
צרכנים וקמעונאים פונים יותר ויותר לתשלומים ללא-מגע כדרך מאובטחת ואמינה לביצוע קניות – שני שלישים (65%) מהצרכנים באירופה טוענים, שיעדיפו להשתמש בתשלומים ללא-מגע ככל שהם מבצעים קניות כיום, וישתמשו בשיטה זו אף יותר – גם בעתיד
פורסם: 21.4.21 צילום: יח"צ
תשלומים ללא-מגע נותרו כאחת הדרכים הבטוחות והנוחות ביותר לבצע קניות עם ויזה, בעקבות העלאת מגבלת הסכום במדינות מסוימות – בשיעור של עד 50% בשנה שעברה, וההודעה כי מגבלת הסכום לתשלום ללא-מגע בבריטניה תעבור את ה-100 ליש"ט.
Visa הודיעה כי עברה את רף הסליקה של מיליארד תשלומים ללא-מגע, המייתרים את הצורך בהקלדת קוד סודי ,מה שמוכיח שאמון הצרכנים בתשלומים ללא-מגע ממשיך לגדול. אבן דרך זו הושגה תוך פחות משנה, ב-29 מדינות ברחבי אירופה.
במהלך תקופת הקורונה, תשלומים ללא-מגע הפכו מ"נוחות" ל"הכרח", הן עבור הצרכנים והן עבור הקמעונאים. מחקרי Visa מראים, ששני שלישים (65%) מהצרכנים ברחבי העולם מעדיפים להשתמש בתשלומים ללא-מגע ככל שניתן.
שרלוט הוג, מנכ"לית Visa אירופה אמרה: "תשלומים ללא-מגע הפכו לנורמה באירופה. תשלומים ללא-מגע משלבים מהירות ונוחות עם אבטחה, חווים את שיעורי ההונאה הנמוכים ביותר מכל סוגי התשלומים בעולם. במדינות בהן נעשה שימוש נרחב בתשלומים ללא-מגע, הונאה בנקודת המכירה נותרה בשפל היסטורי”.
מנכ"ל Visa בישראל ברק מלניק הוסיף: "ההכרזה מהיום מסמלת את הסתמכותם של צרכנים וקמעונאים על פתרונות דיגיטליים לביצוע תשלומים יומיומיים. תשלומים ללא-מגע הם מפתח להתאוששות הכלכלה באירופה וזהו צעד שמעניק לצרכנים את הביטחון להוציא כסף, תוך שהוא מחזק את החנויות, המסעדות והקמעונאים".

למעלה מ-80% מתשלומי ה-Visa בחנויות הם כיום ללא-מגע. בצרפת ובגרמניה, מספר העסקאות ללא-מגע גדל בשני שליש וכמעט במחצית בהתאמה, לעומת השנה המקבילה. מתוך מיליארד העסקאות, 400 מיליון בוצעו בבריטניה, שם ניתן לצפות לצמיחה נוספת, בעקבות ההודעה כי מגבלת הסכום לתשלומים לא-מגע בבריטניה תעלה ל-100 ליש"ט בהמשך השנה.
הפופולריות של המסחר האלקטרוני גואה גם ברחבי אירופה, כאשר למעלה מ-15 מדינות חוו גידול של יותר מ- 40% בעסקאות המסחר האלקטרוני בדצמבר 2020 לעומת השנה שקדמה לה.
מכיוון שעסקים רבים נאלצים לפעול במגבלות הקורונה, ולהתעדכן בהתנהגות צרכנית משתנה, הקמעונאים עוברים יותר ויותר לפעילות מקוונת ומאמצים תשלומים דיגיטליים וללא-מגע. Visa עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותיה ושותפיה, ועם למעלה משמונה מיליון עסקים קטנים ברחבי אירופה, ועוזרת להם להסתגל לחיים הדיגיטליים ומאפשרת ללקוחות לקנות – בדיוק כמו שהם רוצים.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: כלכלה מכירות ערים חכמות פיננסים שיווק