
ספר אלקטרוני חדש של פרופסור יעקב הורניק המעמיק בסוגיות החשובות של מדע התקשורת השיווקית והשכנועית
פורסם: 3.5.15 צילום: יח"צ
אדם שנולד וגדל בישראל והגיע לגיל 25, נחשף בממוצע לכ- 1.5 מיליון פרסומות. התקשורת השיווקית חושפת מיליוני בני אדם להשפעות מסחריות שונות.
עולם הפרסום התוסס והיצירתי הוא נושא לימוד מרתק מכיוון שהוא משלב מדע ואומנות, וכולנו כפרטים וכצרכנים נחשפים כל הזמן לדימויים החזותיים ההופכים לחלק מהמטען התרבותי והפולקלור של כולנו.
הפרסום הוא כלי ניהולי. מנהלים מכל הסוגים ובכל הדרגות לומדים שיווק ופרסום, כדי לעמוד בתחרות ולהיאבק בהצלחה על כל נתח שוק או לקוח, וחייבים להתוודע לשיטות ולאסטרטגיות הפרסומיות העדכניות.
בשנים האחרונות, מהפכת האינטרנט הפכה את עולם הפרסום לאינטראקטיבי יותר, ולפיכך עלו דגשים אסטרטגיים חדשים, כמו המעבר מתקשורת מסחרית של פה-לאוזן לתקשורת המעודדת שיח חברתי ולבאזז תקשורתי.
כל התמורות הללו זוכים לסקירה רחבה בספרו החדש של פרופסור יעקב הורניק "אסטרטגיות בפרסום". ספר זה מקבץ שנים רבות של מחקר אקדמי והוראה בארץ ובעולם ושל ניסיון מעשי של פרופסור הורניק בתחום הפרסום והתקשורת השיווקית.
הספר מנתח ומדגים בצורה מעמיקה את הסוגיות החשובות והחדישות שכל מקבל החלטות בתחום חייב להתייחס אליהם. ספר זה מספק, אפוא, מענה מעשי למנהל ובמקביל אמצעי מתקדם לשם לימוד הנושא במסגרות אקדמיות. כחוקר, המחבר כולל בספר שיטות מחקר מתקדמות המהווים עזר לחוקרים בתחום. במקביל, הספר כולל דוגמאות רבות של מוצרים ומותגים.
הספר מהווה פריצת דרך בשלושה מישורים: הראשונה,סקירה מקיפה על תולדות הפרסום בישראל. השנייה, ניתוח מעמיק של שיטות מדידת יעילות הפרסום המבוססות על מדידות פיזיולוגיות כמו מיפוי גלי-מוח בזמן החשיפה לפרסומות או טכניקות מעקב אחרי מיקוד העין על-מנת לבחון מהם הגירויים בפרסומת הנבחנים ביותר על-ידי הצרכן. . השלישית, היא הגרסה האלקטרונית המתקדמת של הספר. גרסה זו מאפשרת לקורא גמישות מרבית כמו קישוריות לפרסומות המעניקות חוויית קריאה מיוחדת. יכולת לבחור העדפות תצוגה, מצג לילה. ללומד, אפשרויות לסימון פסקאות ומילים לשם שינון, וכן אמצעים מתקדמים לצורך הבלטה וניהול אינטראקציה בין הקוראים לבין עצמם לבין המורים. הקורא יכול לקרוא את הספר מהטלפון הסלולרי, האייפד, מחשב נייד, ועוד.
בין הנושאים הנוספים הנידונים בספר: כיצד מעבד הצרכן מידע פרסומי? אסטרטגיות ברירת ערוצי הפרסום, גישות תקצוב, תקשורת שיווקית משולבת, פרסום מקוון ודיגיטלי, אסטרטגיות המסר הפרסומי, גישות יצירתיות בפרסום, גישת הסילום ליצירתיות ומדידה, אסטרטגיות פרסום בתקופת האטה כלכלית, אסטרטגיות בפרסום פוליטי, פרסום בינלאומי, בניית תכנית פרסומית, ועוד
הספר מיועד למנהלים,לסטודנטים ולקוראים המעוניינים לצלול לעולם המופלא של פרסום. הספר כולל עשר יחידות (כל יחידה מורכבת מ-4-5 פרקים) ולמעלה מ-400 עמודים. לחיצה על כותרת היחידה תפתח את רשימת הפרקים באותה יחידה. לכל יחידה מתווספים נספחים שהם חומר מומלץ לתלמידי תואר ראשון וחומר חובה לתלמידי תואר שני. לאורך הספר משובצות קישוריות רבות לתכנים עדכניים שונים, ביניהם, פרסומות אלקטרוניות, פרסומות דפוס, וחומר קריאה נוסף.
על המחבר :
פרופסור הורניק משמש כסגן נשיא וכראש ביה”ס לניהול ע”ש סר הנרי סולומון במכללה האקדמית גליל מערבי. במקביל משמש כפרופסור אמריטוס בביה”ס רקנאטי למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, ובמסגרתה הוא ממשיך במחקריו האקדמיים. הורניק שירת בביה”ס רקנאטי במשך יותר משלושה עשורים וכיהן בכמה תפקידים בכירים באוניברסיטת תל אביב. שהה כמה שנים בחו”ל כפרופסור וכחוקר בחשובים בבתי הספר למינהל עסקים, בהם האוניברסיטה של שיקגו, ביה”ס קלוג – אוניברסיטת נורת’ווסטרן, ביה”ס לניהול בוקוני מילנו, ביה”ס פרסומים במיטב הז’ורנלים השפיטים. בישראל זכה להוקרה רבה בזכות 60צאדג באוקספורד, אנגליה. התפרסם בארץ ובעולם בזכות מחקריו ויותר מ-סדרות הכרכים שפרסם, בהם רבי המכר עם פרופסור פיליפ קוטלר ב”ניהול השיווק”, הכרכים ב”ניהול הפרסום” והספר “סקרים ומשאלי דעת קהל”. שימש דירקטור בחברות מרכזיות במשק כמו שופרסל, כור ותפן. שימש יועץ לחברות רבות בהן סלקום, תנובה, לוריאל ואסם. בשנים האחרונות מתבקש להופיע תכופות כעד מומחה בבתי משפט הדנים בסוגיות שונות של שיווק ופרסום.
הספר יצא בהפקה של דיונון, מבית פרובוק www.probook.co.il
וניתן להזמין ולקבל פרטים מ- Zohar@probook.co.il