
מערכת ה-ERP של SAP משרתת כיום קרוב ל- 1,000 משתמשים במרכז הרפואי הדסה ושלוחותיו, מתחומי הכספים, מערכות לוגיסטיות, משאבי אנוש ועוד
פורסם: 14.6.17 צילום: יח"צ
המרכז הרפואי הדסה ירושלים השלים פרויקט רחב היקף, אשר ארך חמישה חודשים, במסגרתו שודרגה מערכת ה- SAP מגרסה EHP0 ל- EHP8 והוחלפה התשתית הקיימת לפלטפורמת SAP HANA החדישה, אשר מתאפיינת בביצועים מהירים במיוחד, המייעלים את עבודת המערכת. בנוסף, במסגרת הפרוייקט הועברו השרתים עליהם פועלת המערכת לסביבה וירטואלית, נערך שדרוג מערכת ההפעלה בשרתים והוקם מערך התאוששות מאסון (DR), הכולל העתקה (Replication) מלאה של המידע במערכת.
יש לציין שהפרויקט היה מורכב מאד עקב שילוב של מספר תנאים: זהו הפרויקט הראשון בארץ למיגרציה של SAP Business Suite קיים לפלטפורמת HANA, ביצוע מעבר משמעותי מ- EHP0 ל- EHP8, מעבר לשרתים וירטואליים, שדרוג מערכות הפעלה, תקציב ולוחות זמנים מאתגרים והנחייה להקפאת תצורה מינימאלית.
למרות מורכבותו, הפרויקט היה מוצלח מאד בהיבטי עלייה לאוויר, ללא פגיעה בתהליכים עסקיים ועמידה מלאה בתכולת הפרויקט, איכות, לוחות הזמנים ובתקציב הפרויקט.
החלק המשמעותי בפרויקט נוהל ובוצע באופן פנימי על ידי צוות מערכות מידע בהדסה, בשיתוף מספר חברות: חברת NESS, שהייתה אחראית על תחום תשתיות SAP במעבר ל- SAP HANA וכן חברת HPE, אשר סיפקה והגדירה את שרתי המערכת.
בעקבות יישום המערכת החדשה, השיג המרכז הרפואי הדסה שיפור משמעותי ביעילות התפעולית וברמת השרידות, אפשרות לעבודה עם תהליכים מתקדמים הקיימים במערכות החדשות של SAP, ממשקים זמינים יותר ואינטראקטיביים ואפשרות להנגשת המידע במובייל. כמו כן, שולבה במרכז הרפואי תשתית למערכת BI מובנית, על בסיס פתרון SAP HANA Live.
צפריר ארגוב, סמנכ"ל מערכות מידע בהדסה: "הדסה החדשה נמצאת במהלך אינטנסיבי להתאמת מערכות הדסה לטכנולוגיית העתיד, לשיפור הקשר עם המטופל ולהנגשת המידע למטופל ולצוות הרפואי. המערכת מסייעת לנו לשפר את התהליכים העסקיים, את חווית הלקוחות, את ביצועי המערכת ואת אופן הפקת התובנות במערכת, לצד שימוש בפונקצינאליות הסטנדרטית והעדכנית שמאפשרת SAP. היתה נחיצות גבוהה בביצוע הפרוייקט, אשר בעקבותיו שיפרנו את היעילות התפעולית, קיבלנו יכולות שלא היו קיימות קודם לכן, כולל תשתית מהירה מאוד, תשתית מתקדמת למערכת BI ולעבודה במובייל בעתיד וכן יכולת שרידות וזמינות גבוהות. אנו גאים שפרוייקט השדרוג רחב ההיקף לכל מערכות SAP בבית החולים הגיע לסיומו על הצד הטוב ביותר, תוך עמידה ביעדים, בתקציב ובזמן, ללא פגיעה בתהליכים עסקיים".
רפי הופמן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ה- SAP ב- NESS: "אנו גאים להיות שותפים להצלחת פרוייקט, הראשון מסוגו בישראל, להסבה של SAP Business Suite לפלטפורמת HANA. צוות המומחים של נס ביצע עבודה מקדימה מקיפה בתחום התשתיות, שבזכותה הושלם הפרויקט במועד שהוגדר וללא פגיעה בתהליכי העבודה של המרכז הרפואי, אשר המשיך לפעול כבשגרה. התשתית החדשה מציבה את המרכז הרפואי הדסה ברמת מוכנות גבוהה להטמעת המודולים החדשניים של ,SAP אשר יחליפו את מערכות הליבה שלו".

רפי הופמן, סמנכל ומנהל חטיבת הסאפ בנס
אלה פרגר, מנהלת תחום המכירות לארגוני בריאות ב – SAP ישראל: "המרכז הרפואי הדסה ביצע פרוייקט יעיל, מרשים ומקצועי ביותר, שיאפשר קפיצה משמעותית במוכנות שלו לעידן הנוכחי והעתידי. בעקבות הפרוייקט קיבל צוות המרכז הרפואי שקיפות ויכולת קבלת החלטות בזמן אמת, כמו גם תשתית ליישום פתרונות מתקדמים בעתיד בתחום הלוגיסטיקה, ה- IoT, המובייל, ניהול כח האדם ועוד, אשר יאפשרו למרכז הרפואי לעבוד ביעילות ולעמוד באתגרים הנוכחיים והעתידיים של תעשייה זו.

אלה פרגר, מנהלת תחום המכירות לארגוני בריאות בסאפ ישראל
*בצילום למעלה: צפריר ארגוב, סמנכ"ל מערכות מידע בהדסה:
Tags: אחריות חברתית טכנולוגיה סטרטאפים תרבות ארגונית