
כ- 30% מהצרכנים מבצעים קניות באינטרנט רק פעם אחת בחודש, חרדים ודתיים הן הקבוצות בעלות הנכונות הגבוהה ביותר לשלם עבור מדיניות החזרות נוחה
צילום: shutterstock
קרן שמש חושפת נתוני סקר חדש:
לקראת היום הפתוח בנושא מכירות באינטרנט אשר יתקיים ב- 19 במרץ בסינמטק תל אביב, יזמה קרן שמש סקר שמטרתו לבחון כיצד מקבלים הצרכנים החלטות לגבי רכישות באמצעות האינטרנט. הסקר בוצע במדגם פאנל אינטרנטי מייצג בקרב 500 גולשים, נשים וגברים בגילאים 18-64.
מנכ"לית קרן שמש מיכל אבן-חן: "מן הממצאים עולה שבדומה לשיווק בעולם הפיסי, השיווק באינטרנט מחייב התייחסות מבדלת לפלחי שוק והתאמה של השירות ומיצובו לקהל היעד".
בין הנושאים שנבדקו: המוצרים והשירותים אותם נוהגים פלחים שונים לרכוש באמצעות האינטרנט תדירויות הרכישה, נכונות לשלם יותר עבור שירות משופר , הגורמים להחלטה על רכישה חוזרת אצל ספק מסוים.
להלן ממצאי הסקר העיקריים:
- צעירים בני 18-24 הינם הקבוצה בעלת הנכונות הגבוהה ביותר לשלם עבור שירות משופר באינטרנט. כ-60% מבני קבוצת גיל זו מוכנים לשלם יותר עבור זמן אספקה קצר, וכ- 61% יעדיפו לשלם יותר עבור מדיניות החזרות נוחה.
- הנכונות לשלם יותר הולכת ופוחתת עם הגיל ועולה שוב בקבוצת בני 55-64. קבוצת גיל זו אינה מוכנה לשלם יותר עבור זמן אספקה קצר, אבל ככל הנראה חשה פחות ביטחון ברכישות ברשת, מה שגורם לנכונות מעל ל-45% לשלם יותר עבור מדיניות החזרות נוחה. כ- 26% מבני קבוצת גיל זו מוכנים לשלם יותר באתר שיאפשר להם לקבל פרטים מלאים של ספק לצורך התקשרות, ושעור דומה מוכנים לשלם יותר עבור אפשרות לצ'אט וריטואלי עם נציג שירות. 29% מבני קבוצת גיל זו מוכנים לשלם יותר עבור קבלת הצעת מותאמות עבורם. נראה כי קבוצת גיל זו מנסה לצמצם ככל שניתן את ההבדלים בין הרכישות ברשת לרכישות בעולם הפיסי.
- מבין המגזרים, חרדים ודתיים הן הקבוצות בעלות הנכונות הגבוהה ביותר לשלם עבור מדיניות החזרות נוחה (56.5% ו- 56.8% בהתאמה מוכנים לשלם תוספת) ובגין התקשרות עם ספק שכל פרטי הקשר שלו נמצאים באתר (33.9% ו- 29.7% בהתאמה). 29.3% מבין הצרכנים החילוניים רוכשים בממוצע ברשת פעם בחודש, אבל גם המגזרים האחרים אינם מפגרים אחריהם בהרבה – 25.7% במגזר המסורתי, 21.8% במגזר הדתי ו- 23.1% במגזר החרדי. 26.5% מהחילונים רוכשים מוצרי מכולת ברשת, 14.4% מהמגזר המסורתי. 8% מהמגזר הדתי ו- 9.7%. נראה כי ההבדלים מצביעים על העדפה של המגזר החילוני לשלם יותר עבור נוחות, כנגד העדפת מחיר ברורה במגזרים האחרים (במיוחד בחרדי).
- לעומת זאת, במוצרי אלקטרוניקה אין הבדלים משמעותיים בין שעורי הרכישה של המגזרים: 74.5% מהחילוניים רוכשים מוצרים כאלה ברשת, 74.1% מהמסורתיים 69% מהדתיים ו- 74.2% מהחרדים. ניתן להניח שלאור התחרות הרבה במוצרים אלה באינטרנט הרכישה ברשת נתפסת כזולה יותר עבור צרכנים בכל המגזרים. למרות זאת, 46.5% מהרוכשים מוצרים אלה ברשת מוכנים לשלם תוספת עבור מדיניות החזרות נוחה.
- הפרמטרים המשפיעים ביותר על החלטות רכישה חוזרת מבין אלה שנבדקו הם זמן אספקה קצר בפועל וטיפול מהיר בתלונות (77% כל אחד). במקום שלישי וצמוד יחסית – מדיניות החזרות נוחה (73.5%9). עם זאת גם פרמטרים נוספים של שירות משחקים תפקיד בהחלטה על רכישה חוזרת: 56.9% מושפעים מכך שהספק מאפשר ללקוח לקבל פרטים מלאים שלו להתקשרות, ו- 20.8% מכך שהספק מציע להם הצעות מותאמות אישית.
- אמצעי ההתקשרות עם הספק המועדף על לקוחות נותר הטלפון (68%), ואחריו מייל או טופס אינטנרטי (65.6%). רק 23.6% היו מעוניינים בשיחה עם נציג וירטואלי. 14.2% מעוניינים לתקשר עם ספק באמצעות SMS ו-12.5% בלבד היו מעוניינים בקשר באמצעות מדיה חברתית .
הכנס יתקיים ב-19 במרץ 2014 בסינמטק תל אביב בין השעות 09:00-14:00
האירוע פתוח לקהל הרחב והכניסה ללא תשלום בהרשמה מראש באתר הקרן
לינק להזמנה: כאן
אודות קרן שמש: קרן שמש לעידוד יזמים צעירים בישראל הוקמה כארגון ללא כוונת רווח במטרה לעודד יזמים צעירים ומוכשרים להקים עסקים חדשים בישראל. ב- 2012 סיכמה קרן שמש שנת שיא בתולדותיה: מעל ל-350 יזמים מתוך כ-1500 פונים התקבלו לתהליך ליווי ותמיכה עסקיים. את היזמים מלווים כ-400 אנשי עסקים מתנדבים, בעלי ניסיון ועניין לתרום מן הידע והמומחיות העסקית שצברו לאחרים. בשנת 2012 הסתכמה פעילות זו בכ-15 אלף שעות. הארגון, הממומן כולו על בסיס פילנתרופי על ידי קרן אדמונד ג' ספרא, הינו חבר ברשת בינלאומית של ארגונים דומים בשם Youth Business International שמרכזו בלונדון.
Tags: חדשנות טכנולוגיה מכירות מעבר לדיגיטל שיווק