
"אין מקום לחלומות קטנים" , ש.פרס
פורסם: 19.7.20 צילום: יח"צ
"העולם ככיתה" הינה תכנית ייחודית גלובלית , המשמשת אקסלראטור (מאיץ) לתהליכי חדשנות
בלמידה על מנת לאפשר לתלמידים ולצוותי הוראה מכל העולם לרכוש מיומנויות וכלים מותאמים
לעידן החדש.
התכנית מאפשרת רכישת ידע בפדגוגיה חדשנית ובשפת היזמות באופן חווייתי ומעשי כדי לעורר עניין בלמידה ,סקרנות , מוטיבציה, מעורבות בלמידה ומסוגלות אקדמית בקרב התלמידים והמורים.
התכנית מבוססת על הצלחה מוכחת ביישום התפיסה החינוכית החדשנית של מרשל מקלוהן – ״העיר ככיתה״ בבית ספר ״המנחיל״ ברמת גן שזוכה לתהודה בעולם. הילדים הפכו ליזמים והמורים חונכים שמסייעים להם לפתח פתרונות חכמים לפתרון בעיות . הטרנספורמציה הדיגיטלית המואצת במערכת החינוך במשבר הקורונה – יוצרת הזדמנות לשכפל את התכנית ברמה הגלובלית – לאפשר לילדים הוביל את הלמידה תוך שיתוף עם ילדים מארצות אחרות – והכול בפלטפורמות המקוונות, כשהם מפתחים בנוסף לכישורי יזמות גם כישורים גלובליים!
מטרות-ה"למה"
הקנייה והעמקת הידע של התלמידים והמורים במושגים, עקרונות ותהליכים מתחום היזמות
והחדשנות בלמידה.
פיתוח מיומנויות נדרשות לתקופה : למידה עצמית | יצירתיות | פתרון בעיות | פיתוח ביטחון
עצמי | תקשורת | עבודת הצוות
הכשרת הצוות החינוכי והתלמידים לדרכי למידה חדשניות
ה"מה"
יצירת קשר בין בתי ספר בעולם במטרה לצאת למסע למידה משותף סביב בעיות אמיתיות בעולם לאפשר לתלמידים להיות אקטיבים בהשפעתם על קידום פתרונות חדשניים לבעיות גלובליות פיתוח היכולות של התלמידים לעבודה בצוותי עבודה גלובליים.
פיתוח היכולות של הצוותים החינוכים להיות מנטורים בתהליך הלמידה הרחבת הידע ותרגול פרקטי בשפה האנגלית (כל הפעילות הגלובלית מתבצעת בשפה האנגלית תוך שילוב תומכי למידה בתהליך).
התהליך – ה"איך"
1 .פגישות בנייה והכנה של התהליך בשיתוף הנהלת בית הספר וצוות המורים.
2 .פגישה משותפת גלובלית – לצוותי ההוראה
3 .הצגת הפרויקט לתלמידי בית הספר יחד עם צוות המורים, הסבר על התהליך וחשיבותו.
4 .פגישת התנעה גלובלית לתלמידים ומורים השותפים בפרויקט : חלוקה אקראית של
התלמידים והמורים לקבוצות חשיבה- העלאת רעיונות לאתגרים גלובליים המצריכים
פתרונות
5 .המורים והתלמידים משתבצים, לפי רצונם, לפרויקטים שהוצעו על מנת לקדמם.
6 .בשלב זה, מתנדבים ומומחים מקהילת בית הספר או מהעולם מוזמנים להצטרף לקידום
הפרויקטים הנפרשים לאורך זמן אשר מוגדר מראש.
7 .שבוע שיא-שבוע בו כל קבוצה יוצאת לתהליך למידה משותף על מנת לקדם את הפרויקט
שלה .
8 .בשבוע זה מתקיימים מספר שלבים מבוס סי מודל חשיבה עיצובית:
a .שלב ההכרה – הצוותים נפגשים עם יזמים , מומחים ובעלי עסקים בעולם על מנת
ללמוד ולחקור על האתגר שלהם כדי להתקדם לשלב המקדם פתרון.
b .ניתוח מצב קיים, ויצירת פתרונות חדשניים
c .מפגש גלובלי חגיגי להצגת אב טיפוס של כל הרעיונות למשקיעים ומומחים
מהעולם.
תכנית ליווי מקצועית
תכנית הליווי כוללת:
פיתוח מקצועי – מבוסס למידה מתוך חוויה ומודלינג.(מפגשים מקוונים)
התנסות וליווי בפרקטיקה בתהליך הלמידה (מקוון)
לוח גאנט – מותאם אישית לכל בית ספר
הקמת קהילה מקצועית לומדת לכל המשתתפים בתכנית "העולם ככיתה"
סביבה מקוונת מלווה את תהליך הלמידה
מודל פדגוגי חדשני | מתודולוגיות חדשניות |פתרונות טכנולוגים מתקדמים
מודל פדגוגי חדשני
פדגוגיה חדשנית -מודל הנבחרת.
מודל הנבחרת הינו מודל של פדגוגיה חברתית-שיתופית המאפשר העצמה של הלומד מתוך חוזקותיו למען הצלחת והשגת מטרות הנבחרת. (מטרות משותפות נמדדות). כל אחד מחברי נבחרת הלמידה מקבל תפקיד המתאים לכישוריו, מנצל את חוזקותיו, ונותן ביטוי ליצירתו. ראיית והעצמת היחיד היא תנאי הכרחי להצלחת הנבחרת, והיחיד מצדו, מחויב לרוח הקבוצה ולהגשמת מטרותיה.
מתודולוגיות חדשניות
המתודולוגיות המוצעות לתהליך הלמידה תהיינה מבוססות על השילוב בין :
מודל PBL( למידה מבוססת פרויקטים ופתרון בעיות)
מודל Thinking Design(חשיבה עיצובית) – תהליך חשיבה יצירתי לפתרון בעיות בשילוב
חדשנות.
תכולה התכנית:
במסגרת התכנית נגדיר ביחד עם השותפים את ההיקפים שיכללו:
שעות יעוץ
שעות הכנה
פגישות מורים/תלמידים
השתלמות – פיתוח מקצועי
לפרטים ויצירת קשר:
shaiyg@shiluv.info – גרשון שי
ד"ר עדנה פשר – il.co.pasher@edna
© כל הזכויות שמורות לשי גרשון וד״ר עדנה פשר

מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה ניהולית אקדמיה חינוך ערים חכמות