
"בצע כסף בחברות OUT שיתוף, חזון והגשמה עצמית IN. טים קלי המנטור של ביל גייטס, רשת סטארבקס ודונלד טראמפ מגיע לביקור בישראל : "עסקים בישראל צריכים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי"
פורסם: 20.3.14 צילום: יח"צ
טים קלי, מאמן בכיר, סופר ויועץ אסטרטגי פיתח את שיטת "ייעוד אמיתי". בין לקוחותיו הרבים והמכובדים ניתן למנות את: ביל גייטס, מנכ"ל סטארבקס, דונלד טראמפ, חברת אורקל, חברת HP, אמריקן איירליינס ורבים אחרים. בישראל עבד כבר עם לא מעט חברות בתחום ההיי טק והבנקאות. קלי ישתתף בארץ במספר כנסים ומפגשים עם מנהלים בכירים ופוליטיקאים. לקלי, זה הביקור ה- 5 בישראל.
מה מושך את קלי לישראל?
"ישראל מדינה יוצאת דופן בכל מובן אפשרי. המדינה המתקדמת ביותר ביחס לגילה ומספר תושביה, המדינה עם הטכנולוגים הכי מוכשרים בעולם ויחד עם זאת נמצאת כל הזמן באיום קיומי". למרות שלקלי יש הרבה מה לומר בהקשר של היחסים עם שכנינו, הוא מתייחס בעיקר למצב הכלכלי-חברתי.
טים מוביל כיום בארה"ב ובאמריקה הלטינית מהפכה שקטה שצמחה מלמטה. "המחאה החברתית אומר טים היא לא מקרית, הקפיטליזם הטהור צריך לשנות משהו ובמהירות. החברות הגדולות בעולם, כמו בישראל, הפכו גלובליות, הפסיקו לראות את העובדים כאנשים, את הפרטים כחשובים ומסתכלים על השורה התחתונה, corporate greed , כפי שמכנה זאת טים לא יכול לתפוס עוד לאורך זמן. חברה שרוצה להגדיר לעצמה חזון לשנים הקרובות ולהבטיח את הישרדותה צריכה לחשוב במונחים של שיתוף, הגשמה עצמית של העובדים, של עצמה ושל בעליה. במה הפירמה מחוברת לייעוד שלה, של מנהליה, איזה ערך אמיתי היא מביאה לחברה.
אז על מה בעצם מדבר טים קלי?
בחייו של כל אדם מגיע רגע בו עולות שאלות בדבר ייעוד הקיום. המוטיבציה נשחקת. הדברים שדרבנו אתכם פעם – כסף, קריירה, השגיות – לא מציתים בכם אש פנימית כבעבר.
גילוי הייעוד האמיתי – מביא אתו מיקוד ואנרגיה חדשים בחיי כל אדם, כל עובד, כל מנהל, כל פירמה.
השיטה של טים קלי מתאימה לאנשים פרטיים, לארגונים ולמנהיגים. ייעוד אמיתי מגלה לנו במה אנחנו הכי טובים ומה יעשה אותנו הכי מאושרים. טים יספר על מחקר חדש שנערך באחרונה בארה"ב ובדק כמה תופעות מדאיגות בהקשר הזה.
העולם נמצא בעיצומם של שינויים מהירים. הפעם האחרונה שהעולם עבר כזו טלטלה היתה תקופת הרנסנס. לאנשים רבים בכל רחבי העולם, במגזרים שונים יש תכונה ודחף לשינוי.
אנשים שחשים בשינוי מרגישים חוסר נוחות ונוטים לבקר את השינויים או לכפות חלק מהקיים על המצב המשתנה. הבעיה שהשינוי בעיצומו, הוא לא יחדל ועלינו ללמוד לחיות במציאות החדשה.
במציאות הקיימת לעסקים יש את הכי הרבה כוח לספוג את השינויים, להוביל אותם ולהיות מספיק גמישים להכיל אותם נכון. בל נשכח שהחברה, בוודאי בעולם הקפיטליסטי, נוגעת בעסקים בכל הרבדים.
אבל כדי להגיע לשם המנהיגים העסקיים, המנהלים הבכירים צריכים לעבור הכשרה, ללמוד, להכיר ולהתמודד לעומק עם האתגרים שהשינויים הגלובליים מציבים בפניהם ויציבו בעתיד הקרוב. כמובן מתוך הבנה שאין דרך אחרת ושהעסקים שלהם רק ירוויחו מזה.
טים קלי: "אני מאמין שממשלות ישראל כמו של ארה"ב עסוקות בשמירת השלטון, בבחירות ובאינטרסים פוליטיים אישיים ולא נשאר מקום לדברים החשובים באמת. איך להיות סוכני שינוי, במציאות עולמית משתנה ולנצל זאת לטובת שינוי המצב הגיאופוליטי בישראל מה שישליך כמובן מיד על העסקים בישראל ובקרב שכנותיה ועל העולם כולו".
תאריכי הביקור של טים קלי בישראל: 20-28 במרץ
מידע נוסף:
http://truepurposebook.com/ – אתר הספר
www.newparadigmgloballeader.com – אתר סוכני השינוי
Tags: אחריות חברתית אימון