנכ"ל Roboteam שפיתח את החברה, אמר כי זהו הרובוט הראשון ששם את האדם במרכז. הוא גם הודיע כי ישנה רשימת המתנה של 20,000 אנשים לרכישת הרובוט, שעל אף כל המכניקה והמחשוב שבו יעמוד מחירו על פחות מ- 1000 דולר.
בתחרות התכנון שקיימה סיסטמטיקס, זכתה חברת Bird שהציגה לראשונה בישראל את פתרון פוד ה- Aeroshield, הפתרון אשר תוכנן בעזרת תוכנת Solidworks, מהווה למעשה את פוד היחידי בעולם אשר מספק הגנה הן על ידי DIRCM (Directional Infrared Counter Measures) והן על ידי נורים, מה שהופך אותו לפתרון אופטימלי להגנה על כלי טיס בינוניים וגדולים וכן למטוסי סילון המשמשים ראשי מדינות ואישים חשובים.
עוד מדברי ג'אן פאולו באסי במפגש עם עיתונאים:
"הביקור בישראל הוא הזדמנות הוא להיפגש עם לקוחות ולפגוש סטרטאפים, כי הוא מספק לנו שקיפות לגבי המגמות הבאות, הטכנולוגיות, דרכי החשיבות. יש לנו תוכנית עולמית לתמיכה בסטרטאפים וחממות ברחבי העולם. מכיוון שאנו רוצים להישאר קרובים למובילי הדעה".
הגבולות לחדשנות הם נמוכים יותר כיום, מכיוון שיש זרימה טובה יותר של מידע, של רעיונות, של אנשים, ושל הון. כך שקל יותר להוציא לפועל את הפרויקטים שלך, בכל העולם. טכנולוגיה מסייעת להוריד את החסמים.
סטרטאפים מתחילים בקטן, ואנחנו מבינים היטב את הצרכים שלהם. זו דרך להישאר קרובים ליזמים, ואנחנו תומכים בהם. הם יכולים להשתמש בכל הפורטפוליו בחינם, עד שהם הופכים לחברות רווחיות ובוגרות, ובדרך כלל הן נשארות איתנו לתמיד".
על החזון:
"יש חברות רבות עם חזון מעניין – הן רוצות להעניק חיים רגילים לאנשים רגילים. בדיוק ביקרתי אחת בקוריאה, שעושה תחרות לאנשים עם נכויות שמועצמים על ידי מכונות. לכן, החיבור בין הפיזיות לסיבר קינטיקה מתרחש במהירות. אני אוהב את הרעיון שיזמים עושים דברים רק כדי להעניק לאנשים חיים רגילים. הם לא מדברים על מכונות שישלטו בעולם, יותר על שמירת החיים הרגילים. עם המיקוד בחדשנות ובטכנולוגיה, אנחנו שוכחים הרבה אנשים שנותרים מאחור. הרבה אנשים לא יכולים לקבל זאת. לדוגמא, החנויות הגדולות בארה"ב נכנסות לקהילות, והורסות עסקים מקומיים ומגורים, וייקח שנים להחזיר את האנשים לדיור".
"אני שמח לספר שאנו נותנים חסות לחברה שמנסה לשנות את כל זה, הם מנסים ליצור דיור בר השגה, באמצעות טכנולוגיה של ייצור מראש. הם נקראים Blockable והם מנסים לתת משהו בסיסי כמו דיור, לקהילות גדולות, ובמחיר מתקבל. ובמקביל עם מיקוד גדול באסתטיקה, ובחסכון באנרגיה, כך שהמיני דיור מורכב מיחידות שאפשר לחבר יחדיו, והם יפהפיים".
כאן בישראל, אני שמח להגיד, שראינו את השינוי בה משנים תחבורה תעופתית. חברה של 15 אנשים מרימה מטוס לאוויר באמצעות הכלים שלנו. תראו את המכונית החשמלית, טסלה התחילה מכלום, ויש הרבה חברות רכב נוספות שבונות עסקים מכלום. ובתחום התעופה, חשבו שיש להם הגנה חזקה מתחרות בגלל החסמים. אבל הם נעלמים, אנשים יכולים להדפיס מטוס שלם. יש לנו לקוח בשם Boom, הם חוזים תעופה מסחרית על קולית, עם מטוס שמודפס במלואו בתלת מימד. הם מייצרים אב טיפוס עם צוות של 20 ילדים. כן ילדים, כמובן שהם חכמים מאוד. אבל בזכות כל האוטומציה שאנו מספקים אפשר לעשות דברים שבעבר היו קשים מאוד. לדוגמא, סימולציה או ייצור.
מרקו גזטו, מנהל מכירות SOLIDWORKS לבלקן, ישראל ואיטליה: "50% מהמכירות החדשות בישראל הן לסטרטפאים"
על דפוס תלת מימד אשר נכנס לייצור מסחרי המוני:
עשיתי ניסוי פעם, בחנתי את המנעולים והצירים שיש בתאי האחסון שבמטוס. בכל תא יש שני צירים ומנעול אחד. והם מתוכננים גרוע מאוד. אם יש לך 200 מטוסים ו- 150 תאים, אם אתה מכפיל את זה, יוצא לך 400-500 צירים ומנעולים, ששוקלים 200 גרם כל אחד. אם אתה יכול להוריד בחצי את משקל הצירים, זה לא ישפיע על המטוס, הוא יטוס בכל מקרה, אבל אתה חוסך המון משקל. כל קילו שאתה חוסך בתעופה מסתכם בהרבה כסף במחזור החיים של מטוס.
דפוס תלת מימד הופך גם לאפיק מרכזי בייצור מתכת. יש לנו חברות כיום שמספרות לי שלחלקים מודפסים יש מאפיינים טובים יותר מאשר חלקים יצוקים. זה חסר תקדים. זה לא היה כך לפני מספר שנים. כיום אומרים לי, אני מדפיס בתלת מימד, לא בשביל הקוסטומיזציה, אלא מכיוון שהחלקים טובים יותר. בתעשיית האנרגיה, לדוגמא, מחפשים אמינות, ושם לקוחות מייצרים שסתומים בדפוס תלת מימד כי הם אמינים יותר.
כדי ליצור אפיק לדפוס תלת מימד, הכל מגיע מהמחשב, כבר לא צריך לדבר עם אחד מ- 3 מומחים בעולם שיודעים לעשות את זה.
על עבודה עם יצרניות של מדפסות תלת מימד
אנו מסייעים ללקוחות שלנו לייצר מוצרים שיודפסו בהצלחה וגם מסייעים ליצרניות המדפסות לייצר את המוצרים שלהן.
ההבדל בין הצלחה לכשלון בדפוס תלת מימד טמון בצד התכנון. לא האם המכונה חזקה או לא. באותה מכונה, אם תוציא את התכנון הלא נכון, לא תצליח. אתה מבזבז חומר, ואתה מייצר אפיק שיישבר במהלך הייצור. במיוחד במתכת. יש בעיה של יצירת תמיכה. טכנולוגיות רבות של דפוס 3D דורשות יצירה של מבני תמיכה. התכנון והכמות שלהם יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון של עבודה. אולי אפילו להטות את נקודת שיווי המשקל הכלכלית של ההדפסה.
על אופטימיזציה של תכנון מוצרים:
בני אנוש אינם טובים באופטימיזציה. כי אנשים מתבססים על ניסיון. הם מייצרים כוסות, לדוגמא, הם מייצרים אלפים כאלה, ואז הם אומרים, טוב היינו יכולים לעשות ככה או ככה. נחשו מה, זה מאוחר מידי, כי המוצר כבר יצא. אולי הגרסה הבאה תהיה טובה יותר. במקום זאת, באמצעות סימולציה של מחשוב, אתה יכול לעשות ניסויים. יש טכנולוגיה שנקראת Design Guidance, שבהתבסס על יעדים שאתה מגדיר, היא אומרת לך מה הצורה האופטימלית. היא לא עושה אופטימיזציה למשהו שכבר עיצבת, זה לא כמו להפוך את המוצר לקל יותר, אבל מה שחשוב יותר, האם זו הצורה הטובה ביותר לעבודה?".
SOLIDWORKS מספקת כיום Mechanism Synthesis Tipology Optimization,, Design Guidance.
הפתרון גם מספק אוטומציה של מיקרו מבנים, לדוגמא עבור מבנה של כוורת המודפס בתלת מימד – מבנה שלא ניתן לתכנן אותו באמצעים מסורתיים. אתה גם מקבל את היכולת לתכנן את הכוורת ברמות קשיחות וגמישות שונות, לדוגמא עבור נעליים שונות.
בעבר, כשלמדתי הנדסה, נתנו לנו ספר ומתוכו בחרת את החומר שלך. תכננת את האפיק שלך, ואם ידעת איך לעשות זאת, עשית ניתוח בטיחות ועמידות, ואם זה בסדר אז יצאת לדרך. היום מהנדסים יכולים לבקש מהמחשב ליצור את הצורה הטובה ביותר, ולהיות גם יצירתיים מבחינת הסגסוגת בה הם משתמשים. המהנדס יכול לייצר חלקים עם מאפיינים שונים עם אותו אפיק. זה לא קרה מעולם. בעבר הכל היה צריך להיות הומוגני.
אנחנו צריכים לתמוך בדברים האלה. זו הסיבה שיצרניות המדפסות מדברות איתנו.
אף אחד לא פונה לאנליסט במגדל השן כדי לקבל תשובה בנושא לחצים, בעיקר באזור הלינארי. כיום מבדקי לחצים זה משהו שכל מהנדס יודע לעשות. מענין, כיום מהנדסים גם מבינים היטב באלקטרוניקה וחשמל. כהשלמתי את לימודי לא ידעתי דבר בנושאים האלה. אתה ראית את הילדים בתחרות הרובוטים, הילדים האלה מתכננים את ה- PCB שלהם, הכל במערכת משולבת.
אנו חותמים הסכם גלובלי עם ארגון רובוטיקה בינלאומי. אנו ניתן חסות לילדים בכל העולם, הם ישתמשו בפרויקטים שלהם בסולידוורקס.
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה מכירות ניהול פרויקטים סטרטאפים פיננסים שיווק