
במכון המחקר ציגלמן יצוא הושלם בימים אלו מחקר נוסף אודות שוק יעד בחו"ל למוצר טכנולוגי המיוצר בישראל
פורסם: 10.11.15 צילום: shutterstock
המוצר אשר אודותיו בוצע המחקר הינו מארז מתכת חכם, המשמש למוצרים צבאיים וגם אזרחיים, ומחיר יחידה שלו נע סביב רבבות דולרים. מחקר השוק הזה מצטרף לכעשרים וחמשה מחקרי שוק אודות חו"ל אשר בוצעו קודם לכן במכון המחקר של ציגלמן אודות שוקי היצוא של ישראל.
מחקר שוק אודות חו"ל כולל חקר של חמשיה נושאים:
- חקר של קונים (משתמשי קצה)
- חקר של דרגי ביניים בצינור השיווק (סוחרים)
- חקר של מתחרים ותחליפים
- חקר של מאפייני מאקרו (Macro) של השוק כמו גודל שוק, מגמות הקורות בשוק ורגולציה
- תחזית מכירה ליצואן הישראלי בתוך אותו שוק.
מקורות המידע של מחקר כזה הם מגוונים ביותר כאשר בתחילת כל מחקר שוק אודות מוצר טכנולוגי נהוג לקרוא כשמונים מאמרים מקצועיים. דרך מאמרים אלו ניתן לזהות שמות של מומחים לענף אשר כתבו מאמרים, רואיינו בתקשורת או נזכרו במאמרים. הטכנולוגיה הנרכשת מלמידה כזו מאפשרת לחוקר השוק לראיין לאחר מכן גורמים מקצועיים בשוקי חו"ל.
מקורות המידע של עבודת מחקר שוק כוללים בתוכם בעיקר ראיונות טלפוניים עמוקים עם עשרות גורמים מקצועיים הפעילים בתוך שוק היעד אשר בחו"ל. אלו הם גורמים מקצועיים אשר מייצגים משתמשי קצה במוצר הנחקר, מתכנני מוצר, משווקים של המוצר בחו"ל, נותני שירות למוצרים מתחרים ורגולטורים. משך הביצוע של מחקר שוק כזה נע סביב שלושה חודשים ומושקעים בו כשבע מאות שעות עבודה.
אז למה צריך מחקרי שוק בכלל ומהי התרומה שלהם לעסק?
מחקר שוק אם כן, מסייע רבות לתכנון אסטרגי, לעבודה של ניהול שיווק וגם לניהול מכירות. כך, לדוגמה, בתחום התכנון האסטרטגי, המחקר עוזר לזהות שווקי יעד מתאימים, לחזות קצב חדירה רצוי אל השוק ולבחור מודל עסקי רצוי. בתחום של ניהול שיווק, מחקר השוק תורם לאפיון נכון של ארבעת מרכיביו של תמהיל השיווק שהם מוצר, מחיר, הפצה פיזית וקידום מכירות (ארבעת ה-P’s).
לבסוף, בתחום של ניהול מכירות, מחקר השוק תורם לזיהוי של סוגי לקוח מתאימים כדי למכור להם את המוצר הנבחן ולעתים אף לאיתור של כמה לקוחות לדוגמה כאלו. בכך, מחקר השוק מסייע בעד היצואן הישראלי לקצר זמן חדירה אל השוק בכשנתיים ימים ותורם גם לחסכון בהוצאות השיווק הנדרשות מאת היצואן הישראלי בעת שהוא חודר אל השוק בחו"ל.
עשרות מחקרי השוק אשר בוצעו אודות שווקי חו"ל דרך מכון ציגלמן הם אחד הגורמים אשר הם מסייעים ליצוא התעשייתי של ישראל לצמוח לאורך השנים.
* הכותבת אנדי ציגלמן היא מנהלת המח' של מחקרי שוק בחו"ל אודות מוצרי יצוא טכנולוגיים במכון ציגלמן לחקר השיווק
Tags: אסטרטגיה מחקרי שוק שיווק