
מרבית האנשים טוענים כי לזיכרונות שלהם יש ערך גדול מכל נתון אחר המאוחסן על המכשירים הדיגיטליים שלהם, אולם מסקר שערכה מעבדת קספרסקי בשיתוף אוניברסיטת וורצבורג עולה כי הם ישמחו למכור אותם גם עבור סכום מזערי
פורסם: 26.4.17 צילום, יח"צ;
מהסקר עולה כי עבור 49% מהאנשים, התמונות הפרטיות שלהם הן הנכס היקר ביותר השמור על גבי מכשירים ניידים, אחריהן נמצאות תמונות הילדים ובני הזוג. המחשבה על אובדן הזיכרונות היקרים האלה נחשבת לחוויה מלחיצה יותר מאשר מחשבה על תאונה, היפרדות מבן זוג או מריבה עם חבר או בן משפחה. עם זאת, כאשר הם מתמודדים עם ההחלטה האם למחוק את הנתונים עבור כסף, אנשים יוותרו על הנכסים הדיגיטליים הפרטיים ביותר תמורת סכום מגוחך של 10.37 יורו.
משתתפי הסקר “Risking data heartache: it hurts to lose the data you love”העידו כי לזיכרונות הדיגיטליים שלהם יש חשיבות רגשית גבוהה עבורם – אולי מאחר וזיכרונות אלה לא ניתנים להחלפה. מעל ל-40% מהנשאלים ציינו כי לא יהיו מסוגלים לוותר על תמונות או סרטוני וידאו מטיולים (45%), תמונות של הילדים שלהם (44%) או של עצמם (40%). הסקר מראה כי המחשבה על אובדן הזיכרונות היקרים האלה נתפסת אצל רבים כמלחיצה. למעשה, המחקר מראה כי לעיתים קרובות אנשים מייחסים ערך גבוה יותר למכשירים ולתמונות שלהם יותר מאשר לשותפים שלהם לחיים, לחברים ולחיות מחמד.
מעבדת קספרסקי ביקשה לבדוק עד כמה ירגישו הנשאלים לחוצים במספר תרחישים שונים, כולל מחלה של חבר משפחה, פרידה מבן זוג, תאונת דרכים, אובדן תמונות דיגיטליות, אובדן אנשי קשר ועוד. נשאלים מכל רחבי העולם דירגו מחלה של בן משפחה במקום הראשון כאירוע המלחיץ ביותר שניתן לחוות. אובדן או גניבה של מכשיר ואובדן תמונות דיגיטליות דורגו במקום השני והשלישי במספר אזורים ברחבי העולם, כשהם מותירים מאחור תאונות דרכים, פרידה מבן הזוג, יום גרוע בעבודה, מריבה עם בני משפחה וחברים, ואפילו במקרים מסוימים מחלה של חיית מחמד.
עם זאת, במחקר שערכה מעבדת קספרסקי בשיתוף פסיכולוגים באוניברסיטת וורצבורג נצפו תוצאות מפתיעות: על אף שהם טוענים כי הנתונים הדיגיטליים שלהם חשובים להם עד מאוד, אנשים מוכנים גם למכור אותם תמורת סכום מפתיע.
המשתתפים במחקר התבקשו להעניק ערך כספי למידע המאוחסן במכשירים הניידים שלהם – כולל תמונות של בני משפחה, של חברים, פרטים של אנשי קשר ומסמכים אישיים. באופן מפתיע, הערך שהעניקו לנתונים שלהם נמוך משמעותית מהצפוי, בהינתן הלחץ שהם יחוו אם הם יאבדו או ייגנבו. אנשים נטו לציין ערך גבוה יותר עבור נתונים פיננסים ושירותי תשלום (בממוצע 13.33 יורו) בהשוואה לנתונים אחרים. מידע על אנשי קשר קיבל ערך ממוצע של 11.89 יורו ותמונות כלליות קיבלו ערך ממוצע של 10.37 יורו בלבד.
יותר מכך, המחקר הראה כי הזיכרונות היקרים ביותר של משתמשים הם המועמדים הראשונים להמרה בכסף. כאשר הוצע למשתתפים תשלום (בהתבסס על הסכומים לעיל) בתמורה למחיקת הנתונים שלהם (אף נתון לא נמחק באמת), היו אלה תמונות של משפחה וחברים, מסמכים אישיים ותמונות של המשתתפים עצמם, שהם אישרו למחוק בתדירות הגבוהה ביותר.
"המחקר מציג תוצאות מעניינות: מצד אחד, המשתמשים מייחסים ערך רגשי גבוה לנתונים שלהם ויש להם ידיעה ברורה מהם הנתונים החשובים להם ביותר. מצד שני, הם מצמידים ערך כספי נמוך לנתונים אלו, ומוכנים, תיאורטית לפחות, לוותר על הזיכרונות שלהם ולהמיר אותם בסכומים מגוחכים", אמר אנדריי מוצ'ולה, ראש תחום פעילות צרכנית, מעבדת קספרסקי.
לדוח המלא – http://media.kaspersky.com/pdf/Lost_Data_Research_Report_Final.pdf
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה מורשת ניהול ניהול פרויקטים סטרטאפים