
מחקר התשלומים הניידים השנתי של Visa מגלה כי בנקאות ניידת הפכה לטבע שני עבור 78% מהישראלים. בני דור המילניום בארץ מובילים את העלייה בשימוש במכשירים ניידים לניהול הפעילות הכספית – 83% אחוזים מהם משתמשים בשירותי בנקאות או עוקבים אחרי ההוצאות שלהם באמצעות הנייד
פורסם: 5.12.17 צילום: יח"צ
היקף השימוש במכשירים ניידים לניהול פיננסי, שירותים בנקאיים וביצוע תשלומים גדול מאי פעם, כאשר 90% מהישראלים (לעומת 77% מהאירופאים) משתמשים כיום במכשירים הניידים שלהם כדי לעקוב אחר ענייניהם הכספיים ולשלם עבור פעילויות שגרתיות, כמו חשבונות, חנייה ובילויים. Visa (NYSE: V) מפרסמת בימים אלה את ממצאי מחקר התשלומים הדיגיטליים השנתי שלה[1], אשר בוחן את התנהגות הצרכנים בתחום התשלומים הדיגיטליים – החל מתשלום ללא מגע וכלה בקניות מקוונות – כמו גם את עמדותיהם בנושאי פרטיות ואבטחה.
נמשכת העלייה באימוץ שירותי תשלומים ניידים
העלייה המתמדת במבחר אפשרויות התשלום הדיגיטלי במכשירים ניידים מעודדת צרכנים למצוא את שירות הכסף הנייד[2] שיתאים לאורח החיים שלהם. מהמחקר החדש עולים הנתונים הבאים:
- 78% מהישראלים בודקים את חשבון הבנק שלהם או מבצעים פעולות אחרת באמצעות אפליקציה בנקאית, עלייה מ-71% במחקר שנעשה ב-2016. באירופה נתון זה נותר ללא שינוי מ-2016 ועומד על 62%.
- 57% אחוזים מהישראלים השתמשו בשירותי ארנק דיגיטלי (כמו פייפאל), שירות Card-on-File (כאשר אתר אינטרנט מאחסן את פרטי התשלום של המשתמש) או שירות תשלום נייד (לעומת 68% מהאירופאים). זהו גידול משמעותי מהנתון המקביל בשנה שעברה שעמד על 42.1%.
- הצרכנים מרגישים יותר ויותר בנוח לבצע עסקאות בעזרת המכשירים הניידים שלהם במקום במחשבים שולחניים ובמחשבים ניידים. מעל מחצית (57%) מהישראלים עורכים קניות באמצעות המכשיר הנייד, מספר גדול מהנתון המקביל באירופה – 48%.
- 39% מהישראלים מעבירים ומקבלים כסף מחברים ובני משפחה באמצעות סמארטפון או טאבלט, לעומת 45% באירופה.
עודד סלומי, מנכ"ל Visa בישראל, אמר: "Visa מחויבת לחדשנות ולעבודה עם מגוון רחב של שותפים, על מנת להבטיח שהצרכנים ייהנו מגישה לשירותי תשלומים דיגיטליים בטוחים ומאובטחים בכל מקום שבו הם נמצאים ובכל מכשיר שבו הם בוחרים להשתמש. אנחנו מברכים על תוצאות המחקר הזה ונרגשים מהאמון ומההתלהבות שהצרכנים מביעים בנוגע לדרכים חדשות לשלם ולקבל תשלומים, ומנכונותם לאמץ את המוצרים והשירותים הדיגיטליים המתאימים ביותר לסגנון החיים המהיר שלהם".
בני דור המילניום מובילים את המגמה
בני דור המילניום נמצאים בחזית בכל הנוגע לאימוץ תשלומים דיגיטליים – 92% מהמשיבים בישראל בגילאי 18-34 הגדירו את עצמם כ"משתמשי תשלומים ניידים", לעומת 86% בלבד ברחבי אירופה.
- 92% מצפים להפוך ל״משתמשי תשלומים ניידים״ בתוך שלוש שנים.
- 83% מבני דור המילניום בישראל נוטים להשתמש בשירותי בנקאות מקוונים (ו-70% באירופה) לעומת 78% מהממוצע מכלל הנשאלים בישראל המשתמשים בשירותים אלה (ו-62% מהממוצע באירופה).
- 49% מבני דור המילניום בישראל משתמשים בניידים לצורך העברת כספים לחברים ולבני משפחה (באירופה המספר גדול יותר עם 57%) זאת בהשוואה ל-39% בממוצע הנשאלים בישראל (ו-45% באירופה).
אבטחה ופרטיות מטרידות פחות
אמון רב יותר ותחושת נוחות גוברת ביחס לטכנולוגיה הניידת, הן בין הגורמים העיקריים לעליה בשימוש בתשלומים דיגיטליים.
- הדאגה לגבי פרטיות צנחה בישראל מ-70.6% בשנת 2016 (51% באירופה) ל-59% בלבד (46% באירופה)
- החשש מבעיות אבטחה רשם ירידה חדה אף הוא, וצנח מ-74% ב-2016 (65% באירופה) ל-69% השנה (59% באירופה).
Visa Inc. (NYSE: V) היא מובילה עולמית בתשלומים ניידים. המשימה שלנו היא לחבר את העולם באמצעות רשת התשלומים החדשנית, האמינה והבטוחה ביותר – ובכך לאפשר לצרכנים, לעסקים ולכלכלות לשגשג. רשת סליקת התשלומים המתקדמת שלנו, VisaNet, מאפשרת תשלומים מאובטחים ואמינים ברחבי העולם, ומסוגלת לטפל ביותר מ-65,000 עסקאות בשניה. המיקוד חסר הפשרות של החברה בחדשנות מהווה זרז לצמיחה המהירה של קמעונאות מחוברת בכל מכשיר וכן כח המקדם את חלום העתיד ללא מזומן עבור כל אדם בכל מקום. בעוד העולם מתקדם מאנלוגי לדיגיטלי, Visa עושה שימוש במותג, במוצר, באנשים, ברשת ובמדדים שלה כדי לעצב את עתיד הקמעונאות. לקבלת מידע נוסף, בקרו באתר הבינלאומי שלנו (www.visaeurope.com), בבלוג Visa Vision (www.vision.visaeurope.com), עקבו אחרינו בטוויטר ב–@VisaInEurope, בקרו באתר הישראלי שלנו www.visa.co.il או קבלו הטבות בנסיעות לחו"ל עם ה-Visa שלכם באתר www.tasti.co.il.
[1] חברת Populus ערכה את מחקר התשלומים הדיגיטליים עבור Visa. המחקר נערך ביוני-יולי 2017 ב-22 מדינות: אוסטריה, בלגיה, בולגריה, צ'כיה, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, אירלנד, ישראל, איטליה, הולנד, נורבגיה, פולין, פורטוגל, סלובקיה, ספרד, שוודיה, שוויץ, טורקיה ובריטניה. המדגם כלל כ 1,007 מרואיינים בישראל, ו-42,308 צרכנים בסך הכל.
[2]"תשלומים ניידים" מתייחס לשימוש בסמארטפון, טאבלט או גאדג'טים לבישים לצורך ניהול כספים או ביצוע תשלומים פנים אל פנים, באינטרנט או באפליקציות.
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה מכירות מעבר לדיגיטל שיווק תשואה