
סקר חדש של ויזה : 59% מאמינים שהבנקים ישמרו על המידע הביומטרי שלהם מאובטח; 50% סומכים על גופים ממשלתיים
פורסם: 15.5.17 צילום: shutterstock
.Visa Inc – סקר חדש של Visa מגלה, כי בכל הנוגע להגנה על הנתונים הביומטריים שלהם – טביעות אצבע, סריקות קשתית העין וכדומה – הישראלים סומכים קודם כל על הבנקים ועל גופים ממשלתיים: 59% מהנשאלים בישראל מאמינים שהבנקים ישמרו על המידע הביומטרי שלהם מאובטח, בעוד 50% סומכים על גופים ממשלתיים שיעשו זאת. לשם השוואה, מחקר דומה שנערך בבריטניה מצא, כי 60% מהבריטים סומכים על בנקים ו-33% סומכים על גופים ממשלתיים.
כאשר נשאלו באיזה גוף המציע שירות אימות באמצעים ביומטריים, היו נותנים אמון, מרבית המשיבים – 78% (לעומת 85% בבריטניה) – העדיפו את הבנקים; 72% מהנשאלים הישראלים (ו-81% מהבריטים) בחרו ברשתות תשלומים, 51% (ו-70% בבריטניה) ציינו מותגי אינטרנט בינלאומיים ו-56% (64% בבריטניה) בחרו ביצרניות טלפונים סלולאריים חכמים.
כזכור ממחקר נוסף שערכה לאחרונה Visa בישראל, בנושא הביומטרי עולה, כי 83% מהנשאלים הביעו רצון להשתמש באמצעי אבטחה ביומטריים כאמצעי אימות לאבטחת תשלומים (לעומת 64% בבריטניה). השימוש בטביעות אצבע כאמצעי זיהוי בעת ביצוע תשלומים ניידים נמצא בעליה ומדגיש את יתרונות הטכנולוגיה, לכן 79% ממשתתפי הסקר חשים הכי בנוח עם אמצעי זה (בדומה ל-80% בבריטניה). בנוסף, אימות מבוסס טביעות אצבע נתפס כאמצעי אבטחת התשלום המאובטח ביותר (83% בישראל ו-88% בבריטניה), ומדורג גבוה יותר בהשוואה לאפשרויות אימות ביומטרי אחרות, דוגמת סריקות קשתית העין (77% מן הישראלים ו-83% מהבריטים) או זיהוי תווי פנים (64% בישראל ו-65% בבריטניה).
עודד סלומי, מנכ״ל Visa ישראל, אמר בהתייחסו למחקר התשלומים הביומטריים: ״מהפכת התשלומים הזו מהווה הזדמנות אדירה עבור הבנקים. אנחנו כבר רואים בנקים רבים – גדולים כקטנים – שמתייחסים בחיוב לטכנולוגיית האימות הזו ומאמצים אותה, המשך בזיהוי קולי וכלה בזיהוי דפוסי ההתנהגות של המשתמשים (Behavioral Biometrics). הצרכנים בוטחים בבנקים, שיאמתו ויגנו על הנתונים הביומטריים שלהם, ועובדה זו מאפשרת לבנקים לספק פתרון טוב לכל הצדדים".

עודד סלומי מנכ"ל ויזה ישראל, צילום: יח"צ
"Visa כבר מעניקה למספר גופים תמיכה בפיתוח אמצעי אימות חדשים. אנחנו נמשיך להתנהל כגוף המאפשר ביצוע תשלומים ונשמור על ניטרליות טכנולוגית במהלך העבודה עם שותפינו העסקיים במגזר הבנקאי, על מנת להבטיח ששיטות אימות תשלומים חדשות ומתפתחות יתנהלו בצורה מאובטחת, נוחה ודיסקרטית״. הוסיף סלומי.
אודות המחקר:
Visa ביצעה את המחקר על התשלומים הביומטריים בישראל באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה. המחקר נערך במהלך השבוע השלישי של חודש פברואר 2017, בקרב 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל (גולשי אינטרנט). באירופה נערך המחקר בשיתוף חברת Populus לפני 9 חודשים, בשבע מדינות באירופה: בריטניה, שבדיה, ספרד, צרפת, גרמניה, איטליה ופולין. המדגם הכולל עמד על 14,236 איש, עם כ-2,000 משיבים בכל אחת מהמדינות.
Visa Inc. (NYSE:V) היא חברת טכנולוגיות תשלומים עולמית, אשר מחברת צרכנים, עסקים, מוסדות פיננסיים וממשלות ביותר מ-200 מדינות וטריטוריות אל מערכת תשלומים אלקטרוניים מהירה, מאובטחת ואמינה. אנו מפעילים את אחת מרשתות סליקת התשלומים המתקדמות ביותר בעולם – VisaNet, המסוגלת לטפל ביותר מ-65,000 עסקאות בשניה, תוך הגנה על הצרכנים מפני הונאות והבטחת התשלום לבתי העסק. Visa היא אינה בנק ואינה מנפיקה כרטיסים, נותנת אשראי או קובעת את התעריפים והעמלות שישלמו הצרכנים. חדשנותה של Visa מאפשרת למוסדות הפיננסיים שעובדים בשיתוף עמה להציע לצרכנים יותר אפשרויות בחירה, כמו תשלום מיידי באמצעות חיוב מיידי, תשלום מראש באמצעות חיוב נטען (prepaid) או תשלום עתידי באמצעות מוצרי אשראי. לקבלת מידע נוסף, בקרו באתר הבינלאומי שלנו (www.visaeurope.com), בבלוג Visa Vision (www.vision.visaeurope.com), עקבו אחרינו בטוויטר ב-@VisaEuropeNews, בקרו באתר הישראלי שלנו www.visa.co.il או קבלו הטבות בנסיעות לחו"ל עם ה-Visa שלכם באתר www.tasti.co.il.
Tags: ביומטרי מכירות מעבר לדיגיטל שיווק תרבות ארגונית