
מחלקת תקשוב בחינוך של עיריית חיפה מדווחת על עלייה בשביעות רצון המורים וקיצור זמני השירות במוסדות החינוך בחיפה בזכות הטמעת טכנולוגיה של חברת SysAid לניהול קריאות שירות
פורסם: 21.8.17 צילום: יח"צ
ראובן קורמן, מנהל מחלקת התקשוב בחינוך של עיריית חיפה: "אנחנו פזורים על פני 70 בתי ספר, 10 מוסדות חינוך נלווים ו-280 גני ילדים בעיר, מתחזקים למעלה מ- 7,000 מחשבים בחינוך, תשתיות תקשורת נתונים ותשתיות מולטימדיה בכל בתי הספר, ומאפשרים שימוש פדגוגי נרחב במערכות תומכות למידה e-learning. חברת קונסיסט, חשפה אותנו לטכנולוגיה של חברת SysAid המאפשרת לנו לנהל את קריאות השירות בריבוי של המוסדות, תחת קורת גג אחת, בצורה יעילה, מבוקרת וחסכונית לשביעות רצון מוסדות החינוך".
לפני אימוץ הפתרון של חברת SysAid, שנחשבת למובילה עולמית בניהול Helpdesk, ניהול מרכזי תמיכה וניהול מלאי למחלקת ה- IT, בחנה מחלקת התקשוב של עיריית חיפה 5 טכנולוגיות שונות לניהול קריאות השירות במגוון מוסדותיה. הפתרון של SysAid נבחר בזכות היותו חדשני, ידידותי למשתמש, פשוט בתחזוקה , קריא לקהל המורים ובנוסף גם אטרקטיבי מבחינה כלכלית.
"אנחנו בחיפה עובדים קצת אחרת מרשויות אחרות", הסביר קורמן. "מחלקת התקשוב בחינוך הוא גוף פנימי של עיריית חיפה, ממוקד בחינוך בלבד. אנחנו עושים הכל מא' ועד ת', החל בבחירת טכנולוגיות המתאימות לחינוך, רכש הציוד, התקנות מולטי מדיה, התקנות תשתיות תקשורת, פיתוח ושילוב מערכות IT, שירות לקהל הלקוחות שלנו, הטמעה תקשובית פדגוגית , הדרכה והשתלמויות. אנחנו מספקים אלפי מחשבים, שהשימוש בהם מצריך מערכות תומכות למידה, למידה מרחוק, קישור לספקי תוכן וקישור לאפליקציות. מדובר באופרציה גדולה וענפה. כל השיעורים הם שיעורים מקוונים עם עבודה דרך מצגות באינטרנט, ולכן אנו חייבים מענה מהיר ומידי. צריך להבין שכיום, בתחום החינוך, מחשב שמושבת זה שיעור שמתבטל".
לפני יישום הטכנולוגיה של SysAid עבדה מחלקת התקשוב של עיריית חיפה במודל הישן של התנהלות מול מוקד טלפוני שאסף את הפניות וטיפל בהן. רכזת התקשוב בבית הספר נאלצה להתקשר למוקד לוגיסטי בזמן ההפסקה שלה, ולא תמיד המוקדן היה פנוי. כתוצאה מכך פתיחת קריאות השירות היתה בעייתית וארוכה. גם תקלות שדווחו בפקס או במייל טופלו באופן חלקי ללא תגובה לפותח הקריאה וללא מעקב ברור ושלם עד סגירת הקריאה.
מחלקת התקשוב של עיריית חיפה עלתה לאוויר עם פתרון המדף של SysAid בינואר 2017, אותו הטמיעה בארגון חברת קונסיסט, המשווקת הבלעדית של SysAid בישראל, ותוך פחות מחודשיים נפתח למאות משתמשים. אחרי 4 חודשים בלבד נערך סקר שביעות רצון מהמערכת בקרב המורים, ונמצאה עלייה משמעותית ברמת שביעות הרצון, וכן 43.5% מהנשאלים השיבו שהם שבעי רצון מהמערכת במידה רבה מאוד (מצורף). בימים אלה, פועלת מחלקת התקשוב להרחבת המערכת לתחומים נוספים בארגון, כגון אחזקת מבנים, בעיות שיפוצים, חשמל ובטיחות, וזו צפויה לעלות לאוויר עד סוף השנה.
"פתרנו כאב שהיה קיים אצלנו, במעט כסף ומעט מאמץ באופן יחסי. אני שמח שהצלחתי להעלות את רמת שביעות רצון בקרב לקוחותינו המורים ואני מודה לחברת קונסיסט על הפתרון מחולל השינוי, ויותר מכך על השירות הנפלא שנלווה אליו", אמר ראובן קורמן.

משה אטיה, קונסיסט, צילום: יח"צ
משה אטיה מנהל חטיבת המוצרים בקונסיסט מוסר: "מצאנו שותפים מעולים במחלקת התקשוב בחינוך של עיריית חיפה, צוות מקצועי ואיכותי שנמצא בחיפוש מתמיד אחרי פתרונות טכנולוגיים לשיפור איכות החינוך בעיר חיפה. אין ספק שמדובר בהשראה עבור כל העיריות בארץ איך צוות לויאלי ונחוש משפיע באופן ישיר ומשמעותי על איכות החינוך בעיר.
ההקמה הייתה קצרה וממוקדת והפיקה שיפור מידי בכל מדדי השירות והשליטה בציוד. בהמשך נקדם גם מעבר למחלקות נוספות ואף כניסה לעולם התהליכים באמצעות מודול ITIL ו CMDB "
SysAid היא המערכת המצליחה בישראל לניהול הלפדסק, ניהול מרכזי תמיכה וניהול מלאי למחלקת ה- IT בארגון, כולל תהליכי ITIL מורכבים ו CMDB. מערכת ה- Service Desk של סיסאייד משרתת בישראל ארגונים גדולים ובינוניים מכל מגזרי המשק. הן ארגונים אשר התקינו מערכת Service Desk בפעם הראשונה והן ארגונים שבחרו להחליף מערכת Service Desk קיימת.
קבוצת קונסיסט (Consist) עוסקת בפיתוח, שיווק ויישום של מערכות תוכנה בתחומי הפינטק, הפיננסים, הבנקאות ותחומים מגוונים נוספים. קונסיסט בישראל הינה חלק מקבוצה רב-לאומית המונה כ- 1,400 עובדים ברחבי העולם, לרבות גרמניה, ספרד, ארה"ב, ברזיל, ארגנטינה, מקסיקו ועוד.
*בצילום למעלה: ראובן קורמן, מנהל מחלקת התקשוב בחינוך של עיריית חיפה
Tags: חדשנות טכנולוגיה רשויות מקומיות