
שנת 2016 היתה שנה רוויית הפתעות והתחדשות טכנולוגית. שאלנו ארבע מנהלי מערכות מידע, אנשי סיסטם וסמנכ"לים, מהם המוצרים והטכנולוגיות שעשו להם את השנה:
פורסם: 29.12.16 צילום: shutterstock
רועי סיטבון, איש סיסטם ב Mobileye (מובילאיי), מספר על (SysAid (www.sysaid.co.il, מערכת הלפדסק לניהול קריאות שירות (Help Desk):
חברת Mobileye הנה מובילה עולמית בפיתוח מערכות ראיה ממוחשבות ובינה מלאכותית, ניתוח נתונים, מיקום ומיפוי לסיוע לנהגים ולנהיגה אוטונומית. סיטבון עובד ב (Mobileye (www.mobileye.co.il, מזה כחמש שנים.
"עד שהתקנו את את (SysAid (www.sysaid.co.il הכל היה פחות או יותר מבולגן", "מספר רועי. מערכת קריאות השירות שהיתה לנו לא היתה מאורגנת, לא היה Asset Management, (ניהול נכסים). חיפשנו משהו שיתן לנו עוד ארגון וסדר בתהליכים בתוך מובילאיי, לטובת הטמעה וניהול של קריאות שירות, ניהול נכסים וניהול עובדים חדשים בחברה, כך שנוכל לנהל תקריות וקריאות שירות למשתמשים חדשים. ואז מצאנו את SysAid ותוך חודש התחלנו בהטמעה".
סיטבון מספר על תהליך ההטמעה: "בהשוואה להטמעות אחרות שעשיתי בעבר, ההטמעה של SysAid היתה החלקה ביותר. היו שלושה סשנים של 7 שעות כל אחד מהם ולאחר מכן סיסאייד היתה באוויר בלי תקלות או בעיות כלשהן."
"מה שהפתיע אותי לטובה זה שהמוצר עצמו יכול להיות מותקן על Windows 7 ללא צורך בשרת או משאבים רציניים. מבחינת רמת השרות לעולם לא אמרו לי "אי אפשר" לגבי דרישות שהצגתי ותמיד מצאו לי פיתרון גם אם הוא לא היה כלול במערכת מההתחלה, מה שמראה כמה המערכת של SysAid גמישה וניתנת לקינפוג (התהליך שקובע את המאפיינים וההגדרות הדרושים להפעלת תוכנה) לסביבת העבודה הרלוונטית של הלקוח, במיוחד ביחס למוצרים אחרים. במוצרים אחרים נאמר לי ש"כך החבילה מגיעה ולא ניתן לשנות ".
תמיר חן, סמנכ"ל מערכות מידע של קבוצת SK, מספר על Reduxio) www.reduxio.com), מערך אחסון שמאפשר חזרה אחורה ברמת השניה:
קבוצת SK כוללת מספר חברות מובילות בתחום הביטחון כגון מפעלי נשק ישראל IWI (יצרנית נשק קל), מפרולייט (יצרנית מוצרי אלקטרו אופטיקה ומערכות ראיית לילה), יוניסקופ, אושירה ועוד.
למה בחרת ב Reduxio?
"המוצר נרכש לחברת מפעלי נשק ישראל ונבחר בגלל היכולות הגבוהות שלו מול מתחרים בשוק ביחס עלות תועלת. היתרונות הבולטים הם זמנים קצרים, Dedup (טכנולוגיה למניעת כפילויות), שזה לא טריוויאלי. כולם אומרים שהם עושים Dedup" מדגיש חן"אבל הם לא עושים".
"הפתיעה אותי יכולות האחסון והעבודה ב D.D, יכולת האחזור לרמת שניה קודם וכן שיפור מהירות העבודה. יצא שהיתה לנו תקלה – הסטורג' נפל. היה מאד קל לעלות על זה. הסטורג' התחמם יתר על המידה, המערכת ביצעה כיבוי אוטומטי והסטורג' לא עלה בחזרה עד שלא נפתרה הבעיה".
"השירות של רדוקסיו היה יוצא מן הכלל. הם מיד נענו – שמו את כל המשאבים לזיהוי הבעיה עד לפתרון מלא. הפתרון המלא הגיע לאחר כמה ימים. הם עדכנו בכל התהליך מתחילתו עד סופו ועד לתיקון הבעיה מבחינה שורשית. יש פה כמה רבדים של שירות שאני מרוצה מהם: רובד אחד זה המענה המהיר, והרובד השני זה הבנת הבעיה והבנת הצרכים שלנו לפתרון ובסופו של דבר, פתרון של הבעיה מהשורש. חוויתי בעבר תקלות בחברות אחרות ולא היתה שם הבנה ברמה שסיפק צוות התמיכה של רדוקסיו".
אורון בירה, מנהל תשתיות ומחשוב בדפוס בארי מספר על (Ekran www.ekransystem.co.il), מערכת לניטור והקלטת פעילות משתמשים וספקים:
דפוס בארי הוא מפעל הדפוס המוביל בישראל באספקת שרותי הדפסה ודיוור מתקדמים, פנקסי שיקים ומסמכים מוגנים מפני זיוף וכרטיסי זיהוי ואשראי.
"דפוס בארי משתמשת ב Ekran מזה כשנה. Ekran נותנת לי שקט מהבחינה הזאת שאני לא צריך להיצמד לשירותים חיצוניים (כפי שהיה בעבר). המערכת עוקבת אחרי ספקים ואם יש חשש מסוים, אני יכול לעקוב אחרי כל דבר. דבר נוסף שלא תכננתי מראש, אבל אני שמח שיש לי, זו האופציה לעקוב אחר שעות עבודה של ספקים ולעשות ביקורת על הדוחות וכמובן לאמת את הדיווח שלהם מול שעות הפעילות בפועל. בנוסף האפשרות לשחזר אירועים באמצעות חיפוש מהיר ונגן וידאו מעניקה לי את היכולת לבצע תחקור מעמיק יותר ולקבל תשובות ברורות".
"קרה פעם שהמערכת שלנו ירדה בצורה לא מסודרת ולא היה ברור מה מקור הטעות. דיברנו עם הספק שלנו (שנותן שירותים חיצוניים על המערכת) והם טענו שזה לא הם הורידו את המערכת. באמצעות Ekran יכולתי לראות שמי שלמעשה עשה את הפעולה הוא טכנאי שלהם. בכל מקרה אחר לא היתה לנו דרך לדעת מה מקור הטעות". Ekran מספקת שקיפות וידע לניהול טוב יותר של המידע הארגוני והגנתו לצד ניהול אפקטיבי של ספקי השירות.
בועז בוגין, CIO, מנהל מערכות מידע, Ten, מספר על המוצר (PrintBOS (www.printbos.com, מערכת CCM לניהול תקשורת לקוחות:
Ten הינה חברת הדלק החמישית בגודלה בישראל. החברה עוסקת בייזום, הקמה ותפעול של מתחמי תדלוק, חנויות נוחות ואספקת דלקים בשירות מלא.
PrintBOS" הינו כלי מאוד יציב יצירתי ומהיר לפיתוח טפסים והדפסות. בחרנו ב- PrintBOS כי חיפשנו מוצר יציב שיודע להתמודד עם הפקה גדולה של מסמכים. בין היתר, המוצר מפיק עשרות אלפי חשבוניות במייל ובדפוס, מדי חודש".
"כשנתקלנו במקרה חירום, היינו צריכים להוציא תוך כמה ימים כמות מאוד גדולה של צ'קים למערכת החשבונאית,כמות לא הגיונית להפקה תוך מספר ימים בודדים. אבל בעזרת צוות PrintBOS, שנתנו לנו שירות יוצא מן הכלל ,הצלחנו להכין צ'קים במהירות ולא היה צורך להקליד אותם ידנית (כשברור שלעולם לא היינו מצליחים במסגרת הזמן הקצובה שהיתה, לנו להפיק כמות כה גדולה בצורה ידנית). באמצעות PrintBOS הופקו הצ'קים מתוך ה- Excel. הפקנו טופס המחאה לתפארת, בהתאם לכל הדרישות של הבנקים, צ'ק שנקרא במערכות שירות. הצלחנו להשיג את כל זה בזכות צוות שחושב מחוץ לקופסא, בזכות מוצר שיש לו יכולות רחבות וצוות שיודע לתת מענה ללקוח שיש לו בעיה".
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה מעבר לדיגיטל סטרטאפים