
זהו. נובמבר כבר כאן. החודש שבו כל העולם מנקה את המושבים שליד המחשבים, מבריק את קווי האינטרנט ונערך למבצעי הענק של אתרי המכירות בארץ ובעולם. יום הרווקים הסיני, Black Friday, Cyber Monday ו"סתם" מבצעי חיסול מלאי צפויים לגרוף הכנסות של קרוב ל-120 מיליארד דולר רק בארה"ב לבדה
פורסם: 11.11.18 צילום: יח"צ
גידול של למעלה מ-15% לעומת השנה הקודמת, וזו כבר סיבה טובה להיות בעלים של חנות מקוונת בימים האלה. אבל החיים שלכם כבעלי חנויות אינם פשוטים. בעוד בכל פעולה של הקונה המקוון באתר שלכם מעורבות 182 טכנולוגיות שונות, שחלקן אפילו לא באחריותכם, הגולש רואה בכם ורק בכם אחראים לכל החוויה שלו. ניתן לקחת לדוגמא אתר קניות חדש שעולה בימים אלה לתקופת ניסיון. כבר בתחילת העבודה ותקופת ההרצה ניתן לראות ברשתות החברתיות צילומי מסכים של שגיאות וקריסות שחוו גולשים. אף אחד לא שואל מי פיתח, כמה משתמשים חוו את הבעיה, מה מקורה, האם תוקנה ועוד עשרות שאלות חשובות. התמונה עוברת ברשתות החברתיות כמו אש בשדה קוצים והנזק התדמיתי מתחיל להצטבר. דוגמא נוספת ראינו בפריים דיי האחרון, היום העמוס ביותר של ענקית הקמעונאות אמזון. אתר החברה קרס בתחילת היום וגולשים רבים חוו עומס ואף לא יכלו לבצע רכישות כלל. את הזעם הוציאו הגולשים ברשתות החברתיות ופגעו בתדמית החברה, בנוסף לפגיעה האפשרית בהכנסות.
It’s all about data!
לאור העובדה שבעולם המחשוב הדבר הבטוח היחידי הוא ששום דבר אינו בטוח, הדרך היחידה של כל ארגון להיערך ככל האפשר לצמצום עם תגובות בעייתיות של משתמשים היא באמצעות ידיעה מלאה, בזמן אמת, של כל המתרחש ברוב, אם לא כל, 182 הטכנולוגיות המשמשות את הקונה הדיגיטלי עבור כל פעולה ופעולה. בלי ממוצעים, בלי סטטיסטיקות, בצורה מפורטת ובזמן אמת.
חשוב שמנהלי הדיגיטל בארגון, יבינו את ההבדלים באופן שבו המשתמשים חווים את הארגון בדיגיטל על מנת להבין האם נדרשת התמודדות עם טכנולוגיות מסויימות. דוגמא מצוינת לחשיבות הנתונים הינה השילוב שבין ה-Visually Complete ל- Speed Index. הראשון מציין את הזמן הנדרש לגולש לראות את כל המידע (כולל תמונות) בחלק הדפדפן הגלוי לעין. זהו מדד קריטי בטכנולוגיות הנוכחיות של Single Page Applications, כיון שכבר בטעינת הדף הראשון אנחנו מיישמים פעולות נוספות שנועדו לאפשר את המשך הגלישה באתר, אולם המשתמש אינו מודע להן ופסיכולוגית כבר בטוח שהוא יכול להתחיל לבצע את הרכישות מרגע שסיימנו לצייר עבורו את החלק הגלוי של הדף. Speed Index מציין את המהירות שבה סיימנו לצייר לגולש את מרבית השטח הגלוי לעין. כיון שהאחרון תלוי בין היתר ברזולוציית המסך של המשתמש, אבל גם ביכולות הדפדפן ובאופן שבו פותח האתר, מדידה מפורטת של שני מדדים אלה תצביע על אותן טכנולוגיות אשר דורשות התייחסות מיוחדת.
מנהל המחשוב והכפופים לו מתעניינים בראש ובראשונה בשירות שמספקות תשתיות המחשוב לאתרים, אולם גם כאן לא מספיק להתייחס למדדים היבשים של ניצול מעבדים או זכרון אלא לאופן שבו הם מנוצלים, שכן עם תחילת המבצע ו"התנפלות" הגולשים על השרתים יש חשיבות מהותית להבנה מה גורם לצריכה הגבוהה ולדעת לנתב את התעבורה והעומסים בהתאם. משימה זו נעשית מסובכת יותר ויותר בעקבות ה ריבוי השירותים והמרכיבים, וללא הבנה בזמן אמת של תלות הרכיבים זה בזה החיפוש אחר מקור התקלה יהיה ארוך ומייגע, ובזמן זה הכנסות יאבדו ותדמית העסק תהיה נתונה לחסדי הרשתות החברתיות.
Dynatrace – the software intelligence platform
רבים מבעלי אתרי המסחר הגדולים בעולם הבינו כבר את חשיבותם של נתונים מלאים ומפורטים בזמן אמת ובחרו בחברת Dynatrace כפלטפורמת איסוף הנתונים והבקרה שלהם. באמצעות פריסה מהירה של סוכני ניטור, יכולות בינה מלאכותית שמאפשרות למפות בקלות את תלויות הרכיבים ולזהות שינויי התנהגות ורמות שירות בזמת אמת, וממשק משתמש המאפשר לכל משתמש לקבל את המידע המעניין אותו, בדרך שנוחה לו, מקבלות אותן חברות נראות מיידית ובעיקר שקט נפשי לקראת החודשים העמוסים בשנה. בכנס השנתי, שייערך בתאריך 21/11/2018 בקומה ה-49 שבמגדלי עזריאלי בתל אביב, ומאורגן על ידי מטריקס מוצרי תוכנה, נציגת החברה הבלעדית בישראל, יציגו בכירי החברה מחו"ל וממטריקס חידושים כגון Session Replay – יצירת סרטון דינמי המתאר את חווית המשתמש של כל גולש, בינה מלאכותית מתקדמת, אינטגרציה עם מערכות משיקות ועוד. בנוסף, לקוחות ישראליים יספרו על האופן שבו הם מודדים את חווית המשתמש ונעזרים בפלטפורמה על מנת לשפר את זמינות מערכותיהם תוך כדי התמודדות עם אילוצי תקציב וכח אדם.
ניתן להירשם לכנס בכתובת https://www.matrix-globalservices.com/events/dynatrace-perform-tel-aviv
*המאמר נכתב על ידי גיל גבעתי, מנהל פעילות Dynatrace במטריקס מוצרי תוכנה.
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה כלכלה מכירות מעבר לדיגיטל שיווק תשואה