
Bleisure – השילוב בין עסקים ופנאי שצובר תאוצה בקרב בני דור המילניום. חברות רבות מתאימות את שרותי התיירות להעדפותיהם של העובדים, הצעירים שמניעים את השינויים הללו. סקר שערך לאחרונה אתר Hipmunk מגלה, כי 74 אחוז מבני דור המילניום לנו בדירות נופש, כגון Airbnb, במהלך נסיעות העסקים שלהם, לעומת 38% בלבד בקרב דור האיקס המבוגר יותר. רוח זו השפיעה כמובן גם על Uber, שם ההוצאות בקרב המגזר העיסקי גבוהות מאלה של דירות נופש ושל מוניות. כלכלה שיתופית במיטבה
פורסם: 15.11.16 צילום: יח"צ
פיתוח מדיניות תאגידית אשר תמשוך ותשמר כשרונות
הנוסעים של ימינו, בני דור המילניום, רוצים הכל על פי דרישה. הציפייה הזו נולדה בעקבות הסיפוק המיידי שהם זוכים לו כמעט בכל היבט אחר של חייהם כצרכנים. עובדים רוצים שהחוויה העסקית שלהם תהיה זהה לזו שהם חווים בחייהם הפרטיים. המשמעות היא, שחברות ואירגונים יצטרכו להתאים את עצמם להרגלי הנסיעות של עובדיהם – הנוסעים.
על פי Sabre אירגונים וחברות יערכו לשינויים המתרחשים בעסקי התיירות. מסביר גיא כהן, מנכ"ל חברת Sabre, בישראל:
"אנחנו יודעים שעל החברות להתארגן בצורה חדשה לנוכח הרגלי דור הבמילניום. אבל צריך גם להזהיר: חברות תיירות שתשתמשנה במידע רלבנטי לרעה, תצגנה תכנים דמויי ספאם וכדומה– תקבלנה גב קר מצד הנוסעים ובעיקר מצד הצעירים בני דור המילניום. יש להשתמש במידע בחוכמה".
- שילוב בין חופשה ונסיעת עסקים. למעלה מ-80 אחוזים מבני דור המילניום ציינו, שהם מעוניינים בהארכת נסיעת העסקים שלהם במספר ימים, על מנת שיוכלו לראות את העיר שאליה הם נוסעים. הפופולריות של השילוב הזה, בין עסקים ופנאי (Bleisure), צוברת תאוצה. כמו שינויים רבים אחרים, גם שילוב זה עלול לגרום ללא מעט קשיים – אך סוכנויות נסיעות שישכילו לפתור את הקושי הזה, תוכלנה להגביר את שביעות רצון העובדים, ובתוך כך להגדיל את רווחיהן.
- אנשים שיוצאים לנסיעות עסקים נהנים כיום מגישה חסרת תקדים למידע. הם מודעים לערכן של נקודות הזכות וההטבות שלהם בעת רכישת כרטיסי טיסה, הזמנת מלון או שכירת רכב. לכן, חברות שירותי נסיעות שתשכלנה להתאים לכל נוסע תכנית נסיעה אישית המתחשבת בכל הנתונים הייחודיים לו – תצלחנה.
- כאשר אנשים נמצאים בנסיעות עסקים, הם נוטים להקדיש זמן – אפילו כמה שעות – כדי לאכול במסעדה מקומית או לבקר באתר תיירות. אבל הנוסעים רוצים לחוות את העיר כמו מקומיים, ולא ליפול למלכודות תיירים. לכן, סוכנויות נסיעות שיוכלו לתת מידע רלוונטי לנוסעים הללו, בין אם באמצעות מדיה חברתית או תוכן מבוסס מיקום שכולל מידע על דברים חדשים ומעניינים באיזור שבו הם נמצאים, תענקנה תוספת רבת ערך לכל נסיעה.
Tags: מיתוג ניהול משאבי אנוש עסקים תרבות תרבות ארגונית