
מטריקס בפרויקט מחשוב רחב היקף בג'יימס ריצ'רדסון: הטמעת מערכת ה- ERP תפנית, מערכת לניהול מרכז לוגיסטי ופיתוח אתר האינטרנט.היקף הפרויקט מוערך בכשלושה מיליון ש"ח
פורסם: 24.8.16 צילום: יח"צ
בימים אלו מטמיעה חברת מטריקס פרויקט מחשוב רחב היקף בחברת ג'יימס ריצ'רדסון ישראל, המפעילה רשת חנויות ללא מע"מ בשדות תעופה ומעברי גבול. חטיבת מערכות עסקיות של מטריקס שוקדת על השלמת יישום מערכת ה- ERP "תפנית" של מטריקס, המשמשת לניהול פיננסי ולוגיסטי כולל. במקביל יישמה מטריקס מערכת WMS לניהול המרכז הלוגיסטי של ג'יימס ריצ'רדסון וכן פיתחה את אתר האינטרנט של החברה, הכולל קטלוג מוצרים מעודכן ומקושר און ליין למערכת ה- ERP. היקף כלל הפרויקטים הללו נאמד בכ- 3 מיליון שקלים.
מערכת תפנית שמוטמעת בג'יימס ריצ'רדסון כוללת מודולים פיננסים, לוגיסטיים ופיתוח מודול חדש בתחום הקמעונאות. המודולים השונים כוללים: ניהול מלאי, ניהול רכש, עיתוד מלאי, מערכת ניהול שרשרת אספקה, מודול עשיר ומתקדם לניהול קטלוג הפריטים הארגוני, מערכת סחר וכן מודול ייחודי לניהול הסכמי סחר מורכבים, מודול רישוי מוצרים, מודל תפעול וניהול מערכת קופות בסניפים, מודול ניהול מכירות ועוד. מערכת ה- WMS שיישמה מטריקס מתממשקת למערכת ה- ERP ומשמשת לניהול וייעול כלל התהליכים במרכז הלוגיסטי כגון תהליכי קליטת פריטים, ליקוט פריטים וכדומה. בנוסף, יישמה מטריקס את כלי ה- EAI אנסמבל של חברת אינטרסיסטמס, אשר מסייע בניהול, בקרה ותפעול של כלל האינטגרציה בין מערכות המחשוב בתוך הארגון ומחוצה לו. המערכות משמשות כ- 400 משתמשים בחברה ובכלל זה אנשי הכספים, סחר רכש, מחסן, שרשרת אספקה, שירות לקוחות ועד נציגי המכירות בחנויות.
במקביל לכך הקימה מטריקס דיגיטל אתר אינטרנט סחר שיווקי הכולל קטלוג מוצרים מלא המתעדכן בצורה ישירה ממערכת תפנית. האתר שנבנה כך שיותאם גם לגלישה במובייל, כולל אופציות מתקדמות לחיפוש מוצרים עם אפשרויות חיתוך מורחבות, מידע על מבצעים עדכניים ועוד. בהתאם לשינויים ועדכונים שנעשים במערכת תפנית, מתעדכן אתר האינטרנט און ליין.
לדברי גיל מליק, סמנכ"ל מערכות מידע מחברת ג'יימס ריצ'רדסון, "עם יישום מערך ה- ERP, ה- WMS ואתר האינטרנט אנו עובדים עם מערכות ייעודיות המתממשקות ומסתנכרנות ביניהן. כל שינוי במלאי במרכז הלוגיסטי שלנו, במחירים או במבצעים, מוזן במערכות ה- ERP או ה- WMS ומתעדכן מיד במערכות ה-POS (הקופות) ובאתר האינטרנט. עם תפנית אנו יכולים כיום לבצע ניהול ובקרה מדויקים יותר של הפעילות בארגון, לנהל קטלוג פריטים בצורה קלה ונוחה, לנהל ולבקר בצורה מדויקת את מערך הסכמי הסחר מול הספקים, לקבל התראות וחיוויים בזמן אמת ועוד".
לדבריו של מנחם ניסנבוים, מנהל חטיבת מערכות עסקיות במטריקס, "שלושת הפרויקטים הללו מהווים עבור ג'יימס ריצ'רדסון צעד גדול מאוד קדימה במוכנות מערכות המידע שלה לעידן החדש. הן במישור הפיננסי והלוגיסטי והן בקשר עם הלקוחות כשכל המערכות פועלות על בסיס נתונים אחד. מטריקס מספקת לג'יימס ריצ'רדסון מטרייה מקיפה של פתרון מיחשובי, יישום שלוש המערכות הללו ע"י מטריקס מורידה הרבה מאוד מורכבות מצוות ג'יימס ריצ'רדסון. היכולת לספק פתרון מקצה לקצה היא החוזקה של מטריקס. למטריקס ניסיון רב ביישום מערכות ופתרונות במגזר הקמעונאי. במערכת תפנית זוכים הלקוחות ביכולות ERP, יחד עם מודולים מתקדמים ל- CRM ו- BI. המערכת לניהול מרכזים לוגיסטיים מהווה פתרון שיספק לג'יימס ריצ'רדסון שליטה וכלי ניהול וקבלת החלטות הטובים מסוגם".
חברת ג'יימס ריצ'רדסון מפעילה חנויות דיוטי פרי בנמלי תעופה ומעברי גבול במדינות רבות בעולם. החברה מפעילה סניף דגל בנמל התעופה בן גוריון וכן סניפים במעברי הגבול טאבה ונהר הירדן (מעבר שייח חוסיין), בנמל חיפה ואשדוד הכוללים גם מערך לאספקה וצידה לאניות ועגלות מכירה במטוסי הנוסעים השונים של ישראייר וארקיע. החברה מונה כ-1,500 עובדים בישראל. מטה החברה ממוקם באייר פורט סיטי.
Tags: חדשנות טכנולוגיה מכירות שיווק שירות לקוחות תשואה