
חברת פורד דורגה במקום הראשון באסטרטגיה ויישום של מכוניות אוטונומיות, כך על פי דו״ח עצמאי חדש שפרסמה Navigant Research
פורסם: 5.4.17 צילום, יחצ;
ה-Navigant Research Leaderboard Report: Automated Driving בחן 18 חברות המפתחות מערכות נהיגה אוטומטיות ודרג אותן על פי 10 קריטריונים, לרבות חזון, פוטנציאל מסחרי, שותפים, אסטרטגיה וכוח עמידה. פורד הוכרזה כמובילה בקרב כל יצרניות הרכב וחברות הטכנולוגיה מהעולם בכל הנוגע לפיתוח טכנולוגיית כלי רכב אוטונומיים.
אם כן, מה צריך כדי להוביל את תחום המכוניות האוטונומיות? ראג׳ נאיר, סגן נשיא פיתוח מוצר וסמנכ״ל טכנולוגיות בפורד מסביר: אין ספק שכלי רכב אוטונומיים הם חלק מהעתיד הקולקטיבי שלנו. הם מייצגים שינוי מהותי בתחבורה, אשר בתורו, יחולל מהפכה בעולם שבו אנחנו חיים.
פורד שואפת להוביל את מהפכת המכוניות האוטונומיות – וידועה כמי שעושה את העבודה על הצד הטוב ביותר; מציבה את בטיחותם של הלקוחות בראש סדר העדיפויות; ובונה עסק יציב וחזק, שמאפשר לטכנולוגיה הזו לענות על הדרישות של הלקוחות.
לכן אנחנו שמחים שזכינו בהכרה שלNavigant Research שניתחה את האסטרטגיה והיישום של מערכות נהיגה אוטומטיות ודרגה את פורד במקום הראשון. מדובר בדו״ח חשוב, משום ש-Navigant בוחנת את כל המכלול הנדרש להשקת כלי רכב אוטונומיים בקנה מידה מסחרי, מעבר למאמצי פיתוח החומרה והתוכנה בלבד, שעולים לאחרונה לכותרות.
אנחנו רושמים התקדמות ניכרת בפיתוח החומרה – הידועה בשם פלטפורמת כלי רכב אוטונומיים (Autonomous Vehicle Platform) והתוכנה – מערכת נהג וירטואלי (Virtual Driver System); ויש לנו צי של דגמיFusion Hybrid Autonomous Development Vehicles, שעורכים נסיעות מבחן בכבישים ציבוריים ברחבי ארה"ב מאז שנת 2013, אבל נותרה עובד הרבה עבודה בטרם נוכל להוציא לשוק מכוניות אוטונומיות.
מילת המפתח היא אינטגרציה. פלטפורמות החומרה והתוכנה שלנו צריכות להשתלב במערכת רכב יעילה ואיכותית. זו משימה מורכבת, כיוון שכל המערכות החשמליות והמכניות השונות חייבות לתקשר זו עם זו. הדבר דורש פיתוח בקרת הנעה עודפת. יש למטב את ניהול צריכת האנרגיה, כי מערכת המיחשוב דורשת אנרגיה מרובה. מערכות ההנעה וההילוכים חייבות להיות מכוילות באופן שימקסם את ניצולת הדלק. בנוסף, המתלה צריך להיות מכוונן כך שיעניק לנוסעים חווית נסיעה מהנה.
האלמנט השני הוא יכולת הייצור. בניית המכונית שתשמש בסופו של דבר ככלי רכב אוטונומי אינה משימה קלה. האמינו לנו, אנחנו מייצרים מכוניות כבר 113 שנים. אני מאמין שפורד מעסיקה את אנשי ההנדסה והייצור הטובים ביותר בעולם. העובדים שלנו מגיעים למפעלים מדי יום, לוקחים את כל המערכות המורכבות שהזכרתי קודם ומחברים אותן יחד כדי לייצר כלי רכב ברמה עולמית – והם עושים זאת מאות פעמים ביום.
צוותי ההנדסה והייצור שלנו, שעובדים בשיתוף פעולה, נמצאים בעמדה מצוינת לספק לאנשים את החוויה האיכותית והאמינה שהם צפויים לבקש ממכונית אוטונומית. כיוון שכלי רכב אוטונומיים צפויים לעשות קילומטרז׳ דומה יותר למוניות של ימינו מאשר לכלי רכב פרטיים, האיכות תמלא תפקיד מכריע ביכולתן של המערכות הללו לעמוד בדרישות המחמירות הכרוכות בנהיגה בסדר גודל כזה.
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה ניהול פרויקטים סטרטאפים